Sport motorra sportdobot?
Nem feltétlen fog többlet fogyasztást okozni és nem feltétlen fog többlet teljesítményt adni.
Ha csak dobot cserélsz akkor "bolt-on" vagy "slip-on" megoldást kell keresned. Ezeket a dobokat évjáratra és típusra gyártják. Az "utcára" készült termékek - tehát nem "racing line" - büntetlenül cserélhetők a gyári dobra. Nem kell belenyúlni a gyújtás vezérlésbe. Gyakorlatilag lecsavarod a régi dobot és felrakod az újat. Nem igen fog drámaian változni a fogyasztás és a teljesítmény.
Más a leányzó fekvése ha komplett rendszert cserélsz ( nemcsak dobot), pl egy verseny rendszert pakolsz fel. Ilyenkor tipikusan a fordulatszámtartomány felső harmadába tolódik el a motor karaktersztika "használható" görbéje, azaz magasabb fordulatszámon kell üzemeltetned a motort ( nyilván verseny körülményekről beszélünk): Ilyenkor már "átmappelik" a gyújtás elektronika vezérlő programot is és további lóerőket jelentenek a karaktersztikában ( tökmindegy, hogy karbis vagy befecskendezős modellekről beszélünk, gyújtás módosítás szükséges ).
Nem igazán szerencsés szerintem nyitott dobot a gyári rendszerre rakni, ilyenkor érdemesebb teljes cuccot cserélni. Más kérdés, hogy utcán ( normális forgalomban) ez nem használható.
Összefoglalva: street legal cuccoknál nem kell hangolni, racing line megoldásoknál szükséges, sőt elengedhetetlen.
Azt már úgy zárójelben jegyzem meg, hogy ez a hangolás nem megy ám egy "sufni" műhelyben, hanem fékpados mérésen alapul.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!