Hogyan cseréljem ki a szénkefét?
1999-es Mitsubishi L200-as terepjáró generátorában a szénkefét szeretném kicserélni.
Hol van pontosan, merre kezdjem (aknából egyszerűbb-e?)?
Bonyolult kiszedni?
Milyen alkatrészeket kell kell hozzá megmozgatni?
Szükséges szerszámok esetleg?
Valószínűleg úgy egyszerűbb, ha lekapod a komplett generátort és kint a műhelyben, egy asztalon vagy satupadon cserélsz benne kefét - meg is tudod tisztítani, megnézni a kommutátort hogy mennyire van oda. Ha ilyet akarsz csinálni, akkor gondolom a generátort megismered, ránézésre fel tudod mérni hogyan lehet lekapni - annyira nem szokták eldugni.
Először kösd le az akksit, utána húzd le a generátor csatlakozóját, szedd ki a generátort, cserélj kefét, rakd össze és szereld vissza. Kb. ennyi, bővebbet nem tudok, mert nem láttam még L200 motorteret belülről.
Ne haragudj ,de a kérdésedből ítélve ...ne fogj bele nem fog menni. Ha kiszerelni se tudod szét ne szedd !
Nem olyan egyszerű az...és nem csak szénkefe probléma lesz ott....akkor mit csinálsz ?!
Köszönöm szépen a segítséget mindenkinek! Hétfőre szétkaptam, de szembesültem azzal a ténnyel, hogy az egész tekercs leégett... Ezért szerelő lett a vége, aki tegnap estére be is fejezte.
Valószínűleg a halálát érzi a technika!
Következő probléma:
A szerelő mindig ellenőrzi az olajat a kocsikban, bele is töltött 15 liter (!) olajat pluszba, de így sem érte el a nívó végét. Amikor mentem érte kérdezte, hogy mennyit szoktunk rakni bele, hogy méri... kihúzta sógorom a pálcát és hiányzott belőle 10 cm... utána még a teknő leeresztő menete is tönkre ment...
Szerencsére a héten megszabadulunk tőle!
15 litert? Nem tudom mennyi a gyári feltöltési mennyiség, de mégis hova? Igaz nekem csak 1.6-os dieselem van, de 15 literrel az olaj és a vízteret is tele lehetne tölteni... Na mondjuk ha alul a szétment menet miatt kifolyik, akkor úgy lehet öntögetni a végtelenségig. :D
De a menetet valamilyen Helicoil dologgal javítani nem nagy ügy és nem is drága. Vakmerők akár a karter leszerelése nélkül is megpróbálhatják... :P
Alap járaton 7,5 liter olaj megy bele, de ugye még fér bele.
Természetesen nem folyt töltés közben.
Tudomásom szerint, ha túl van töltve, felpörög a turbó és csak lefullasztani lehet, leállítani nem.
A menetet sikerült megoldani, fúrás nélkül. A nívó vége pedig maradt a teknőben
Mármint ha olajjal van túltöltve? A turbót a hengerekből kiáramló kipufogógáz hajtja, olajjal a kenése történik. Ha túl sok olajat öntesz bele azzal csak kárt csinálsz, akár elérheted azt is, hogy az olaj minden fordulatnál hidraulikus ütést mérjen a forgó alkatrészekre.
Meg túl sok a tömítéseknek, a szimeringeknek, mindennek.
Ha kicsit túltöltöd véletlenül az nem gáz - de a maximum jel sem véletlenül van rajta.
Leállításnál meg elveszed az áramot a befecskendezőktől, nincs üzemanyag = nincs amit elégessen a motor a hengerekben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!