Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért jobb a Simson-okban a...

Miért jobb a Simson-okban a turbohűtéses blokk, mint a "sima" s50-es vagy 51-es?

Figyelt kérdés

Szeretnék venni egy Simsont tanuló motornak, de nem tudom, melyik lenne jobb választás. Főként nyáron használnám, motorozgatni itt a közelben.

Én a Star-t néztem ki magamnak, tetszik a formája. Viszont páran meg inkább az s51-est ajánlották. Csak az drágább. Tudnátok érveket mondani egyik és másik mellett?



2013. máj. 14. 16:35
 1/9 anonim ***** válasza:
Azért jobb a turbóhűtéses, mert ez jobban hűti a motort, és ezek a kis kétütemű blokkok nagyon érzékenyek a hőmérsékletre, ha felmelegszenek, elmegy az erejük.
2013. máj. 14. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

turbóhűtéses blokk olyan mint a fűnyírókon, láncfűrészen és hasonló gépeken van, a lendkeréken egyben egy ventilátorkerék is, és a hengerköré vezetett csatornán keresztül fújja rá a hengerre a levegőt, ennek azaz előnye hogy mindig annyira hűti a blokkot amennyire kell, ha húzod neki és nagy fordulaton pörög, akkor a hűtése is sokkal erősebb

az s50 és s51 nem tud ilyet, ott csak akkor van hűtés ha tempósan haladsz, például ha épp 1-esben araszolsz vagy állsz a piros lámpánál akkor semmi hűtése nincs, a motor viszont jár, 40 fokban szeret is besülni

legrosszabb az ilyen blokkoknak ha hegyet mászol, kis fokozatban, nagy gázon, nagy fordulaton erőltetve, hűtése szinte semmi, hamar meg is sül a melegben ilyenkor...


tuningolni az s51-et szokták, nekem azt mondták bírni fogja a hűtése, hát a tapasztalat mást mutatott...

volt egy 70-es 4 felömlős, 90 fölött volt a vége, de nyáron a melegben 5-8 km-t tudtam menni egyhuzamban, mert túlmelegedett és kezdett megragadni, ha 20 foknál nem volt melegebb akkor bírta, de a hegymenetet még télen 0-10 fok között se... nyáron meg se próbáltam inkább

2013. máj. 14. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

Értem. És akkor ezek fényében szerintetek jobban megéri egy Schwalbe-t venni? Ami előny az s51-hez képest, az az ára. Ezt már 35-40 körül is be lehet szerezni.


Tuningolni nem szeretnék egy 50-es motort, nekem az 50 körüli utazó bőven elég. Tanuló motor lenne, 1-2 éven belül mennék A1 jogsit tenni.

2013. máj. 14. 17:15
 4/9 anonim ***** válasza:
vehetsz akármilyen simsont, csak tegyél bele egy schwalbe blokkot! kis átalakítással belelehet rakni, nem kell hozzá túl nagy szaktudoány, és akkor van hűtéses motorozd, és mégsem egy csúf simsonnal mész! és egy s50-es simsonba ha belerakod a schwalbe blokkot akkor még jobban hűl mintha a schwalbe vázban volna, mert a svhwalbe burkolt, és egáltalán nem megy be menetszél! a másiknál az s50-nél meg még a menetszél is hűti!
2013. máj. 14. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

turbóhűtéses blokkot nem hűti a menetszél, mivel burkolva van a henger teljesen, teljesen mindegy melyik vázban... ott csak a ventilátor hűti, de az bőven elég, és az mindig forog ha jár a motor

vegyél nyugodtan turbóhűtésest ha nem akarsz tuningot

2013. máj. 14. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 vadrteek válasza:
egyet értek az előttem szólókal. a turbós sokkal jobb. eleve a starban a lökethossz is hosszabb mint az 51-50-ben, és így nem is pörög annyira, meg a turbó is hűti, nyáron biztos jobb. télen meg ne motorozz, mert átfáznak a térd izületeid, és 50 évesen nem fogsz tudni járni :D
2013. máj. 16. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm neked is. Nem akarok télen motorozni, arra ott a kocsi. A Simson is azért kellene, mert ezzel szeretnék 1-2 szezon alatt felkészülni a könnyített A1-re. Nem beszélve arról, hogy nincs kedvem nyáron a fütyiaszaló melegben a kocsiban ülni. ;)
2013. máj. 16. 13:09
 8/9 Szeitz válasza:
a vegyél egy simson s50es motort olcsón lehet szerezni. és tedrá a simson star hemgert meg a turbóhűtést és kész is. nah meg ezekbe a blokok ba az a jó hogy a főtengely csapágyakat is a hajtóműolaj hűti és nem az a kevéske 2T ami az égéstérbe van . Viszont ha szimeringes lesz akor szétkkel kapni az egész blokot :D
2013. máj. 17. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:
Hülyeséget írsz hogy turbóhűtésnél nem hűti menetszél szabadon a blokkot,de hűti,mivel a henger egy része ott is szabadon van,például elől,vagy ha nincs bal oldalt takarólemez,akkor ott is hűti a menetszél.
2014. nov. 8. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!