Mekkora motor fér el maximum az Opel Calibra-ba? 3.5-ös motort bele lehet préselni valahogy?
igazából minden kivitelezhető, csak pénz kérdése
de javaslom hogy tedd be inkább az opel gyári turbos blokkját ( c20let néven tudzs rákeresni), ugyanis kisebb, gyári technika, gyárilag szerelték is vele a calibrát, és kitudsz belőle hozni jó pár száz lovat
Bármit bele lehet erőlködni, ami belefér. A gyári hajtáslánc határt szab ennek: a keresztmotor miatt a 2,5 literes gyári V6-osnál nagyobbat nehéz beleműteni úgy, hogy találkozzon a váltóval. Ráadásul ha egy ennél nagyobb motorra vágysz, az nehezebb is, ettől még inkább orrnehéz lesz a Calibra.
Nagyobb motorhoz tehát átszabott, hosszmotoros, hátsókerekes hajtáslánc kell, jól hátratolt motorral, hogy kanyarban se szálljon el az autó. Hogy ebből mit hozol ki, az már a tudásodon és a fantáziádon múlik.
Ha mindenáron err vágysz... De miért nem jó C20LET? Az összkerekesek Getrag F28/6 váltója pontosan ehhez illeszkedik, ha veszel egy gyári 4x4-et, nem kell se farigcsálni, se a papírmunkával vesződni. Ráadásul a teljesítménye is nagyobb a C20LET-nek, mint a C25XE motornak.
Igaz, a C25XE valamivel kulturáltabb, nincs meg a turbós hátbavágása, mikor összeszedi magát a feltöltő, talán megbízhatóbb is, mint a turbómotor, de az a baj, hogy az összkerekesek legnagyobb rákfenéje nem is a turbómotor, hanem az F28/6 váltó nyomatékelosztója. Általában ezt sikerült kinyírniuk a nagyeszű tulajoknak, akik nem tudták, hogy ha hátra az elsőnél szélesebb, magasabb kereket tesznek, "mer' a selbi musztángon meg a ferárin is ilyen van, azt' az a menő", azzal villámgyorsan tönkreteszik a bonyolult, viszkós-elektronikus egységet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!