Miért váltanak egyesével lefelé a sportautókban?
Több oka is van annak, hogy miért egyesével kapcsolgat. Egyrészt így jobban ki tudja használni a motorféket. Minden fokozatban ráengedi egy kicsit, folyamatosan növekszik a motorfék ereje. Ha visszakapcsolna három fokozatot, egyszerre jönne a bazi nagy fékerő, megcsúszna az autó.
Másrészt az S1-ben szinkronizálatlan váltó van. Ha jól tudom, kapcsolókörmöst használnak, hallani is, milyen szépen visít. Itt visszakapcsolásnál kötelező gázt adni, mert a szinkronberendezés nem egyenlíti ki a fordulatszámok különbségét. Ha egyet kapcsol vissza, elég csak kis gázt adni, hamar megvan a kapcsolás. Ha többet kapcsolna vissza, rendesen le kellene padlóznia az autót, hogy eleget emeljen a motorfordulaton, lassabb lenne a váltás.
Egyébként amit csinál, az a dupla kuplungolás néven említett módszer, lehet is hallani, hogy minden visszakapcsolás előtt gázt ad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!