Akkumulátor töltése szivargyújtó csatlakozóról-lehetséges?
Utolsó, te nagyon nem vagy képben. Az a maximum amivel tölteni szabad....
Egy szivargyújtó meg amúgy issimán elbír 8 ampert.
Köszönöm a válaszokat.
Gyakran van úgy, hogy tartósan szól a rádió az autóból az udvaron,amikor a ház körül dolgozom szinte egész nap.
Arra gondoltam, talán egyszerűbb lenne így tölteni az akkut adott esetben, mint sem az akku ki-be szerelésével.
Csak akkor lehet tölteni szivargyújtóról, ha nem a gyújtásra van kötve. Sajnos a legtöbb mai autóban már legalább az szükséges a szivargyújtó áramellátásához (és ezzel a szivargyújtón át töltéshez), hogy a kulcs benne legyen.
Egy normális csepptöltővel egy lemerült akkut is egy-két nap alatt fel lehet tölteni annyira, hogy be lehessen indítani a motort. Illik stabilizált dugasztápot venni/barkácsolni, ki-ki vérmérséklete szerint... 13,8V környékén megfogva a feszültséget, az áramot pedig úgy beállítani, hogy a táp ne melegedjen, pár száz mA már elég.
A kapacitás tizedrészével töltésen rugóz "szekértőkhöz" lenne egy kérdésem (igen négyes, rád is gondoltam):
Ha egy majdnem teljesen lemerült akkuval beindítom a kocsit, és elkezfek menni vele (tehát nem alapjáraton fog járni), mennyi lesz a töltőáram? Tipikus kisköbcentis semélyautókban 40-50 Ah körüli akku van és 70-90 amperes generátor. A motorelektronika is fogyaszt, tudom.
Megvan a válasz? Nincs? Segítek: A generátor fesszabályzója 14,3-14,5 V közötti feszültségre szabályoz. A generátor már valahol 2000/perc motorfordulat környékén leadja a névleges áramát. Ameddig az akku feszültsége el nem éri a 14,3 voltot, ott bizony 50-60 amperek mennek befelé az akkuba.
Az itt vázolt eset bármikor előfordulhat egy-egy hosszabb akkuról rádiózás, világíts-rajtafelejtés után. Mégsem tűnik úgy, hogy ettől az akkuk tönkremennének.
Általános szabály, hogy ameddig nem indul be a gázképződés, és nem melegszik az akku, bármennyivel lehet tölteni, akár az akku kapacitását meghaladó árammal is. Az autó elektromos rendszere így van méretezve.
Még a töltésre sokkal kényesebb zselés ólom akkuknál is a kapacitás egyharmada körül adják meg a töltés induló áramerősségét.
Nem tudom honnan jön elő ez a kapacitás tizedrésze című agyrém havi rendszerességgel itt a gyakori kérdéseken, de tévedés. Talán valaki látott már olyat, aki hallott már a nikkel-kadmium akkulátorokról, ezek töltéséről. A régi NiCd akkuknál volt egy ilyen érték, hogy c/10-el kellett tölteni 14 órán keresztül. Már ez a szabály is bő húsz éve elavult, amikor megjelentek a szinterelektródás NiCd cellák, amik bírták a fél vagy egész kapacitásnyi árammal töltést.
"Gyakran van úgy, hogy tartósan szól a rádió az autóból az udvaron,amikor a ház körül dolgozom szinte egész nap.
Arra gondoltam, talán egyszerűbb lenne így tölteni az akkut adott esetben, mint sem az akku ki-be szerelésével."
Én meg arra gondoltam, hogy az a legegyszerűbb, ha ilyenkor simán ráakasztod a töltőt az akkura!
Nem, egyáltalán nem fontos kiszedni a helyéről az aksit töltéshez, simán rátölthetsz úgy is, hogy a helyén marad.
Mint fentebb megemlítette a válaszoló, indítás után néha tartósan nagy árammal tölt a generátor is, és olyankor se szedi ki senki az akkut a kocsiból.
Csak ne indítózz rá, mert a régebbi töltők azt nem szeretik!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!