Szzuki swift 1.3,8 szelepesből lehet 16 szelepest csinálni, ha igen, kb milyen költsége van?
Sziasztok! Van egy halmozottan hátrányos (8 szelepes, automataváltós, klímás), 1.3-as swiftem...tizen pár litert eszik városban...ami nagyon nagyon sok ey ilyen autótól.
Azon gondolkodok, hogy csökkenthetem a fogyasztást..szokás mondani, hogy ne nyomjam neki akkor nem eszik...nos én nem nyomom neki!
A tesóm igen, ő 15 literes fogyasztást is összehozott vele!
16 szelepesre szeretném megcsinálni, ez volt az első gondolat...a blokk komplett tetetjét kell ehez kicserélni, vagy milyen alkatrész kell hozzá?
Az alkatrészeket olcsón meg tudom szerezni, az autószerelő meg majd csak öszerakja, némi anyázás után.
Szóval akkor csak nem a mérnökök nézték be...
Igen, ha nyomod neki 1-2ben akkor a 16 szelepes manuális váltós is bekajál tízet vagy még akár többet is.(tapasztalat, 8 szelepesem van de amúgy a két motor közt minimális a különbség)
Ha szereted csergetni neki akkor ajánlom add el és vegyél egy 2-3as turbó dízel golfot.
Annyira nem pörög mint a suzka de nyomatékosabb és ami fontos ha nyomod neki nem eszik 7-8nál többet de átlagos használatnál 6 liter környékén megáll.
A 16v átalakitás valóban nem éri meg. Cserélni kell a hengerfejet, dugattyúkat, befecskendező rendszert a komplett kábel köteget amihez a műszerfalat is ki kell venni többnyire,ha jól emlékszem a benzinszívattyút is cserélni kell, ahoz le kell venni a benzintankot. stb stb
Viszont a te esetedben a váltó a húnyó. Szerintem ha kicseréled a váltót és még mondjuk beraksz egy másik 8v-t akkor is olcsobban jössz ki mint az átalakitással.
Mi az 1.3 8v helyére 1.6 16v sedan motort tettük be, és az eszik rövid váltóval max 9.5 liter gázt, pedig azt állandóan űvegelem. Egy jó állapotú 8v nek nem szabad 8.5 liternél többet ennie közúti használat során ,bármekkora a dugó, és bármennyire nyomják is neki.
húsz éve csak automata szuzukit használok...bizony a háromhengeres is szürcsölt rendesen, a wagon megette a gatyámat is, az 1.3-as falta a nyálat, de most 1.5-el járok...
csakhogy.. mindegyiken volt tetőcsomagtartó, vonóhorog, és bizony építkeztem, fuvaroztam szakadásig...ha lehetett padlógázzal...
aztán vége lett az őrületnek, és megvettem az 1.5-öst... első hetekben-hónapokban nyomtam mint az állat, tépte is az aszfaltot rendesen, no meg itta a benyát is, úgy 10.5-11 között...
most mindegy miért, de elkezdtem finoman vezetni, nincs felesleges fékezés, gyorsítás ész nélkül, nincs vonóhorog, nincs tetőcsomi...
azt még értettem, hogy sokat fogyaszt, mert a vezetési stílusom baromi vad volt, de az már nem,hogy ugyanaz az automata autó nyugodt, kíméletes, de nem forgalomfeltartó vezetéssel hozza a gyári normát...
nem kell cserélni semmit, csak levenni az ólomcipőt...
ezek az autók ki vannak találva...
..ja, azért, hogy biztos légy a motor műszaki állapotában, nézess egy CO-t... az mindent elárul..
Turbó dízel golfot? Hát...az már öreg...szabad ilyen régi Golfot venni? Amúgy nagyon tettszenek azok. :)
Rendes autó formájuk van.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!