Ez normális egy robogónál? Ha nem, mi lehet a baja?
Figyelt kérdés
Sziasztok! Vettem egy keeway f-act 50, 2007 es 2 ütemű robogót 26 ezer km-rel, új vagyok a robogózásban, nem tudom, hogy az alábbi problémám normális e: Barátnőmhöz járok vele, azért is vettem, ám az oda vezető út eléggé emelkedős kb 6 km-en. A problémám pedig az volna, hogy amikor a dombon felfelé haladok eléggé visszalassul a motor, van, hogy helyenként 20-25 re is. Csodát persze nem várok, hisz csak 50 es és sík úton is 55 kopp gázon és viszonylag lomhán gyorsul meleg motorral, hidegen viszont pörög rendesen. Na szóval... Nem is az a baj, hogy lelassul, hanem alig pörög közben a motor, szinte csak hörög 20 nál, és amint felérek a dombtetőre, az azt követő 100 m-es sík úton is hörög tovább és alig akar felgyorsulni 30-35 re... Ha jól tudom a variátornak ez ellen kéne tenni, hogy pörögjön a motor... sík utról leérek lejtős részre, a motor felgyorsul és utána sík terepen megint megy 55 öt simán, és már a motor is pörög... Szerintetek mi lehet a baj? Zárójelben megjegyzem, hogy ha odateszem a kezem a kipufogó végéhez nem löki olyan erősen a levegőt a kezemre mint pl egy felújított simson, se hidegen se melegen, viszont a fordulat visszaeséses problémámat nem hiszem h befolyásolná. Előre is köszönöm a válaszokat!!2013. máj. 11. 07:38
1/9 A kérdező kommentje:
Nem tudom, hogy befolyásoló tényező e, de a dombos szakasz előtt kb 3 km en keresztül sík úton, illetve lejtőn megyek kopp gázzal normásis fordulaton 50-55 öt. Van pár apróbb emelkedő is, de ott nincs még probléma a fordulattal annyira, és a motor sem olyan meleg még
2013. máj. 11. 07:45
2/9 anonim válasza:
első sorban a variátor nézd meg nem e koszos poros attól szokott lassan reagálni, gyárilag és amúgy sem szoktak oda semmit tenni de be lehet picit olajozni dw40 re gondolok vagy hasonlóra igy könnyeben tud reagálni és a koszt is le viszi, érdemes meg nézni a karburátort is nem e koszos illetve a gyújtó gyertyát is attól is lehet lomha egy motor, ha jól tudom keewayban is 3000 km ként kell cserélni. Mivel ezek a motorok kínaiak sajnos az anyagminőségre sem törekszenek a gyártók lehet hogy már eléggé kopottak a gyűrűid vagy a dugód ami gyengyébb kopressziót okozhat.
4/9 anonim válasza:
Nehogy megolajozd a variátort, se WD40-nel se mással! Amiket leírsz, úgy tűnik, hogy még benne van a folytás, szoktak tenni egy gyűrűt a variátor tengelyére, ez amolyan távtartó, hogy lekorlátozzák a sebességét, ezt érdemes kivenni, viszont ez csak a végsebességet befolyásolja, dombon nem játszik, kilométer van benne rendesen, lehetséges, hogy egy felújítás ráférne a blokkjára, lehet, hogy kopott már szegény és azért gyenge.
5/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat :)
2013. máj. 12. 17:58
6/9 anonim válasza:
mér ne olajozza meg ??? indokold meg !!!!!! Az hogy gyárilag száraz az nem indok. !!!!
7/9 anonim válasza:
Azért nem kell megolajozni, mert a centrifugális erőtől úgyis kijön belőle, viszont összekeni a szíjat. Mindig szárazon kell összerakni!!! ALAPSZABÁLY!
A kérdésre válaszolva viszont szerintem kontrasztrugó lett elgyengülve. Cseréld ki.
8/9 anonim válasza:
Inkabb a wd40 helyett fektisztitoval letorolni mindent. Gorgoket stb. Olajat NE!!
9/9 anonim válasza:
Mi volt a baja végül? Kontrasztrugó?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!