Mivel kezeljem a gumikat? Szilikon? Glicerin? A futófelületre is tehetem?
A futófelületet nem lehet és nem is kell védeni. Az folyamatosan kopik, hiába kensz rá bármit, nem sokáig tart rajta. Egyébként sem érdemes bántani, mert a glicerintől jól csúszik, aztán meglepődsz, mikor a kiwaxolt, gumi -és műanyagápolóval újjávarázsolt autód békésen megtámaszkodik a kapuoszlopon, mert sétatempóról sem tudsz vele megállni.
Gumiápolóval a gumi oldalfalát kell kezelni, attól szép fekete lesz, a futófelületet meg hagyd békén. Akkor is, ha a folyton csillogó fekete oldalfalhoz képest csúnya, poros, kopott. Ha azt akarod, hogy az is olyan szép legyen, mint az oldalfal, akkor tedd vitrinbe az autót, mert sajnos a használat ezzel jár együtt.
Az előttem szóló elmondta a kemény valót.
Az oldalfalra szilikonzsír a legjobb, ezt vízszerelő boltban kapsz..a szpré az nagyon híg, mondhatni nem ér ..őőő...sokat.
van itthon glicerinem, próbáltam én is, de a legjobb a szilikonzsír.
egyébként a kenceficéket gyárilag keverik ki, aztán vagy jó, vagy nem, de drága az biztos...
a futófelületet soha ne kend be semmivel, csak mosd le, főleg, ha elteszed a téli gumit őszig...és fordítva...
a futófelületet nem kell az öregedés ellen, mert úgyis elkopik..a gyári gumikeverék pedig már jól ki van találva.
Van egy olyan gumiápoló (Gumiguard), egy magyar találmány, ami gumiőrlemény és egyéb összetevők keverékéből áll. A gumi teljes felületén használható. Felhordható ecsettel, vagy fújással. Percek alatt megszárad és a felhasználók szerint a gumi olyan lesz, mint újkorában. Az 5 abroncsra (pótkerékkel együtt) olyan 3,5-4 deci anyag megy rá egy kezelésnél.
Az apró repedéseket elfedi, tulajdonképpen a repedésekbe folyik és mivel gumiszerű maga az anyag is, így a további repedéseket is gátolja. Igen jól kötődik a gumifelületekhez. A gumiabroncs oldalfalát és futófelületét, a profilok mélyedéseit is lekezelve óvja ezeket a felületeket az időjárás hatásaitól, mint például a nap káros sugárzásaitól vagy a havas utakról felverődő sós, savas latyaktól. De védelmet nyújt a fékpor és a tankolásból származó, az utakon összeszedhető olajszármazékok ellen is. Rendszeres használatával a gumiabroncsok élettartama meghosszabbítható, megakadályozható a mikro repedések kialakulása, vagy a meglévők továbbterjedése. Az ápolt felület selyemfényű, víz és portaszító lesz.
Elég régi kérdés, de az én receptem a tégelyes szilikonzsír belekeverve egy-két dl glicerin. Azzal csillogó fekete lett a kiszürkült oldalfalú gumim is, amivel az autót vettem anno. Olyan, mintha mindig vizes lenne a glicerinnek hála, a szilikon pedig ápolja és védi a gumit az időjárástól!
2-3 havonta kell újra kezelni így, attól függően persze, mennyit megy mosóba a kocsi. Téli időszakban nálam van, hogy heti 2x is mosatom, így hamarabb kell a gumikat is újra lekenni.
Szilikont ne kenjetek a gumiabroncsra, mert ha véletlenül rámossátok a futófelületre, vagy a féktárcsára, akkor úgy fog csúszni mint a korcsolyapálya.
Glicerint ma próbáltam. Egyelőre annyit tapasztaltam, hogy sokáig kell masszírozni hogy egyáltalán megtapadjon a gumi felületén, szóval elég takony meló. Egy nap után még mindig nem itta be a gumi teljesen.
Nem tudom mivel lehetne fokozni a tapadását. Arra gondoltam, hogy egy kicsi Nonit-ot kellene keverni hozzá, csak nem tudom, hogy a gumi és a glicerin hogy viselné.
Egyik barátom mondta, hogy ősszel kezelte a gumiját glicerinnel és tavaszra szépen beitta. Most mintha új lenne. Ő a futófelületet is bedörzsölte egy ecsettel és azt mondta, hogy nagyon jól felpuhult a gumi, és jól tapad.
Egyik fórumon olvastam hasznos tippet a gumi kezeléséről
- mosószeres mosás, majd vizes öblítés
- szárítás
- glicerin-víz 1:4 arányban hígíva szórófejes spraybe töltve, gumi lefújása
- szárítás
- tárolás
A víz nagy része elpárolog és szépen elterül a glicerin a gumi felületén.
Az a kérdés viszont változatlanul foglalkoztat, hogy ha egy téli nyári gumiváltás közben, fél év alatt beissza a gumi a glicerint és a futófelület is le van kezelve, akkor javul-e, vagy romlik-e a gumi tapadása.
- A Forma-1 versenyeken gyakran hallom, hogy a gumit lágyító összetevők a nagyobb tapadás irányába hatnak. Ha tehát egy átlagos gumi a természetes öregedés folytán keményedik, az értelemszerűen a tapadást csökkenti. Ezt a tapadás csökkenést ellensúlyozhatja a gumit puhító glicerin. Önmagában az is előny lehet, hogy a glicerin egy védőfilmet képez ami nem engedi tovább keményedni a gumit a tárolás ideje alatt.
- Ám a glicerinnek van egy ellentétes, tapadás csökkentő hatása is. A glicerinről ismert, hogy higroszkópikus, azaz a levegő nedvességtartalmát képes megkötni, vagy másképp fogalmazva nem tud megszáradni. Logikus, hogy ha a gumi futófelületébe beivódnak glicerin molekulák, akkor maga a glicerin is, és a vele oldatban lévő víz vélhetően csökkenti a tapadást.
A kérdés csupán az, hogy a glicerines kezelést követő fél év után és a futófelületen esetlegesen még maradt nedvesség film réteg lemosása ill. lekopása után a fentebb írt tapadást növelő, vagy csökkentő hatás érvényesül-e erőteljesebben?
Egyelőre erre vonatkozó mérési eredményekkel még nem találkoztam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!