Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A régi megszakítós 4T motorokn...

A régi megszakítós 4T motoroknál hogy oldották meg hogy csak minden 2. ütemben adjon szikrát?

Figyelt kérdés
2013. máj. 13. 18:23
 1/3 anonim ***** válasza:
Minden 2. ütemben adja így is. Te úgy értetted, hogy minden 4. ütemben. De adta az minden 2. ütemben, mert a kipufgáz úgy sem gyullad meg annak mind1 a szikra.
2013. máj. 13. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Egy henger esetén egyszerűen, pl. a vezérműtengely hajtotta a gyújtást, ami ugye a főtengely fordulatszámának felével forog.


Több henger esetén az elosztó nevű szerkezettel. Ebben egy óramutató-szerű réz kar forgott, úgy beállítva, hogy a gyújtás időpontjakor találkozzon az adott hengerhez tartozó kis réz tüskével. A megszakító határozza meg mikor van szikra, az elosztó pedig gondoskodott arról, hogy a szikra a megfelelő hengerhez jusson.


[link]


Ilyen egy elosztófedél, ez például a 205-ös Peugeoté. Egy vezetéken jön a szikra a trafótól, ez megy középre. Onnan a szikra átugrik a kis réz tüskékre/rudakra és úgy jut az adott gyertyához.

2013. máj. 13. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
Így már világos. Köszönöm a válaszokat!
2013. máj. 13. 19:22

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!