Audi A8 fentartása. Menyibe kerülhet havonta?
A6-os Audin nem gondolkozol el?
Nem sokkal nyújt kevesebbet mint egy 8-as. Abban is megvan minden amire egy földi halandónak csak szüksége lehet, viszont a fenntartása lényegesen olcsóbb mint a 8-asé.
Azt írta, hogy se család, se gyerek. Szerintem felesleges az A8 és erősen pénztemető kategória. Ha ennyim lenne most, akkor 25 000 euro indulóval behitelezném ezt:
Ez már ír-olvas... Elég fiatal, ha vigyáz rá ez még 10 évig autó.
Néhány alkatrész ár:
- részecskeszűrő 250 ezer
- üzemanyag-szivattyú 600 ezer
- turbo 450 ezer
- vezérlés 400 ezer
- 4 féktárcsa, 4 fékbetét 300 ezer
- 4 lengéscsillapító 350 ezer
- 4 gumi 250 ezer
Ezek közepes minőségű utángyártott alkatrész árak + ugye munkadíjjak.
Ezek közül bármelyik cseréje valószínű lehet egy olyan korú A8-nál mint amiket nézegetsz!
Ez prémium ez luxus! Ennek ára van!
Vicces egyébként, hogy az van a leginkább lepontozva (5-ös) aki a legközelebb áll a valósághoz:)
Számoljunk egy kicsit!
Megpróbálom összeszámolni az egy hónapra lebontott fenntartási költségeket. Egyes összegek eltérhetnek a valóságtól, de nagyságrendileg stimmelnek!
Teljesítmény adó: ~230 ezer/év = ~19 ezer/hó
KGFB (nagyon nagyságrendi számolás, ennél sokkal több is lehet, de sokkal kevesebb viszont nem): ~150 ezer/év = ~12,5/hó
Üzemanyag (havi mindössze 2 ezer km futásteljesítmény mellet): ~120 ezer/hó:
Olajcsere (havi 2 ezer km mellet évente eggyel meglehet úszni): ~70 ezer = ~5,8 ezer/hó
Szervizköltség: min. 1 millió/év (az előző hsz.-emben feltüntetett árakból látszik, hogy nem nehéz összeszedni) = 83 ezer/hó
Egyéb fenntartási költségek (pl ablakmosó folyadék, autómosás, bőrápoló szerek, autó illatosító és a többi vacak): ~10 ezer/hó
Ez összesen havonta: 250 ezer forint.
Ez azért elég minimum összes.
Az üzemanyagnál elég kevés km-el számoltam valamint a szervizköltségeknél is egy szerencsés esetet vettem alapul. Ha esetleg becsúszik egy sérülés vagy egy komolyabb javítás az éves szervizköltség a sokszorosa is lehet. Esetleg ha a Tiptronic váltó szórakozik nem biztos, hogy annak a javítását/cseréjét megúszod 1 millió alatt. Ne adj Isten a Quattro hajtáslánc vacakol akkor szintén nagyon mélyen zsebbe kell nyúlni. Bár a Quattro-val nem szoktak bajok lenni, de a pakliban benne van az a lap is.
Szóval havi minimum 250 ezer. És ez nagyon minimum! Könnyen lehet 300-350 ezer vagy akár még több is az egy hónapra lebontott fenntartási költség! Ebbe az kocsi értékvesztése sincs benne! Azt nem kalkuláltam bele!
Azt, hogy ezt mekkora fizetésből lehet megengedni azt döntse el mindenki maga!
A személyes véleményen az, hogy ehhez 400 ezer igencsak kevés. De még egy 600 ezres fizetésnek is túl nagy részét vinné el!
"Teljesítmény adó: ~230 ezer/év = ~19 ezer/hó"
Annyit helyesbítenék, hogy ez csak évi 82800 forint a 4.2-es dízelre, a 4.2 benzinre 88700 forint.
Kb minden második teljesítményadós kérdésnél leírom, hogy ne a kalkulátorral számoljatok, mert az összes egy azonos motort használt, azokból pedig elfelejtették kivenni a luxusadó büntetőszorzóit, így 125kW felett az összes hülyeséget hoz.
Ezen kívül a 28-as teljesen jól leírta mennyi lehet minimum átlagban. Annyit tennék hozzá, hogy előfordulhatnak olyan esetek, amikor pl letérdel a egyik elem/alkatrész és a miatt máshoz is hozzá kell nyúlni, akkor az adott havi költségeid sokszorozódhatnak. Például ha letérdel a váltó és a futóműhöz is hozzá kell nyúlni, akkor egyszerre simán elverheted az autóra szánt költségvetés 3-4-5 havi részét. Ezért szoktuk írni, hogy az autó értékének és várható szervizköltségeinek arányában szükséges egy tartalékot képezni még a vásárlás előtt ( főleg a prémium autóknál ). Az ciki, ha letérdel a gép és annyi a javítása, hogy 4 hónapig spórolsz rá :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!