Hol érdemesebb riasztót tetetni az autóba? Saját márka szalonjában, vagy valamilyen cégnél, ami ezzel foglalkozik?
Riasztót minek? Láttál te már olyan tolvajt, aki elfutott a riasztó hangjára? A annyira kontár, hogy annak riasztó sem kell. Mások meg csak szitkozódnak, ha megszólal, valamelyik kocsi.
Indításgátlás többet ér, de abból sem mindegy, melyik. Ha nem 100 ezer forintos autód van, akkor a Pajzs elég jó. Bár nekem egyszerűbb, olcsóbb van, de mégis ezt javaslom.
Az olyan cucc semmit nem ér, amit könnyedén ki lehet iktatni, legyen akár riasztó, akár indításgátló.
Márkaszervizbe akkor megy az ember, ha még vadi új az autó, és eladásnál majd lányeges lehet, hol volt szervizelve.
Ez a pajzs pontosan mit is takar?
Egyébként valamit azért csak számít a riasztó, nem? Most, ha hozzáér a kocsihoz és megszólal, akkor azért nagyobb feltűnést kelt, hogy csak úgy simán elvigye.
Márkaszalonban biztos, hogy drágábban adják és szerelik be, mint a riasztós cégek.
De ezek a sima riasztók tényleg nem sokat érnek.
Úgy tudom, hogy már csak nyitásra riaszthatnak.
Régen voltak jó ütésérzékelős riasztók, be lehetett állítani őket úgy, hogy ha rákoppintottam az üvegre, vagy ha valaki megmozdította az autót, akkor beindult a riasztás, de sokakat zavartak ezek, mert beindultak néha maguktól is.
Inkább a cseles egyedi megoldások hatásosak.
Régen egy bizonyos márkájú autóm volt, a környéken törek már fel más hasonlókat is (vagy alkatrésznek lopták ezeket, vagy ha volt bennük autórádió, akkor azért, hogy kilopják, vagy lelopják a kereket).
Egy dobozba volt beletéve egy egyszerű, de cseles elektronika és a hangszóró is, ami iszonyat erősen szólt (sípolt), ha beindult. Akkor lépett működésbe, ha bemozdult az autó. Széllökések és ha macska ugrott az autóra, vagy valaki nekitámaszkodott, akkor nem jelzett, de ha valaki beült, akkor már eléggé megdöntötte az autót ahhoz, hogy bekapcsoljon, még akkor is, ha pehelysúlyú volt.
A központi zár lezárása után pár másodperccel élesedett. Kikapcsoláshoz először be kellett ülni az autóba, a központi zár nyitása után még nem szólalt meg 15 másodpercig, az elég idő volt ahhoz, hogy inaktiváljam: a gyújtást kellett ráadni és még bizonyos sorrendben meg kellett nyomni a pedálokat. Nem volt hozzáférhető, a doboz a műszerfal mögé volt betéve, saját akkuval. Egyszer a fejegységet akarták kilopni, betörte az ablakot és beült, hogy ki tudja szedni, de beindult a riasztó, a tolvaj azt sem tudta szerintem hirtelen, fiú-e vagy lány, az egyik kiemelő célszerszámot otthagyta (2 u alakúval szokták kiemelni, de nekem hátulról is be volt csavarozva a fejegység). Második esetben a kerekeket akarták leszedni, az alufelnik és a jó gumik miatt. Alighogy megemelte az autót, már rázendített a riasztó, úgy elhúzott, hogy otthagyta az emelőt nekem :)
Aztán nem piszkálták többet.
Csak egyszer volt fals riasztás, amikor kinyitottam az autót, de valakivel beszélgettem és megfeledkeztem a riasztó inaktiválásáról. Mert eléggé zárt rendszer volt, ezért a műszerfalat kellett volna szétszerelni, hogy hozzáférjenek, kikapcsolni meg nem lehetett, csak ha gyújtás rá van adva, megfelelő sorrendben megy be a jel a 8 eres kábelen.
Van olyan tolvaj, aki a riasztó szirénázása ellenére teljesen nyugodtan elhajt az autóval, ellenük jófajta sebváltózár és minőségi kormányzár kombináció lehet hatásos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!