Emelkedőn a kézifék vagy a sebváltó tartja jobban a kocsit?
Nálunk kb. ilyen magas garázsfeljáró van. Itt elég csak 1-esben hagyni, hogy ne feszüljön a kézifék?
Akkor most az van, hogy a kéziféknek a leánykori neve: rögzítőfék.A cél a jármű fixen tartása.
Tehát az alapállás, hogy a kéziféket kell behúzni(nem megtépni)és csak ezután gusztus szerint a sebváltó, amit vagy egyesbe, vagy hátramenetbe javasolt tenni. (bár előfordult már ebből is baleset, mert önindítózáskor megugrott a kocsi, elfelejtett kuplungot nyomni az alperes)
Az automata kocsiknál a P szolgálja a rögzítést amúgy is, de ott is a rögzítőfék az alap, mert lejtőn igencsak terheli a kocsi súlya a váltót.
Már írta valaki, hogy előfordulhat(és elő is fordul) hogy kidobja a sebességet, oszt irány a garázsfal.Baleset, vagy kár esetén egyből azt kérdezi a vizsgáló, hogy a rögzítőfék be volt húzva? Ha az a válasz, hogy nem, de egyesben volt, akkor jónapot kívánok...
A kézifék sosem fagyhat be, úgy van kitalálva. Ha mégis, akkor ott valami nem az igazi.
Tehát: kézifék mindenek előtt. Azért találták ki.minden gépkocsi kézikönyve alapból ezt írja elő.
Ha nagyon biztosra akarsz menni, akkor még téglát is tehetsz a kerék elé...(mögé)...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!