Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Renault megane (kombi) 2003...

Renault megane (kombi) 2003 utánit 1.9 dci -vel vagy 1.6os benzinnel érdemesebb venni?

Figyelt kérdés
2013. máj. 25. 08:59
 1/3 gelazso ***** válasza:
csak röviden: benzinest
2013. máj. 25. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
a dCi mostanra minimum 200 000-nél jár, de talán még keveset mondtam. Innentől egy csere, javítás, minimum 5 jegyű számlát fog eredményezni, mivel közös-nyomócsöves motorról beszélünk, drága alaktrészekkel. Biztosan az 1.6-ban gondolkodnék, mivel ez már nem régi, hagyományos Diesel, mint egy régi Renaultban, a 90-es évek elejéről.
2013. máj. 25. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 Alex67 ***** válasza:

Az 1.9dCi egy nyomatékos, kulturált járású, szerény étvágyú motor, de magában hordozza a nagynyomású rendszerek összes nyűgjét, és nyavalyáját.

Rendkívül érzékeny az üzemanyag minőségére, az állandó karbantartásra, és szinte óramű pontossággal szorulnak cserére a nagynyomású rendszer borsos áru alkatrészei.


Nem szereti a tartós / állandó városi, illetve rövidtávú használatot.

(Amennyiben a fő cél a gyereket oviba, suliba hordani, vásárolni/közeli rokonlátogatásokra járni, majd haza, akkor azt kell mondjam, hogy erre egyáltalán nem való. Ilyen jellegű használatra, ha mindenképp dízel kell(ene), akkor csakis hagyományos szívó rendszerű motorral szerelt autót javaslok.


Az 1.9dCi jellemzően hamar "lekormosodik", ha rendszeresen "rossz" minőségű üzemanyagot tankolunk, ill. ha leginkább rövid távon használjuk, ami sokszor random módon jelentkező leállásokhoz, erővesztéshez, illetve az üzemanyag-ellátó rendszer alkatrészeinek javításához / cseréjéhez vezet(het), ami szintén nem filléres tétel.

Használattól, és vérmérséklettől függően sok esetben az üzemanyagon megspórolt pénz többszörösét lehet / kell szervizelésre fordítani.


Amennyiben hosszabb utak megtételére, agglomerációból történő ingázásra, vagy jellemzően vidéki rokonlátogatások céljából kell egy ilyen motorral szerelt autó, akkor ideális választás lehet, persze mielőtt a vásárlás mellett dönt az ember mindenképp érdemes mérlegelni az éves szinten megtenni kívánt körülbelüli kilométer mértékét / fogyasztásból adódó árkülönbözetet / megtérülési arányt a benzineshez képest.

Általában a számok azt mutatják, főleg a nagyobb lökettérfogatú dízelek esetében, hogy évi kb.25e km megtétele környékén, már érdemes a költségek figyelembevétele mellett gázolajos erőforrással szerelt autóban gondolkodni.


Az 1.6 benzinmotor a fenti erőforráshoz képest jóval egyszerűbb felépítésű, alacsonyabb nyomatékú motor, ellenben jóval kevesebb probléma van vele, mint gázolajos társával.

Akár város, akár hosszabb utazás, mindegy, "kiválóan" helyt áll.

Persze nem egy erőtől duzzadó, élményautózásra tervezett motor, de a hétköznapi használatra bőven megfelel.

Bár kétségtelen tény, hogy többet fogyaszt, mint a dízel, de cserébe megkíméljük magunkat rengeteg bosszúságtól, vaskos alkatrész, és szervizszámláktól.


Az elektronikára viszont mind két motor esetében figyelni kell, mert ez mindkét esetben gyenge pont! Sajnos labilis, rendszeres szoftverfrissítést igényel.

Nyilván a rendszeres szó nem havonként értendő, de általában 20-25eKm megtétele után

ajánlott.

2013. máj. 25. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!