Ha le rendszámozom 50es motorom akkor M-es jogsival már nem vezethetem? Ugye igy van?
"Mivel 51-es azt az 1 ccm-et "elnézik" és lehet segédmotorként használni."
Nem, nem igaz, hülyeség, soha nem volt ilyen. A Simson S51 is 50 köbcentiméteres. Csak jó harminc éve valami csökkent értelmű kitalálta, hogy "az ötveneggyes szimszon ötveneggy köpcentis". De már akkor sem így volt. Volt nekik az S50 nevű típusuk, a következőt meg S51-nek hívták, mert az a szám jött. Ennyi. Ugyanúgy 49,8 vagy hány köbcentis gyárilag az 51-es, mint az 50-es volt. Ezt a módszert egyébként gyakran használták az NDK-ban: ott volt még például a Trabant 600 és 601 (na, jó, az kicsit más volt) vagy az MZ ETZ 250 és 251. A második típus nem 251 köbcentis volt, hanem a régebbihez hasonlóan 250-es.
Hülyeség is lett volna az 51 köbcentis Simson: teljesítményre ugyanaz, mint az 50-es, de nagymotor, tehát az MZ-ekkel egy kategóriában van. Akkor meg mi értelme? Főleg úgy, hogy volt gyári 70-es kivitel is.
Egyébként segédmotoros kerékpárt valóban nagyon nehéz itthon rendszámozni, nagyrészt azért, mert teljesen ellenőrizhetetlen eredetűek. De a Babetta-féle, biciklire hasonlító motorkák és a Riga-stílusú mopedek kivételével szinte mindegyik 50-es tudja azokat a műszaki paramétereket, amiket egy nagymotornak kell (világító- és fényjelző berendezések, zajkibocsátási szabványok), így elméletileg lenne rá lehetőség, hogy forgalomba helyezzék őket. Csak a gyakorlatban ez nem működik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!