Lehet hogy egy kicsit kicsi a kompresszió, ha a hengerfejből esztergáltatok le akkor nagyobb lesz benne a kompresszió?
Lehet, hogy kicsi a kompresszió. Viszont én a helyedben először megnézném, mennyire kopott a henger, mert könnyen lehet, hogy ott "szökik" a nyomás, hiába esztergáltatsz le a hengerfejből, nem lesz jobb a helyzet.
Egyébként ha növeled a kompressziót, valamicskét nő a teljesítmény. Csak ehhez magasabb oktánszámú benzin kell (bár Simsonnál a 95-ös benzin elvisel a gyárinál nagyobb kompressziót is), illetve hozzá kell állítani az előgyújtást.
Simsonok nem 95-ös benzinre vannak tervezve, de te gondolom olyat használsz bele. Ez nagyobb kompressziót visel el mint amire tervezték, tehát igen, ha leesztergáltatsz belőle nő a kompresszió és kihasználod a magasabb oktánszámot. Persze ezt nem ész nélkül kell, mert ha elszúrod akkor bizony kopogásos égéssel fog égni, ami nem ép egészséges a motor számára. Tehát adott a mostani égéstér térfogata és a sűrítési viszony(gépkönyvben benne kellene lennie) utánajársz hogy 95-ös benzinhez mekkora sűrítési viszony kellene és kiszámolod hogy akkor hány ccm-es égéstér kellene és ez alapján adod a méretet az esztergályosnak (meg persze megnézed hogy ez esetben nem ütközik-e a dugó a gyertyával vagy a hengerfejjel) Ha sikerült jól kivitelezni akkor pedig örülsz hogy van egy 95-ös benzinhez optimalizált simsonod.
DE!
A te problémád nem ez, és ez nem is segítene rajta. Alapból a gyári kompresszióértékkel is jól kellene működnie, tehát a gond az hogy valahol szökik a kompresszió. Ez lehet a kopott henger-dugó páros miatt, rosszul záró hengerfej vagy akár gyertya miatt is. Tehát először ennek a problémának kellene utánajárni és orvosolni.
Aztán ha már jó a gép akkor jöhet a "tuning"
Lehet hogy a dugócsere okozza a problémát.
A henger oválisan kopik be egy adott dugóhoz. Amit ugye ti cseréltetek, tehát emiatt lehet hogy nem illeszkedik megfelelően. Egy Simson felfúratása nem nagy összeg, szóval megérné megcsináltatni egyszer normálisra, meg persze tőcsavarokat is cserélni. A hengerfejet viszont inkább ne piszkáld. Pár perc csak leszedni, és csak akkor éri meg azzal foglalkozni ha a motor egyébként már jó.
A másik pedig hogy jelenleg a motor bejáratós(ha furatos is az lesz) tehát ennek megfelelően használd.
Na itt is van a megoldás.
Az előző gugún a gyűrűk kopottak voltak, tehát már ment elég sok km-t, és a henger is alaposan megkopott. Te csak a dugót cserélted, igaz jó gyűrűkkel, ezért így, kopott henger+ jó gyűrű párosítással kicsit jobban zár mint kopott henger+kopott gyűrű párosítással. De ez így sose lesz jó.
Fel kell fúratni a következő túl méretesre, akkor jó lesz a henger, aztán ehhez e mérethez új dugó és gyűrűk.
Aztán lesz elég kopmresszió.
És mint már írtam, ha ez megvan és működik akkor gondolkodj tuningban.
A hónolásnak köszönhetően tud az olaj megmaradni a henger falán. Szóval eléggé fontos dolog.
De a fúrás tényelg nem egy nagy összeg, meg még az is lehet hogy külön a hónolást is meg tudják csinálni, szóval szerintem keress fel valakit aki ezzel foglalkozik és kérdezd meg hogy csak hónolást megcsinálja-e egy frissen fúrt hengerre. Persze ha meg is csinálja csak akkor éri meg ha jóval olcsóbban csinálja mint a komplett fúrást hónolással.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!