Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lesznek még valaha alvázas...

Lesznek még valaha alvázas felépítményű személyautók?

Figyelt kérdés

Ugyebár az utolsó ilyen a Crown Victoria volt, amit mostanság lőtt le a Ford, de nem értem miért veszett ki ez a konstrukció ebből a kategóriából, mikor olcsó, erős, könnyen javítható, tömeggyártásra is kiválóan alkalmas és bár sokan mondják, hogy nem biztonságos, mert túl merev és nem gyűrődik, a Crown Vic mégis nagyon jó eredményekkel szerepelt a teszteken.

A terepjárókon, pick-upokon és teherautókon kívül van rá esély, hogy valaha megint gyártásba dobjanak egy alvázas autót? Lenne rá igény? Mivel tud kevesebbet egy önhordó karosszériás autónál?



2013. ápr. 29. 18:28
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Alvázas autóknál szerintem nem tudnak olyan gyűrődő zónát csinálni mint egy önhordónál. Az önhordó karosszériás autó felveszi az ütközés energiáját, így óvja meg az utasokat, viszont egy balesetben annyira összetörik hogy javíthatatlan. Az alvázas gépek annyira nem nyelik el az ütközés energiáját, ezért az autón nem is látszódik annyira a sérülés mint az önhordón (a vázszerkezet gyakran sértetlen), viszont a belsőszerveid leszakadnak, mert nincs ami elnyelje az energiát. :(
2013. ápr. 29. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Igen, ezt sok helyen olvastam, épp ezért írtam, hogy a Cronw Vic a frontális törésteszteken érdekes módon jó eredményt ért el, kis sérülési kockázattal, pedig régimódi alvázas szerkezet. Ha a Ford meg tudta csinálni biztonságosra, akkor biztos nem kivitelezhetetlen.

Erről beszélek:


http://www.youtube.com/watch?v=dI2ctRRtQXo


Sőt még a régebbi verzió is jó eredménnyel zárt, annak is az eleje gyűrődik, de utastér nem deformálódott


http://www.youtube.com/watch?v=g1nVR39bMmI

2013. ápr. 29. 19:51
 3/4 anonim ***** válasza:

Természetesen az alvázas konstrukciók esetében is megoldható a gyűrődési zóna kérdése, csak jóval nehezebben és nagyobb súlyú lesz az autó, mint egy hasonló vagy éppen azonos típusú, de önhordó vázas autó esetében.

Mint azt tudjuk a jármű súlya nagymértékben befolyásolja a gyorsulását, fogyasztását, káros anyag kibocsájtás stb...

Az alvázas autókba erősebb, ezáltal nagyobb fogyasztású motorokat kell építeni ahhoz, hogy ugyanazt a teljesítményt tudják kihozni belőle, mint egy önhordó vázasból.

Ráadásul az előállítása is gazdaságtalanabb a több anyagfelhasználás miatt.

Napjainkban már az Amerikai autógyártók is kezdenek odafigyelni arra, hogy milyen fogyasztásúak az új konstrukciójú autóik.

Az előállítási költségekről nem is beszélve.

2013. jún. 9. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Értem, valóban ezek az autók sokszor 2 tonnát is nyomhatnak, ezért szerelik őket nagy, 8 hengeres motorral, csak ez a filléres benzin korában gondolom még senkit sem zavart. Kissé a biztonság felől néztem a dolgot, a nagyobb tömegre nem is gondoltam. Köszi a válaszod! Ment a zöld
2013. jún. 10. 00:41

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!