Hogyan a lehet növelni egy Derbi Rabasa motorkerékpár teljesítményét olcsón és egyszerűen?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez természetesen így van. De a teljesítmény, mint fogalom, valahogy úgy néz ki, hogy adott idő alatt megtett fordulatok száma. Tudom, a helyes meghatározása nem ez, régen voltam általános iskolában! De térjünk is a lényegre. Az is jelenthet teljesítmény-növekedést, ha neked ugyanannyi erő bevitelével párhuzamban (az áttételek miatt) a kerék többet forog. Ez ugyebár nem a főtengelyen mutatkozik, de teljesítmény ez is! Azért kérdeztem, hogy biciklin ultél-e, mert ott se mindegy, hogy 3-1-ben, vagy 1-6-ban tekersz. De akkor is van különbség, ha 1-6, vagy 3-6 a választék. A nyomaték azonos, a teljesítmény kisebb. Elvégre a combjaidat nem csereled ki Usain Boltéra, ha följebb váltasz! :)
Sőt, abban is igazad lehet, hogy nem tudja kipörögni magát. De ezek már végletek! Az ember se úgy néz az életre, hogy születtünk-meghalunk. A két dolog között van maga a nagybetűs ÉLET. Remélem érted mire célzok ezzel. :)
És nem azért írtam én is a fogaskereket, mert ennyire debil vagyok, hogy nem tudom mi az a motor és hogyan működik. Azért, mert a kérdező írta, hogy a lehető legolcsóbb megoldást szeretné fúratás nélkül.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hm...
Ha a dolog ilyen egyszerű volna, akkor hogyan lehet azt a kérdést megválaszolni, hogy gyárilag miért is nem raknak rá (előre) nagyobb fogaskereket?
Ennyire hozzá nem értők, vagy szándékosan rontják a teljesítményt? Egyik feltevés sem életszerű. Látod én meg ezt nem értem.....
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azt végülis el tudom képzelni, hogy szándékosan nem a maximumot hozzák ki az adott járműből a gyárban. Gondolom amiatt, hogy "könnyebb" legyen betartani vele a KRESZT. Hülye feltételezés, de tényleg nem látok rá semmi ésszerű magyarázatot.
A fúratás...
Szvsz ez a legjobb megoldás, bár után kell állítani a karbit is. De ha szerelő végzi, akkor az se a te gondod.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!