Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan cseréljem ki a szénkefét?

Lovasvadasz kérdése:

Hogyan cseréljem ki a szénkefét?

Figyelt kérdés

1999-es Mitsubishi L200-as terepjáró generátorában a szénkefét szeretném kicserélni.


Hol van pontosan, merre kezdjem (aknából egyszerűbb-e?)?

Bonyolult kiszedni?

Milyen alkatrészeket kell kell hozzá megmozgatni?

Szükséges szerszámok esetleg?



2013. ápr. 27. 14:34
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Valószínűleg úgy egyszerűbb, ha lekapod a komplett generátort és kint a műhelyben, egy asztalon vagy satupadon cserélsz benne kefét - meg is tudod tisztítani, megnézni a kommutátort hogy mennyire van oda. Ha ilyet akarsz csinálni, akkor gondolom a generátort megismered, ránézésre fel tudod mérni hogyan lehet lekapni - annyira nem szokták eldugni.


Először kösd le az akksit, utána húzd le a generátor csatlakozóját, szedd ki a generátort, cserélj kefét, rakd össze és szereld vissza. Kb. ennyi, bővebbet nem tudok, mert nem láttam még L200 motorteret belülről.

2013. ápr. 27. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

Ne haragudj ,de a kérdésedből ítélve ...ne fogj bele nem fog menni. Ha kiszerelni se tudod szét ne szedd !

Nem olyan egyszerű az...és nem csak szénkefe probléma lesz ott....akkor mit csinálsz ?!

2013. ápr. 27. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Háát igen..99-es évjáratnál már más is lehet, mint csak kefecsere. Ott már fel kell szabályoztatni a forgórészt.
2013. ápr. 28. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Úgy, hogy leszereled a generátort és elviszed egy szakihoz aki ezzel foglalkozik.
2013. ápr. 28. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 gkol1 ***** válasza:
100%
Én is az mondom nem nehéz kivenni aksi leköt csatikat le csavarokat leveszed szíj le és kint is van ha a kereket leveszed több helyed lesz matatni és a berohadt csavarokkal valószínűleg birkózni fogsz de nem túl nehéz.ÉS VIDD szakemberhez ő majd meg csinálja.(ha nem vagy biztos magadba vidd szerelőhöz)
2013. ápr. 28. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a segítséget mindenkinek! Hétfőre szétkaptam, de szembesültem azzal a ténnyel, hogy az egész tekercs leégett... Ezért szerelő lett a vége, aki tegnap estére be is fejezte.


Valószínűleg a halálát érzi a technika!


Következő probléma:

A szerelő mindig ellenőrzi az olajat a kocsikban, bele is töltött 15 liter (!) olajat pluszba, de így sem érte el a nívó végét. Amikor mentem érte kérdezte, hogy mennyit szoktunk rakni bele, hogy méri... kihúzta sógorom a pálcát és hiányzott belőle 10 cm... utána még a teknő leeresztő menete is tönkre ment...


Szerencsére a héten megszabadulunk tőle!

2013. máj. 1. 18:21
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

15 litert? Nem tudom mennyi a gyári feltöltési mennyiség, de mégis hova? Igaz nekem csak 1.6-os dieselem van, de 15 literrel az olaj és a vízteret is tele lehetne tölteni... Na mondjuk ha alul a szétment menet miatt kifolyik, akkor úgy lehet öntögetni a végtelenségig. :D

De a menetet valamilyen Helicoil dologgal javítani nem nagy ügy és nem is drága. Vakmerők akár a karter leszerelése nélkül is megpróbálhatják... :P

2013. máj. 2. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
(Remélem a legutolsó részben mindenki érzi a szándékomat: mivel fúrni kell, ezért fémforgács juthat az olajtérbe - nem okos dolog a helyén javítani, végszükség esetén is csak maximális körültekintéssel. Csak azért írom le, hogy utána ne zaklasson senki, hogy fél maréknyi fémreszeléket szedett ki a motorból... :D )
2013. máj. 2. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

Alap járaton 7,5 liter olaj megy bele, de ugye még fér bele.

Természetesen nem folyt töltés közben.

Tudomásom szerint, ha túl van töltve, felpörög a turbó és csak lefullasztani lehet, leállítani nem.


A menetet sikerült megoldani, fúrás nélkül. A nívó vége pedig maradt a teknőben

2013. máj. 2. 14:54
 10/10 anonim ***** válasza:

Mármint ha olajjal van túltöltve? A turbót a hengerekből kiáramló kipufogógáz hajtja, olajjal a kenése történik. Ha túl sok olajat öntesz bele azzal csak kárt csinálsz, akár elérheted azt is, hogy az olaj minden fordulatnál hidraulikus ütést mérjen a forgó alkatrészekre.

Meg túl sok a tömítéseknek, a szimeringeknek, mindennek.

Ha kicsit túltöltöd véletlenül az nem gáz - de a maximum jel sem véletlenül van rajta.


Leállításnál meg elveszed az áramot a befecskendezőktől, nincs üzemanyag = nincs amit elégessen a motor a hengerekben.

2013. máj. 2. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!