Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mivel kezeljem a gumikat?...

Mivel kezeljem a gumikat? Szilikon? Glicerin? A futófelületre is tehetem?

Figyelt kérdés
Eddig úgy tudtam, hogy a glicerin alkalmas erre, de most utánaolvastam, és a futófelületre azt sem ajánlják, mert beszívódva a gumi anyagába, tartósan csökkenti a tapadást. A jobb minőségű ápoló spray-k, meg tudtommal szilikon helyett glicerint tartalmaznak. Akkor most mivel lehet védeni a futófelületet az öregedés ellen?

2013. máj. 17. 07:52
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

A futófelületet nem lehet és nem is kell védeni. Az folyamatosan kopik, hiába kensz rá bármit, nem sokáig tart rajta. Egyébként sem érdemes bántani, mert a glicerintől jól csúszik, aztán meglepődsz, mikor a kiwaxolt, gumi -és műanyagápolóval újjávarázsolt autód békésen megtámaszkodik a kapuoszlopon, mert sétatempóról sem tudsz vele megállni.

Gumiápolóval a gumi oldalfalát kell kezelni, attól szép fekete lesz, a futófelületet meg hagyd békén. Akkor is, ha a folyton csillogó fekete oldalfalhoz képest csúnya, poros, kopott. Ha azt akarod, hogy az is olyan szép legyen, mint az oldalfal, akkor tedd vitrinbe az autót, mert sajnos a használat ezzel jár együtt.

2013. máj. 17. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Az előttem szóló elmondta a kemény valót.


Az oldalfalra szilikonzsír a legjobb, ezt vízszerelő boltban kapsz..a szpré az nagyon híg, mondhatni nem ér ..őőő...sokat.


van itthon glicerinem, próbáltam én is, de a legjobb a szilikonzsír.


egyébként a kenceficéket gyárilag keverik ki, aztán vagy jó, vagy nem, de drága az biztos...

a futófelületet soha ne kend be semmivel, csak mosd le, főleg, ha elteszed a téli gumit őszig...és fordítva...

a futófelületet nem kell az öregedés ellen, mert úgyis elkopik..a gyári gumikeverék pedig már jól ki van találva.

2013. máj. 18. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 outtatime válasza:
100%
Én nem kenem semmivel, magasnyomású mosóval letakaríto tisztességgel és kész. A kocsibelsőt/ műszerfalat is enyhén szappanos vízzel, és egy mikroszálas kendővel áttörlöm, az is szép lesz. Utálom a szilikont autóban, nőben éppannyira ;)
2014. dec. 29. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 Craig Titus válasza:
82%

Van egy olyan gumiápoló (Gumiguard), egy magyar találmány, ami gumiőrlemény és egyéb összetevők keverékéből áll. A gumi teljes felületén használható. Felhordható ecsettel, vagy fújással. Percek alatt megszárad és a felhasználók szerint a gumi olyan lesz, mint újkorában. Az 5 abroncsra (pótkerékkel együtt) olyan 3,5-4 deci anyag megy rá egy kezelésnél.


Az apró repedéseket elfedi, tulajdonképpen a repedésekbe folyik és mivel gumiszerű maga az anyag is, így a további repedéseket is gátolja. Igen jól kötődik a gumifelületekhez. A gumiabroncs oldalfalát és futófelületét, a profilok mélyedéseit is lekezelve óvja ezeket a felületeket az időjárás hatásaitól, mint például a nap káros sugárzásaitól vagy a havas utakról felverődő sós, savas latyaktól. De védelmet nyújt a fékpor és a tankolásból származó, az utakon összeszedhető olajszármazékok ellen is. Rendszeres használatával a gumiabroncsok élettartama meghosszabbítható, megakadályozható a mikro repedések kialakulása, vagy a meglévők továbbterjedése. Az ápolt felület selyemfényű, víz és portaszító lesz.

2018. febr. 21. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Elég régi kérdés, de az én receptem a tégelyes szilikonzsír belekeverve egy-két dl glicerin. Azzal csillogó fekete lett a kiszürkült oldalfalú gumim is, amivel az autót vettem anno. Olyan, mintha mindig vizes lenne a glicerinnek hála, a szilikon pedig ápolja és védi a gumit az időjárástól!

2-3 havonta kell újra kezelni így, attól függően persze, mennyit megy mosóba a kocsi. Téli időszakban nálam van, hogy heti 2x is mosatom, így hamarabb kell a gumikat is újra lekenni.

2020. jan. 7. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Szilikont ne kenjetek a gumiabroncsra, mert ha véletlenül rámossátok a futófelületre, vagy a féktárcsára, akkor úgy fog csúszni mint a korcsolyapálya.

Glicerint ma próbáltam. Egyelőre annyit tapasztaltam, hogy sokáig kell masszírozni hogy egyáltalán megtapadjon a gumi felületén, szóval elég takony meló. Egy nap után még mindig nem itta be a gumi teljesen.

Nem tudom mivel lehetne fokozni a tapadását. Arra gondoltam, hogy egy kicsi Nonit-ot kellene keverni hozzá, csak nem tudom, hogy a gumi és a glicerin hogy viselné.


Egyik barátom mondta, hogy ősszel kezelte a gumiját glicerinnel és tavaszra szépen beitta. Most mintha új lenne. Ő a futófelületet is bedörzsölte egy ecsettel és azt mondta, hogy nagyon jól felpuhult a gumi, és jól tapad.

2020. márc. 20. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
A glicerines kezelés előtt le kell mosni a gumit és hagyni kell megszáradni.
2020. márc. 20. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Egyik fórumon olvastam hasznos tippet a gumi kezeléséről

- mosószeres mosás, majd vizes öblítés

- szárítás

- glicerin-víz 1:4 arányban hígíva szórófejes spraybe töltve, gumi lefújása

- szárítás

- tárolás


A víz nagy része elpárolog és szépen elterül a glicerin a gumi felületén.


Az a kérdés viszont változatlanul foglalkoztat, hogy ha egy téli nyári gumiváltás közben, fél év alatt beissza a gumi a glicerint és a futófelület is le van kezelve, akkor javul-e, vagy romlik-e a gumi tapadása.


- A Forma-1 versenyeken gyakran hallom, hogy a gumit lágyító összetevők a nagyobb tapadás irányába hatnak. Ha tehát egy átlagos gumi a természetes öregedés folytán keményedik, az értelemszerűen a tapadást csökkenti. Ezt a tapadás csökkenést ellensúlyozhatja a gumit puhító glicerin. Önmagában az is előny lehet, hogy a glicerin egy védőfilmet képez ami nem engedi tovább keményedni a gumit a tárolás ideje alatt.

- Ám a glicerinnek van egy ellentétes, tapadás csökkentő hatása is. A glicerinről ismert, hogy higroszkópikus, azaz a levegő nedvességtartalmát képes megkötni, vagy másképp fogalmazva nem tud megszáradni. Logikus, hogy ha a gumi futófelületébe beivódnak glicerin molekulák, akkor maga a glicerin is, és a vele oldatban lévő víz vélhetően csökkenti a tapadást.


A kérdés csupán az, hogy a glicerines kezelést követő fél év után és a futófelületen esetlegesen még maradt nedvesség film réteg lemosása ill. lekopása után a fentebb írt tapadást növelő, vagy csökkentő hatás érvényesül-e erőteljesebben?

Egyelőre erre vonatkozó mérési eredményekkel még nem találkoztam.

2020. ápr. 22. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!