Autóban hány fokig kell felmelegednie a víznek hogy felfórjon?
Figyelt kérdés
tehát pesten voltam valamelyik nap az autómmal, a hűtőrendeszer felvan töltve maximumig vízzel, és van benne még hűtőventillátor ami akkor kapcsol be ha 90fokos a víz, és dugóba kerültem, kb 18 fok volt a kinti hőmérséklet, és sokat ment alapjáraton az autó, leállítani nem lehetett ert lassan haladt a sor, és 93 fokon volt a víz, a ventillátor ment, de a sok elindulástól melegedett elég rendesen, mert 5-en ültünk az autóban, és hát nehogy felfórjon a víz, ezért bekapcosltam a fűtést, mikor amúgy is letekert ablakokkal mentünk mert meleg volt, és akor kicsit viszább ment a víz hőmérséklete, mennyi kell neki hogy felfórjon? vagy ezek az őjabb típusú autók nem könnyen fórnak fel? 5 éves opel astra classic 2 G autó 1.4-es motorral2013. ápr. 16. 16:17
1/10 anonim válasza:
"a hűtőrendeszer felvan töltve maximumig vízzel, és van benne még hűtőventillátor ami akkor kapcsol be ha 90fokos a víz,"
Az nem jó ha tele van a tartályod, akkor nincs tágulás. Gondolom úgy van tele, hogy a szintjelzőig és nem a kupakig.
A víz 100 fokon forr. ha 93 fokon volt a víz - óra szerint- az semmi probléma. aránylag még hamar is kapcsol be a ventillátorod. bőven 100 fok felé kellene mennie, hogy valami baj lehessen.
2/10 anonim válasza:
Olyan 120 fok körül... Addig nem kell izgulni. A hűtőfolyadék nem tiszta víz és valamennyi túlnyomás is van a rendszerben.
Nekem H Astrám van, dízel. 84-85 fokosnál melegebbnek még soha nem láttam a "vizet". De ugyan ebből a típusból a benzineseké normál üzemi körülmények között 100 fok körül is lehet.
3/10 anonim válasza:
A deszt víz valóban 100C fokon forr normál légköri nyomásnál. Viszont a kocsiban túlnyomás van a hűtőben plusz nem víz van benne hanem fagyálló folyadék, ami neve ellenére nem csak nehezebben fagy meg hanem nehezebben is forr fel! Tehát nem fog 100fokon forrni, nem kell félni. Sőt a a termosztát ki se nyit 88C fok alatt és kb 96foknál nyit ki teljesen. Szóval szegény bentülőket kínoztad azzal, hogy fűtöttél ilyen jó időben.
4/10 A kérdező kommentje:
értem :D köszi a válaszokat, és a hűtőrendszer nem a kupakig van töltve, hanem van a tartályon egy jelzés, és odáig van töltve pontosan! ja és még annyi, hogy mire való a termosztát? mi szerepe van?
2013. ápr. 16. 16:40
5/10 anonim válasza:
Az autókban manapság zárt hűtőrendszereket használnak, amikben üzem közben túlnyomást tart fenn a hűtősapka. Így a víz nem 100 °C-on forr, hanem kb. 120 °C-on. Egyébként a 90-95 °C-os vízhőmérséklettel semmi gond, ez az üzemi hőmérséklete a motornak. Ilyen hőmérséklet mellett már teljesen nyit a termosztát, a hűtő dolgozik, kis sebességnél meg bekapcsol a ventillátor. Felesleges volt ráadnod a fűtést, mert csak akkor van baj, ha a vízhőmérséklet eléri a 100 °C-ot. Olyankor már tényleg segíteni kell a motornak, hogy hűljön.
6/10 anonim válasza:
Mikor még hideg a motor, nem engedi a hűtőfolyadékot a hűtőbe, gyakorlatilag elzárja az útját. Viszont mikor már megfelelő a hőmérséklet, és nem kéne, hogy tovább emelkedjen, a termosztát kinyit, és a meleg folyadék elindul a hűtőbe ahol lehűl és ez így kering körbe. Egy totál egyszerű szerkezet amúgy, nulla elektronika :)
7/10 anonim válasza:
A termosztát a víz hőmérsékletét szabályozza. Hideg motornál lezár, ilyenkor a hűtőfolyadék csak a motorblokkban kering, aztán 80 és 90 fok között (típustól függ, melyiknél mikor) elkezd kinyitni, a víznek egyre nagyobb részét engedi át a hűtőn. 90 fok fölött nyit ki teljesen, ekkor a hűtőfolyadék teljes egésze átáramlik a hűtőn. Visszahűléskor pedig fokozatosan bezár. A termosztát tehát azt szabályozza, hogy a vízhűtő mennyire hűtse a hűtőfolyadékot, ezzel gyorsítva a bemelegedést (hiszen hidegen nem kell átnyomni a folyadékot a hűtőn) és terheléstől függően nagyjából állandó tartományban tartva a motor hőmérsékletét.
8/10 A kérdező kommentje:
köszi a választ! akkor mostmár értem, hogy mikor beindítom az autót és melegszik a motor, akkor nem emelkedik a vízhőfokjelző, és egyszer csak elkezd megemelkedni olyan 70 fokra, és akkor ahogy melegszik akkor úgy egyre feljebb megy, mert eddig mindig figyeltem hogy hát miért nem akar megmozdulni, utána meg hirtelen mozdul meg :)
2013. ápr. 16. 16:46
10/10 anonim válasza:
A műszer viselkedése amiatt ilyen, mert a skála alja valahol 70-80 fok környékén van. Nekem a Suzukinál 72 fok körül mozdul meg, bár ott már a motorvezérlő adja a jelet a műszernek, nem közvetlenül a hőérzékelő, ettől kezdve szoftveresen olyan karakterisztikát adhatnak a műszernek, amilyet akarnak. Lejjebb menni felesleges, mert tökmindegy hogy a motor 40- vagy -10 fokos, az még hideg. Másrészt így az értelmesen kijelezhető hőfoktartomány sokkal részletesebben látszik.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!