Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért váltanak egyesével...

Miért váltanak egyesével lefelé a sportautókban?

Figyelt kérdés
Itt egy példa: https://www.youtube.com/watch?v=RcJJKFngpd8 0:39-nél a csávó egyesével vált vissza. Ezt miért? Miért nem rögtön kettőt, hármat?

2013. ápr. 29. 17:22
1 2
 11/14 A kérdező kommentje:
kétlem hogy az lenne, nézd meg a videóban, nem csak lefelé és felfelé vált(átlósan is) + ott marad a váltó és nem ugrik vissza...
2013. máj. 21. 21:31
 12/14 anonim ***** válasza:

Össze-vissza találgatás, az...

Hallottam már a szekvenciális váltóról, láttam is, használtam is, ezért tudom, hogy ebben az autóban nem szeki van. Látható, hogy a váltókar állása nem fix, fokozat kapcsolásakor H-séma mentén mozgatja a kart a pilóta.

Lehet, hogy itt páran össze-vissza találgatnak, de ez talán kevésbé égő, mint magabiztosan hülyeséget mondani/írni.

2013. máj. 22. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
Ez se nem szekvenciális se nem dupla kuplungos váltó! Dupla kuplungos váltót nem használnak rally-ban!
2013. máj. 23. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
Valóban, ez nem kétkuplungos váltó. A DSG, DCT, SST és egyéb neveken ismert kétkuplungos automatákat nem használják a raliban. Ez egy egyenesfogazású, kapcsolókörmös váltó, aminél dupla kuplungolással kell visszakapcsolni. Innen jött a "dupla kuplung" kifejezés.
2013. máj. 23. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!