Ha a kéziféket mozgó jármű esetében behúzom, akkor lesz e valami baja a személygépjárműnek?
Figyelt kérdés
2013. máj. 4. 09:54
11/13 Hannibal82 válasza:
A kézifék nem más, mint a "lábfék" csak hátsó kerekekre ható, mechanikus változata. Ugyanazok a fékpofák kopnak hátul, ha menet közben húzod be, mintha taposnád a féket. De csak hátul fognak, ezért az autó kifarolhat, ezért írják egyesek az árokban landolós példát. A mechanikus szerkezet általában jóval gyengébb, mint a fékcsöves-fékolajas, hogy egyszerűen fogalmazzak, tehát ha lejtős területen tárolod az autót, ne baszogasd a féket menet közben, mert az autódat nem fogja megfogni rendeltetés szerűen :) Természetesen ez a gyári konstrukcióra vonatkozik. Vadiúj autóknál sem hiszem, hogy ez javában változott volna az elmúlt években..
12/13 anonim válasza:
Hannibal: Lehet, hogy van amelyik típusnál így van, de ez biztos, hogy nem általános gyakorlat. Az én autómban például hátul tárcsafék van, és a tárcsa belsejében van a kézifék, ami egy kis átmérőjű dobfék.
13/13 anonim válasza:
Amennyiben feltételezzük, hogy a legtöbb autóban a hátsó fék is tárcsafék, akkor igazad is lehetne. Viszont ha így lenne akkor nem jelölnék meg extraként és nem kérnének felárat azoké az autóké amelyekben hátul is tárcsafék van. Nagy általánosságban az elmondható, hogy a mai napig is legtöbb autóban hátul gyárilag dobfék van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!