Audi S1 Quattro replikát milyen modellből/modellekből szokták építeni?
A videón lehet valaki felismeri vagy tudja milyen autók ezek.
http://www.youtube.com/watch?v=j1-_iw78Z4s
Ahogy kiírtam a kérdést meg is találtam:
Body made out of
85' Audi Quattro sedan (underneath)
85' Audi 2 door sedan (front)
and 85' Audi Coupe (end)
Témával kapcsolatos kommentárok még jöhetnek!!
A sport quattro, avagy rövid quattro karosszériája eléggé érdekes hibrid volt. Hátulról quattro vagy 80 B2 kupé, elölről 80 B2 (meredekebb a szélvédője, mint a hosszú quattronak), középen meg hiányzik 320 mm. A B-oszlopig maradhat a 80-as karosszériája, abba belemegy az öthengeres turbómotor, hátrafelé meg egy kupé vége kell rá. A 80-as padlólemez pedig ügyes dolog, mert azon mindent mindennel lehet párosítani.
S1 replika építésénél talán a karosszéria kialakítása a legnehezebb. Az igazi S1-eken rengeteg légbeömlő volt, úgy néztek ki, mint egy szögletesre vágott ementáli sajt. Ha ezek nincsenek meg, bénának tűnik a gép. De ha megvannak és nincs mögöttük hűtő, a köténylemezen át látni az aszfaltot... Na, az sem nyerő.
Ha már hűtő: a leginkább elborult változatban az is hátra került. Ez túl nagy gondot jelent, replikánál nem éri meg átalakítani az autót, de hülyén mutatnak hátul az üres hűtőrácsok (már ha hátulhűtős replikát építesz).
A nyomtávra is oda kell figyelni: a széles gyári sárvédők alá rettenetes méretű nyomtávszélesítés kell. Sajnos ez hamar kinyírja a kerékcsapágyakat, de ha ezek élettartamára gondolva keskeny futóművet építesz be, azzal meg idétlenül néz ki az autó, olyan, minta le akarna esni a kerekeiről. A kipufogó szokott még problémás lenni ilyen esetben, a vékonyka gyári cső hülyén mutat, de S1-nél lehet csinálni oldalra kivezetett kipufogót, a vastag csővégben meg elrejtheted a gyári kipuffot.
Raliautó replikájánál van még egy nagy hiba, amit el szoktak követni: nem eléggé gondosak a belső tér kialakításánál. Oda kell figyelni, ne maradjon benn a gyári műszerfal az eredeti műszerekkel, mert az hülyén mutat. Flokkolni kell a műszerfalat, a műszerpanelbe meg kell egy jó nagy fordulatszámmérő, mellette olajnyomásmérő, vízhőmérő meg egyéb ralin fontos műszerek. A nézők úgysem tudják, hogy a gyári HB Audi Team milyen műszereket használt, de az eredeti VDO-król ordít, hogy nem a raliautóból jöttek. A biztosítéktáblát is ki kell hozni a műszerfalra (vagy legalább egy kamu táblát beépíteni), a belsőt meg rendesen ki kell pakolni, hogy hiteles legyen. A pedálokra mehet fel a ralipedál (nem a T***O-ban kapható gagyi műanyag, hanem rendes, bordázott alu), a váltógombnak sem árt a flokkolás (jobban néz ki úgy, mintha rajta lenne a gyári 5-ös kapcsolási séma), a kézifékkarnak sem. Kell valami könnyű, üvegszálas ülés, látványos, négypontos öv, azt' máris olyan, mintha raliautó lenne. A polikarbonát oldalablak is sokat dob a hatáson. Az ajtókárpit helyett használt takarólapot meg ha ügyes vagy, otthon is el lehet készíteni, kell rá egy behúzószíj és egy másik, amivel a zárat lehet nyitni belülről. Kilincs nem kell, az a gyári S1-eken sem volt.
Ha a belső térre odafigyelsz, egész jó eredményt lehet elérni, mert a külsőnél ha eléggé agresszív, az már jó is, de a belső térnél sok árulkodó jel van, ami tönkreteszi az illúziót, de könnyen, gyorsan és olcsón eltüntethető.
Szuper kommentár, valami ilyenre gondoltam. Egy kicsit most is közelebb kerültem az S1-hez, fantasztikus autónak találom és hogy tetszik az gyenge kifejezés. Hogy eredetibe valaha hozzá jussak egy ilyenhez az nem nagyon esélyes, ezért gondoltam akkor replika a megoldás. Szépen leírtál mindent, nem is gondoltam volna hogy ilyen választ kapok...
