A Volvók tényleg biztonságosabbak mint a többi autó? Vagy ez csak régen volt igaz?
"Akkor nyilván csak dísznek szerelik az autókba."
Okoska, te csak a mondat első felét tudod értelmezni? :D
Bemásolom még egyszer, csak neked:
"Nagyjából semmit nem ér az oldallékzsákod, ha áttolja az másik oldalra, ami megfelelő oldalütközés védelem esetében nem tud bekövetkezni."
Az oldallégzsák és a függönylégzsák is nagyon hasznos és fontos, de ha egy oldalirányú ütközéskor annyira összetörik az utascella, vagy annak az ütközés felőli része, hogy nem sok esély marad a túlélésre, akkor ezek önmagukban semmit nem érnek. Lehet benne 12 légzsák is, ha egy balról jövő autó üléssel együtt beültet a jobb 1-ben lévő utas ölébe.
A SIPS-nél a hagyományosan Volvosan masszív elemeken kívül megvalósították azt is, hogy az ülésben keresztben elhelyezett sínen az ülés el tud mozdulni oldal irányban úgy, hogy a sínen közben átvezetődik az ütközés energiája az autó másik oldalára. Így az oldalütközés energiáját nem a B oszlop és a küszöb nyeli el, hanem elvezetik a kasztniban, e miatt nem rokkan össze az utascella. Így már van értelme az oldal és a függönylégzsáknak.
Ezt a Volvo találta ki, 22 éve így gyártják az autóikat. Ez a 91-es évek elején elég nagy újdonságnak számított, gyakorlatilag innentől mondják, hogy a Volvo nagyon biztonságos autó. Azóta eltelt több mint 20 év. A volvo is fejlesztett és a többi gyártó is. Ma már kategórián belül nincsenek kiugróan nagy különbségek a biztonságot illetően.
És egy kis youtube adalék:
Az egyik első SIPS " reklám":
http://www.youtube.com/watch?v=wA09vM7Zufs
Ez kicsit extrém ( kikapcsolt légzsákokkal ) , de jól szemlélteti mennyi hely marad ütközés után az utastérben:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!