Ha az ember driftel egy kanyarba akkor a végén gyorsabban
jön mintha csak simán bevenné? Vagy mi előnye van a
driftnek? (bővebben lent)
Egyszerű a válasz: Forma1-ben driftelnek?
Ahol a drift előnyös, az csúszós talaj, és alacsony tapadású autó. Ahol van tapadás, ott ne akarj driftelni, mert csak időt veszítesz.
Driftel eléggé helyzetfüggő a kanyarbejárati és kijárati sebesség, de egy biztos: nem jössz ki belőle a leggyorsabban.
Ellentétben az ideális íven, kanyarcsúcspontjától gyorsíthatsz, és mire kiérsz, már rég gyorsabban mész, mire a driftelésből betapad az autód.
Szerintem.
2013. jún. 4. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
Leggyorsabban úgy jöhetsz ki a kanyarból ahogy az első válaszoló írta. Ideális gyorsulást a kipörgésgátló segítheti.
2013. jún. 4. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
A kanyarvétel aszfalton akkor a leggyorsabb, ha az autó még éppen nem csúszik meg. Ekkor lehet a legnagyobb keresztgyorsulást elérni, tehát a kanyarsebesség a lehető legnagyobb. Aszfalton a drift lassabb, mintha íven fordul az autó.
Raliban sem mindig driftelnek. Aszfaltos futamokon a szélesebb kanyarokat íven veszik. Viszont a raligyorsaságikon eléggé gyakoriak a szűk kanyarok, ahol nem nagyon van hová helyezkedni, nem lehet szép ívet rajzolni. Illetve általábana burkolat sem jó tapadású, sima aszfalt. Itt két módszer van: vagy lelassít a pilóta annyira, hogy az egyetlen, jó szűk íven is beveszi a kanyart, aztán befordul, vagy a kelleténél nagyobb tempóval esik be, megcsúsztatja az autót és úgy jön ki a szűk kanyarból. Ez utóbbi hatékonyabb, mert a nagy tempó miatt úgyis megcsúszna az autó, de ha ezt kézben tartja, a kanyarból kifelé nem az árokba fog beesni, hanem megtalálja az egyenest és ki tud gyorsítani.
2013. jún. 4. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
4/13 A kérdező kommentje:
tehát szűk kanyarba, rossz útfelületen driftel gyorsabban beveszi a kanyart mind ha normál módszert használna? Gyorsabban jön ki az ilyen kanyarból, mintha le lassítana és úgy venné be?
A rally-is driftről annyit hogy ott általában 4 kerékmeghajtású autók vannak, és az elsőkerék "kihúzza" a kanyarból a kocsit, így az kevésbé farol ki mint a sima hátsókerék hajtású kocsik.
2013. jún. 4. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
Murván talán olyan szempontból lehet előnyös a drift, hogy kaparva a kerék beleássa magát a laza talajba, így nagyobb oldalirányú tapadás érhető el, míg ellenkező esetben a kavicsok tetején elcsúszna az autó. Szilárd felületen szerintem mindig lassabb driftelve haladni, viszont nagyon látványos és élvezetes.
2013. jún. 4. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
7/13 A kérdező kommentje:
Értem. Az a meglátásom, hogy "tehát szűk kanyarba, rossz útfelületen driftel gyorsabban beveszi a kanyart mind ha normál módszert használna? Gyorsabban jön ki az ilyen kanyarból, mintha le lassítana és úgy venné be?" akkor nem állja meg a helyét?
A szűk hajtűkanyarokban van még egy tényező. A kormányt gyorsan kéne nagy szögben alászedni, és sok autó hajlamosabb az ilyen szűk kanyarokban erősen alulkormányzottá válni. Nem tartom kizártnak, hogy egy rallyn gyorsabb a hajtűt jól kivitelezett kézifékezéssel bevenni, mint íven. Persze a koppkereszt itt sem célszerű, mert attól szinte állóra lassul az autó.
2013. jún. 4. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
A driftelés csak a látvány és a hang miatt akkora buli. A leggyorsabb kanyarvétel az, ha a lehető legegyenesebben, a kanyart levágva, ideális íven kormányozva, gázt adva vezet a pilóta. A rally-ban gyakori az erőcsúsztatás kanyarodáskor, de az nem driftelés. Legkönnyebben és leggyorsabban az összkerekes WRC-kkel lehet erőcsúsztatással kanyarodni.
2013. júl. 26. 03:41
Hasznos számodra ez a válasz?
10/13 A kérdező kommentje:
Bajer, a csúsztatás éles és rossz felületű úton hasznos? Ahol nincs ideális szög lassítás nélkül? Vagy egyáltalán mi értelme van a rallyba ennek a csúsztatásnak?
Kapcsolódó kérdések: