Milyen kocsit érdemes venni? Csak BMW jöhet szóba
Vissza szabad kérdezni? Miért csak BMW jöhet szóba?
Nem akarlak lebeszélni, csak ha egy mód van rá, meg kell gondolni.
Biztos le fogják írni, de sajnos igaz, hogy a fenntartási költségek magasak.
A régiek között nem nagyon találni elfogadhatót, sok a leharcolt példány, főleg a külföldről behozottak között, az újak meg nagyon drágák.
Lassan már tucatautó lesz a BMW, mert sokan presztizst akarnak, de ezzel pont a presztízsnek jóformán lőttek is, itt a gyakorikérdéseken majdnem minden második autóvásárlásos kérdésben BMW-t akarnak venni, a leggyakrabban pont 1millió környékén.
Jó autó a BMW, nem akarom leszólni, de ha 1 millió van rá, BMW-t nem vennék, de ez én vagyok.
Presztízsautónak jobb választás lehet a Volvo, S40, S60, azt ráadásul nem is lopják.
A kérdést meg nem értem, leírod, hogy csak BMW jöhet szóba és 320D, ezután megkérdezed, hogy mit érdemes...
Igaz is, de szerintem az újak közül is a 7esnek van igazán presztízse, meg úgy általában az 5östől felfelé, az 5ös és a 3as szimplán egy jó autó, mint pölö a VW Passat, Skoda Superb, vagy a Toyota Avensis. Magyarországtól nyugatabbra olyan általános autók ezek, mint bármi más a hasonló kategóriákból, ott egy átlag középosztálybeli ember meg tudja venni. Lehet, hogy mások szerint ez nem így van, de nem is csodálom, mert Magyarországon még a VW Passat is presztízsautónak számít, míg nyugatra egy családi autó, látszik is az eladásokon, hogy jellemzően ezeket kombi kivitelben veszik.
Az 1millió körüliekkel nem az a baj, hogy nincs presztízse, hanem hogy milyen állapotban van. Ha szakadt, toldozott foltozott, a motorja csörög csattog, akkor nem hogy egy BMW, de még egy Opel Astra esetében is kellemetlen megjelenni bárhol.
De egy majdnem tökéletes állapotban lévő E30, vagy E36 BMWt még ma is megcsodálnak sokan, ezek már lassan különlegességek, főleg egy nagyon szép E30. De E46-ból még elég szakadtak vannak kábé ilyen áron '98-2001 évjárat között, a jobb darabok ennél jóval drágábbak. Miért van így? Mert a kereskedők rájöttek, hogy még a legszakadtabbakat is el lehet sózni, mert a magyarnak mindegy, csak olcsó és BMW legyen, még ha romos is, viszik, mint a cukrot, ezért elkezdték felvásárolgatni a németországi, ausztriai olcsón megkapható, nagyon elhanyagolt BMWket, amik már ott is elhanyagolt igáslovak voltak, a többedik tulajdonossal, minimum 3-4százezer kmel az órában. Két ugyanolyan autó között is nagy lehet a különbség. Láttam már 2000körüli évjáratban E46 BMWt 800ezer-1millió körül és 1.5millió körül is. Melyik a jobb és melyik az átverés? Hát biztos a drágább, gondolja a magyar ember, mert ha olcsóbban van, akkor hüülye leszek megvenni a drágábbat. Aztán megveszi az olcsót, majd rákölti azt a fél milliót, amennyi a különbség volt a két nézett autó között, és akkor még mindig nem lesz olyan az 1 millióért vett E46, mint a jó állapotú, amit másfélért adtak volna.
Inkább hozzátennék még fél milliót és eleve nem a legolcsóbbak között nézelődnék. Szemléztem már néhány (néhány száz) használtautót, magamnak is és ismerősöknek is, általános tapasztalatom, hogy a legolcsóbbakat nem érdemes még felhívni sem, a valamirevalókat többe kerülnek. A legdrágábbakat is ki lehet zárni, mert azok a túlárazottak. Ami az árat illeti, a középmezőnyben érdemes nézegetni, mert ott lehet jó vételeket csinálni.
így van az olcsóknak borzasztó futóművük, kormányművük van már, csörög, kattog. nem azért nem rossz autó hanem mert kihajtották és karbantartani már nem sikk.
a 320D nagyon jó de 1m alatt ne akarj venni mert ott még a benzinesekből is max automata van soksok km-rel...1.2, 1.3 minimum!
Ennyiért már szép és jó Ford Mondeokat lehet venni. De biztos mindenki mást fog mondani, ami igazából leginkább hit és tapasztalat kérdése. A Passat B5-nél jobb választás aligha akad, ha csak nagy német autók jöhetnek szóba. Ha nem idegenkedsz a svéd acéltól, akkor Volvo S40, V40, vagy S60, aránylag ritkák és a tolvajok sem szeretik, vagy Saab, ami általában nem az autónyűvők autója, egész szép darabok vannak, ritkábbak a Volvóknál is. Attól, hogy nincs Saab gyártás, alkatrészek vannak.
Ha nem tartod osztályon alulinak az Opeleket (Astra, vagy Vectra), vagy a Skodákat (Octavia), vagy a Seatokat (Toledo) akkor ezekből is jó vétel lehet.
Sok autómárka van még. Jól át kell nézetni vétel előtt és hallgatni a szerelőkre is. Ha jó állapotban van, akkor szabad csak megvenni, mert a legmegbízhatóbb autóval is csak bajok lesznek, ha valaki meggondolatlanul vásárol. Olyan autót érdemes megvenni, aminek a piaci középárfolyama egyezik a rászánt összeggel. Ha egy autót lehet kapni már 800 000-ért és 1 200 000-ért, akkor 1 000 000-ért biztos ki lehet fogni egy jó vételt is (na az Audi és a BMW pont nem ilyen, azoknak elég magasan van a középárfolyamuk, úgy másfél millió körül).
Ennyi pénzből normális E46-ot nem fogsz kapni, viszont ha megfelel az E36, abból már kifoghatsz jót, de abban még nem voltak túl jó dízelek. A E46 320D amúgy tudtommal jó autó, de ahhoz én még egyszer ennyit összespórolnék, és akkor egy kis tartalékod is maradna talán, ha valamihez hozzá kell nyúlni.
Egyébként nem tudom, ki hogy van vele, de nekem nem a presztízs miatt van BMW-m, hanem egyszerűen azért, mert a sportos autók közül a legelérhetőbb. Hátsókerékhajtás, jó futómű, élvezetes vezethetőség, és ez jó alkatrészellátással, viszonylag olcsó fenntarthatósággal, és használható méretű utastérrel párosul.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!