Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízel vs benzines. Avagy...

Dízel vs benzines. Avagy megéri vagy nem?

Figyelt kérdés

Kérem vegyétek figyelembe ÚJ autóról van szó nem használtról amibe 100.000km van jó estebe, de inkább 200.000km

Szinte mindenhol azt olvasom kb évi 25-30.000km alatt nem érdemes dízelt venni mert sokkal drágább a szervizelése !

Igen azt értem hogy sok km-en lehet csak megspórolni a :

kettős tömegű lendkereket

a cr szivattyút

a porlasztó csúcsokat


De mi van ha évi 15.000km megyek egy évben csak és csak 10 évesen éri el az autó a 150.000km amikor szóba jöhetnek ezek a javítások. /de akkor sem tuti hisz nem céges lesz privát autó nagy odafigyeléssel használva/


Az adott autó benzines és dízel felára jelenleg 285.00ft ami 2 liter különbséggel igen hamar behozza

És ha 600ft-ra is felmenne az üzemanyag ára akkor olcsóbban autóznák akkor, mint jelenleg 400ft-os benzinnel most.

Nem beszélve a dízel jobban autózható.


Én gondol rosszul ezt az egészet ? Vagy ez a évi kilométer dolog a használt lehajtott céges dízelek miatt terjedt el esetleg a nemis olyan rég akár 7-900.000fto-s dízel felár miatt.


2013. máj. 11. 18:29
 1/9 Vizéli László ***** válasza:
Hát nekem diesel van és évi szinten kb 15000 km-t megyek vele. Nekem nincs vele problémám, bár én használtan vettem (2007-es) 1 éve van nálam. Sokan azt mondják hogy 15000 km futással nem jön vissza a diesel felára. Bár én újonnan nem vennék autót, mivel anyagilag nem tehetem meg. De véleményem szerint a diesellel sem járnál rosszabbul mint ha benzinest választanál.
2013. máj. 11. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Ha csak ennyi a felár, én egyértelműen a dízelt választanám.
2013. máj. 11. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Ő izé 285.000ft egy nulla lemaradt.
2013. máj. 11. 20:30
 4/9 anonim ***** válasza:

Nézzük a te eseteddel. Mész évi 15e km-ert, 2l-el eszik kevesebbet a kocsi. A dízel árát vegyük 400ft-nak, a benzin is egy kategória most kb.

Mondjuk, hogy 6l-ert eszik az adott kocsi dízel motorral. Ez azt jelenti, hogy a 285 ezer ft-os felárat kevesebb, mint 1 év alatt behozza.

Ha így nézzük, természetesen megéri megvenni a dízel motoros kocsit.

DE! Sok új autót vásárló embernek ez a 285 ezer ft is sok, nem beszélve arról, hogy a legtöbb ember nem megy 15e km-ert egy évben, hanem 5-6 ezret. Így azért már kitolódik a megtérülés 3-4 évre.


Emellett ott vannak a drágább szervizelések, amit te is említettél. Ez csak addig állja meg a helyét, amíg működik a kocsi. De mi van, ha valami elromlik a generál előtt, és cserélni kell. Így már mindjárt más a dolog. Persze a benzinesnél is könnyen előfordulhat, hogy besz@rik valami, de annak nagy valószínűséggel kevesebb lesz a költsége.


Ezeket figyelembe véve tökéletesen érthető, hogy miért mondják általánosságban, hogy annak éri meg igazán a dízel kocsi, aki sokat autózik vele. Legalábbis én így látom.


Végezetül had kérdezzem meg, ez most csak elméleti eszmefuttatás, vagy konkrét modellekről beszélünk?

2013. máj. 11. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Az oké hogy elromlik valami.

De akkor is XXX kilométernél romlik el ha 3 év alatt tettem bele ha 7 év alatt.


Tehát az állítás nem igaz hogy csak akkor éri meg ha sokat megyünk vele !

2013. máj. 11. 21:28
 6/9 gomzoli ***** válasza:

Sosem értettem ezt a "drágább szervizelés" dolgot... 8 és fél éves a diesel autóm, 7 éve másfél éves korában vettem. Azóta 212 ezer Km-t tettem meg, és a 15 ezrenkénti olaj-szűrő stb. cseréken kívül 120 ezernél vezérlést és fékeket (először!), 140 ezernél lengéscsillapítókat, egyszer egy darab 12 ezer Ft-os izzítógyertyát, és kétszer 6 ezer Ft-os termosztátot cseréltettem.

Na, az egy izzítógyertyán kívül mi az, amiben egy benzinesben NEM cserélendő, ugyanannyi pénzért?

Ha hasonló teljesítményű benzinest vettem volna, az 8-9 literes átlagot evett volna (legalább) a 180 cm magas, és közel 1,4 tonnás autómban. Ez az 1,7-es diesel pedig elvan 5,5-6 literrel, így 100 kilométerenként egy ezrest a zsebemben hagy a benzineshez képest. Ezer km alatt ez 10 ezer Ft, 200 ezer kilométer alatt pedig 2 millió Ft különbség! Akkor miről beszélünk? Ha tönkre is ment VOLNA ennyi idő alatt, kétmillió érvem volna arra, miért érte meg jobban, még ha fél milliót KELLENE is ráköltenem a javítására!

De szerencsére NEM kell.

2013. máj. 11. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

"Ő izé 285.000ft egy nulla lemaradt."


Én is így értettem elsőre is. Így sem sok szerintem...

2013. máj. 11. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Új autónál megéri akár kisebb évi futáshoz is dízelt venni, mert ott a tényleg grízes szervizköltségek csak évek múlva jelentkeznek. Évi 15 000-rel számolva, elvileg az első 15 évnek probléma-mentesnek kellene lennie - bár itt már tényező lehet a csövek, vezetékek öregedése.


A dízelnél az a szopóroller, amikor veszel egy 450 000-ről 210 000-re visszatekert gépet. Na ott már esélyes a nagy fokú sz0pás az első két évben is akár:D

2013. máj. 11. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Nekem volt benzines és dízeles kocsim is de meghibásodás terén és annak javítási összege ugyan az volt én nem vetem észre nagyobb külömbséget.De a dízel nekem jobban bejött :)
2013. máj. 12. 02:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!