Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha egy belsőégésű otto motor...

Benyovszky Oszkár kérdése:

Ha egy belsőégésű otto motor (autó, motor, fűnyíró stb) légszűrőjébe palackozott gázt jutattunk vagy vezetünk, az milyen hatással lesz a működésre?

Figyelt kérdés
lehet-e észrevehető változást tapasztalni vagy károsodás lép-e fel vagy hangok, zörejek... stb
2013. máj. 10. 14:43
 1/7 anonim ***** válasza:
55%
Az olyan hatással lesz rá hogy működni fog vele a motor. Szivattyúknál szokták azt csinálni hogy rákötik a gázpalackot és akkor onnantól arról megy.
2013. máj. 10. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Ha légmentesen tudod odavezetni a gázt, akkor nem nagyon fog működni, mert az égéshez oxigén is kell. Ha levegőt azért kap, akkor egy fokkal jobb a helyzet, viszont ha közben nem zárod el a benzin útját, akkor elég kopogós lesz a motor járása (szétverhetik a dugattyúk a szelepeket és fordítva is), mert eltérő a benzin és a gáz kompressziótűrése.
2013. máj. 10. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

MIféle szivattyúkat?

AZt mondod, hogy ha beindítom gázzal és benzinnel akkor ha egy idő után elfogy a benzin akkor is fogja hajtani a gázt?

Barkácsból kötném rá a szűrő által elzárt térbe, ahonnan közbetlenül a karburátorba megy.

2013. máj. 10. 15:35
 4/7 anonim ***** válasza:

"MIféle szivattyúkat?"


A benzin motoros szivattyúkat, amikkel pl. a belvizet szokták elszivattyúzni! Azokat (is) azért lehet így működtetni, mert állandó fordulatszámon működnek. Egy autóhoz már szabályzó rendszer kellene. A fűnyíró még működhet így, mert az is viszonylag állandó fordulaton dolgozik.


Apám a tanyán az aggregátort hajtotta palackos PB gázról. Egyszerűen rátett a palackra egy elzárós reduktort, a tölő végére egy darab vékony csövet, amibe belerakott egy régi gáztűzhelyből kiszedett fúvókát. A csövet befúrta a légszűrő mellé. A motort benzinnel indítottuk, majd amikor bemelegedett elzártuk a benzint. Amikor elkezdett kifogyni a karburátor, akkor rányitottuk a gázt. Egy picike igazgatással stabilan be lehetett állítani a fordulatszámot.

2013. máj. 10. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
*tölő= tömlő
2013. máj. 10. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Ne indítsd be mindkettővel, mert egyrészt nem fog sikerülni, másrészt még ha igen, akkor tönkremegy a motor.
2013. máj. 10. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Egy kicsit finomítani kell a dolgon és működni fog.

Először is: egyszerre csak egy üzemanyag jusson be a motorba. Ha egyszerre megy be a benzin és a gáz, senki nem tudja megmondani, hogy zajlik le az égés. Ezen kívül ha a motor megkapja a tökéletes égéshez szükséges benzinmennyiséget, a gáz csak ront a helyzeten, mert az égéshez nem árt a levegő, ami helyett hiába nyomsz be PB-gázt.

A másik kulcsfontosságú dolog a gáznyomás csökkentése. Ha csak úgy, a palackban található nyomással engeded be a gázt, abból aligha lesz rendes égés. Nyomáscsökkentő kell, hogy rendesen tudjon keveredni a levegővel.

Aztán már csak azt kell megoldani, hogy normálisan, szabályzott módon jusson be a gáz. Erre célszerű valami kis fúvókát vagy keverőfejet használni. Ezzel belőhető a gázmennyiség és biztosítható a megfelelő keveredés.

A végeredmény: az autó hasonlóan fog működni, mint benzinnel, alacsony fordulaton kicsit nyomatékosabb lesz (a gáz ilyenkor jobban keveredik a levegővel, mint a benzin) és kevésbé lesz hajlamos a csörgésre. Úgyhogy ha sikerül, boldog lehetsz: elmondhatod magadról, hogy feltaláltad a gázhajtású autót. Igaz, ez a megoldás már jó pár évtizedes és sokan használják is, de legalább te örülhetsz a saját sikerednek.

2013. máj. 10. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!