Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Audi A8 fentartása. Menyibe...

Balint ervin kérdése:

Audi A8 fentartása. Menyibe kerülhet havonta?

Figyelt kérdés
Közel 400 ezer forintos havi fizetésem. Szerintetek enyiböl fent tudnék tartani egy Audi A8 2008-2010 es gyàrtàsu 4.2 tdi-t. Persze nem szeretném az egész fizetésemet rà költeni. Elöre is köszönöm a vàlaszokat.
2013. jún. 8. 11:53
1 2 3 4 5
 21/41 A kérdező kommentje:
Hàt igen a lényeg minél fiatalab legyen. Lehet gyüjtögetek Még egy kicsit.
2013. jún. 8. 18:36
 22/41 anonim ***** válasza:
100%

A6-os Audin nem gondolkozol el?

Nem sokkal nyújt kevesebbet mint egy 8-as. Abban is megvan minden amire egy földi halandónak csak szüksége lehet, viszont a fenntartása lényegesen olcsóbb mint a 8-asé.

2013. jún. 8. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/41 anonim válasza:
Havi 400 ezer ft meg picit több pénz is még szegénykés kint külföldön!Csak amint olvasom mennyit keresel,hogy itt magyaroknak szeretnél vagánykodni.Én Bentley vel meg Mercivel járok és nem osztom meg senkivel se,hogy mennyit keresek.Hogy szeretnél így csajozni,hogy privát üzeneteket kapj,annak nem itt a helye!
2013. jún. 8. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/41 anonim ***** válasza:

Azt írta, hogy se család, se gyerek. Szerintem felesleges az A8 és erősen pénztemető kategória. Ha ennyim lenne most, akkor 25 000 euro indulóval behitelezném ezt:

[link]


Ez már ír-olvas... Elég fiatal, ha vigyáz rá ez még 10 évig autó.

2013. jún. 8. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/41 A kérdező kommentje:
Szo nincs csajozàsröl meg hasonlorol. Kizàrolag azért osztotam meg menyit keresek h meg tudjam h ellég-e egy A8-as fentartàsàhoz. Meg nem vagànykodni akkarok csak ez Az Auto tetszik enyi
2013. jún. 8. 19:42
 26/41 anonim ***** válasza:
100%

Néhány alkatrész ár:

- részecskeszűrő 250 ezer

- üzemanyag-szivattyú 600 ezer

- turbo 450 ezer

- vezérlés 400 ezer

- 4 féktárcsa, 4 fékbetét 300 ezer

- 4 lengéscsillapító 350 ezer

- 4 gumi 250 ezer


Ezek közepes minőségű utángyártott alkatrész árak + ugye munkadíjjak.

Ezek közül bármelyik cseréje valószínű lehet egy olyan korú A8-nál mint amiket nézegetsz!


Ez prémium ez luxus! Ennek ára van!


Vicces egyébként, hogy az van a leginkább lepontozva (5-ös) aki a legközelebb áll a valósághoz:)

2013. jún. 8. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/41 A kérdező kommentje:
Köszönöm a vàlaszodat ez ellég hasznos volt.! De Akkor szerintetek menyi lenne Az Az összeg havonta amenyiböl Fent lehetne tartani.?
2013. jún. 9. 01:10
 28/41 anonim ***** válasza:
100%

Számoljunk egy kicsit!

Megpróbálom összeszámolni az egy hónapra lebontott fenntartási költségeket. Egyes összegek eltérhetnek a valóságtól, de nagyságrendileg stimmelnek!


Teljesítmény adó: ~230 ezer/év = ~19 ezer/hó

KGFB (nagyon nagyságrendi számolás, ennél sokkal több is lehet, de sokkal kevesebb viszont nem): ~150 ezer/év = ~12,5/hó

Üzemanyag (havi mindössze 2 ezer km futásteljesítmény mellet): ~120 ezer/hó:

Olajcsere (havi 2 ezer km mellet évente eggyel meglehet úszni): ~70 ezer = ~5,8 ezer/hó

Szervizköltség: min. 1 millió/év (az előző hsz.-emben feltüntetett árakból látszik, hogy nem nehéz összeszedni) = 83 ezer/hó

Egyéb fenntartási költségek (pl ablakmosó folyadék, autómosás, bőrápoló szerek, autó illatosító és a többi vacak): ~10 ezer/hó


Ez összesen havonta: 250 ezer forint.


Ez azért elég minimum összes.

Az üzemanyagnál elég kevés km-el számoltam valamint a szervizköltségeknél is egy szerencsés esetet vettem alapul. Ha esetleg becsúszik egy sérülés vagy egy komolyabb javítás az éves szervizköltség a sokszorosa is lehet. Esetleg ha a Tiptronic váltó szórakozik nem biztos, hogy annak a javítását/cseréjét megúszod 1 millió alatt. Ne adj Isten a Quattro hajtáslánc vacakol akkor szintén nagyon mélyen zsebbe kell nyúlni. Bár a Quattro-val nem szoktak bajok lenni, de a pakliban benne van az a lap is.

Szóval havi minimum 250 ezer. És ez nagyon minimum! Könnyen lehet 300-350 ezer vagy akár még több is az egy hónapra lebontott fenntartási költség! Ebbe az kocsi értékvesztése sincs benne! Azt nem kalkuláltam bele!


Azt, hogy ezt mekkora fizetésből lehet megengedni azt döntse el mindenki maga!

A személyes véleményen az, hogy ehhez 400 ezer igencsak kevés. De még egy 600 ezres fizetésnek is túl nagy részét vinné el!

2013. jún. 9. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/41 A kérdező kommentje:
Köszönöm vàlaszodat. Ez jo részketes volt!
2013. jún. 9. 11:18
 30/41 anonim ***** válasza:

"Teljesítmény adó: ~230 ezer/év = ~19 ezer/hó"

Annyit helyesbítenék, hogy ez csak évi 82800 forint a 4.2-es dízelre, a 4.2 benzinre 88700 forint.


Kb minden második teljesítményadós kérdésnél leírom, hogy ne a kalkulátorral számoljatok, mert az összes egy azonos motort használt, azokból pedig elfelejtették kivenni a luxusadó büntetőszorzóit, így 125kW felett az összes hülyeséget hoz.


Ezen kívül a 28-as teljesen jól leírta mennyi lehet minimum átlagban. Annyit tennék hozzá, hogy előfordulhatnak olyan esetek, amikor pl letérdel a egyik elem/alkatrész és a miatt máshoz is hozzá kell nyúlni, akkor az adott havi költségeid sokszorozódhatnak. Például ha letérdel a váltó és a futóműhöz is hozzá kell nyúlni, akkor egyszerre simán elverheted az autóra szánt költségvetés 3-4-5 havi részét. Ezért szoktuk írni, hogy az autó értékének és várható szervizköltségeinek arányában szükséges egy tartalékot képezni még a vásárlás előtt ( főleg a prémium autóknál ). Az ciki, ha letérdel a gép és annyi a javítása, hogy 4 hónapig spórolsz rá :D

2013. jún. 9. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!