Tanulómotornak: Simson vagy Yamaha DT 50?
Nos, van autójogsim, szóval vezethetek motort, de nagyon le vagyok korlátozva, 50 ccm-re :/
A simsonon azért gondolkozok, mert olcsó, könnyű vele megtanulni stb... de sokan azt írják, hogy szerviz igényesebb... A DT 50-re mindenki azt írja, hogy remek motor, és nem is kell annyit szervizelni, de viszont az ára a simson duplája-triplája (~150).
Pénzem az lenne most egy simsonra, de lehet hogy nyári melóval egy DT 50 re is futná.
Szerintetek?
Simson. Úgyis megunod az 50-es váltós motorokat egy szezon alatt, és el fogsz menni vizsgázni.
Szóval inkább vegyél egy Simson-t, amit kell, tegyél rendbe rajta, a nyári melóból meg menj el könnyített A1-re. Tudsz rá gyakorolni a Simsonnal, és később már nézegetheted a 125-ö motorokat.
20 éves vagyok, szóval még van 4 évem letenni a jogsit a korlátlanra, de legjobb esetben is 2 év a B125-ös jogsiig :/ Szóval megunom, nem unom, de akkor is muszáj valamin tanulnom. És igen, nincs sok pénzem, csak azon gondolkoztam, hogy lehet hogy ~50 ért veszek 1 simsont, de hogy tökéletes legyen, és a fellépő hibákat javítgassam lehet rámenne 100 rugóm, akkor már többe van, mint a DT. De az is igaz, hogy a DT ugyanúgy elromolhat :/
(A legnagyobb álmom egy GSX-R 750 vagy 1000, és mire oda eljutok már legyen tapasztalatom :D)
Én sem úgy mondtam a könnyített A1-et, és utána a 125-öt, hogy papír nélkül. :D
Hát te tudod. Én akkor se adnék ki 150-200 ezer ft-ot egy 50-es zümmögőre. Még akkor sem, ha Yamaha a neve. Ne mérnek annyit sajnos. Az meg a másik, hogy ilyet általában 15-16 évesek kapnak újonnan, és ők nemigen törődnek vele. Szóval lelakottak enyhén. Tisztelet a kivételnek.
Speciel én is nagymotorra hajtok majd egyszer. Tavaly februárban Simson s51n-el kezdtem, 45-ért vettem egyet. Volt itthon a szomszédnak hozzá indexe, meg km órája, azt rászereltem, és kijavítottam az apróbb hibákat.
Aztán augusztus végén elmentem könnyített A1-re, mert már baromira unalmas volt a stabil 50-55-ös tempó (tehát 5 hónap alatt ráuntam!). Elsőre sikerült hála a Simsonos gyakorlásnak.
A Sámsont sikerült eladnom még a télen 60 ezer ft-ért, így kb nullszaldóra hoztam ki. Ebből a 60-ból pedig vettem egy kicsit lelakott ETZ 125-öst, ami ma már menetre kész, semmi baja. 90-ben van jelenleg a motor. És most augusztusban megyek A2-es továbbképzésre.
Ezzel csak azt akartam szemléltetni, hogy 4 évig úgyse bírod ki 50-es motoron szerintem. Ha mégis, ajánlom, hogy robogót vegyél, az praktikusabb, és használhatóbb a későbbiekben is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!