Azonban hiába leírtad vannak dolgok amit nem értek.
„Hátulról quattro vagy 80 B2 kupé, elölről 80 B2 (meredekebb a szélvédője, mint a hosszú quattronak), középen meg hiányzik 320 mm. A B- oszlopig maradhat a 80-as karosszériája, abba belemegy az öthengeres turbómotor, hátrafelé meg egy kupé vége kell rá”
- Akkor eleje 80 B2 ami megmarad a B oszlopig és ebe bele is fér a motor meg a szélvédője is jó szögben áll, hátulja pedig egy kupé, és még e között lesz az a bizonyos 320mm, oda mit?
- Az ajtók azok 80 B2 ajtói lennének?
Az a kérdésem lenne hogy ez esetben, 3 részből kihozott egyedi autót, azt lelehet vizsgáztatni mert így lenne kerek ez az egész. Láttam már rendszámos replikákat szóval azért kérdem de olyat is láttam már hogy két kocsiból (ugyan olyan, eleje hátulja) kihoztak egyet és eredetiségvizsga kapufa. Gondolom valami előírt normáknak meg kell felelni, erre odafigyelve megépíteni az autót és akkor megy a dolog.
A pénz az már egy másik kérdés, valahol el kell kezdeni. Érdeklődök, kérdezgetek, utánajárok mit, hogy, mennyi és meglátjuk.
Hasonló komik jöhetnek még, vagy ezekkel foglalkozó aktív fórum linkek vagy akármi témával kapcsolatban!
"és még e között lesz az a bizonyos 320mm, oda mit?"
Nagyjából semmit. A sport quattro úgy született, hogy a quattro karosszériájából kivettek 320 mm-t, ennyivel lett kisebb a tengelytáv (gnóm is lett tőle az autó), aztán ezt összehozták valahogy a 80-as elejével, körbeburkolták műanyaggal, ahol csak lehetett, beerőlködték előre a VW Passat lámpáit, illetve egy homológ hengerűrtartalmú, a későbbiektől eltérő húszszelepes turbómotort egy bazi nagy KKK felöltővel. Meg még bár apróságot. Erre írtam, hogy hiányzik belőle 320 mm.
Ha tehát összehoznád a 80 B2 elejét a kupé hátuljával, akkor majdnem a quattro karosszériáját kapod, bár azt hiszem, valamivel rövidebb lesz. A quattro hátuljából kell eltüntetni annyit, hogy meglegyen a kellő tengelytáv. Ha megnézed a képeket, érted, mire gondolok: a csomagtérajtó és a hátfal hasonló formájú, az oldalablakok rövidebbek. Borzasztó aránytalanul néz ki az egész autó, de nem a szépségéért szeretjük.
Hogy az ajtó maradhat-e? Megfogtál, de azt hiszem, igen. A négyajtós 80 B2 első ajtajai rövidebbek, mint a quattroé, talán megegyezik a hosszuk az SQ ajtajaival. A kétajtósé viszont nem jó, az hosszú.
Lepapírozni itthon biztosan nem tudod, marad a külföldi rendszám (ugranak rá a rendőrök), a P-rendszám (most már erre is) vagy az SP-rendszám (azt meg nem kapja meg, mert nem gépkönyves autó lesz).
Egyébként ahogy írtad, a 80-as elejébe belemegy az öthengeres motor. De az SQ motorjáról még most mondj le, mert méregdrága. Valamelyik kisebb, kommerszebb öthengeres turbó pont jó lesz bele: motor, tüsszög, talán még ereje is van. A négyhengeres sajnos nem jó, nagyon hallani a csalást, főleg, ha dízel (ebbe még belegondolni is rossz).
De ha pontosabb információkra vágysz, itt érdemes szétnézni:
Az oldal szerkesztője épített egy SQ replikát, a karosszériaelemek méreteivel tisztában van. Találsz egy jó hosszú PDF fájlt is az oldalon, ott le van írva, mi honnan származik, miből lehet összekendácsolni. Ráadásul minden magyar nyelvű.
Tudom, az SQ még nem S1, de mivel az S1 (elméletileg) az SQ-ra épült, ezért a karosszéria arányai is megegyeznek, csak rá kell pakolni elöl a hótolót, hátul meg a vasalódeszkát.
Paint-be hirtelen összevágott kép, szerintem nem rossz és kiadja a dolog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!