Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Házilag, hogyan tudnám alufeln...

Házilag, hogyan tudnám alufelnimet felpolírozni, tükör fényesre?

Figyelt kérdés
2013. ápr. 13. 17:27
 1/5 anonim ***** válasza:

Megfelelő csiszoló és polírozó gépekkel.

De ez elég hamar be fog mattulni, a lakk meg lepereg róla.

2013. ápr. 13. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Leszedsz róla minden festékmaradványt (ez néha igencsak bajos feladat), aztán egyre finomabb csiszolópapírral csiszolgatod mindenütt. Ez utóbbi nagyon macerás, főleg akkor, ha mondjuk valami "pókhálós" vagy egyéb, sok peremmel-bordával tarkított mintázatról van szó. Bő vízzel kell csiszolni, kb. 200-as finomsággal érdemes kezdeni, aztán lehet menni a finomabbak felé. Minden menet után célszerű zsírtalanítani, hogy ne kenj szét semmi koszt a felnin, mert az életben nem lesz fényes.

A csiszolást addig érdemes folytatni, amíg meg nem unod, de 2000-es finomságnál ne menj feljebb: bár lehet kapni 3000-es papírt is, de addig is bőven beleunsz, mire a 2000-esig eljutsz. Legyen szép, sima a felület, azzal már lehet dolgozni.

A kész, becsiszolt felületre jöhet a rongykorong és a paszta. Mindkettőt lehet kapni, felnihez jól jön a fúróba vagy flexbe fogható korong. El kell találni, mennyi paszta és milyen erős nyomás kell, egy idő után rájössz.

Végül meg vagy tükörfényes lesz a felni, vagy nem. A drágább, magnéziumötvözetű felnik szépen ragyognak, el lehet náluk érni a "tükörfényt", de az olcsó nehézfémfelniknél sokszor nem lesz az igazi az eredmény, kicsit matt marad a felület.

2013. ápr. 13. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Annyival egészíteném ki, hogy felesleges 2000-ig csiszolni - ha rendes rongykorongot és jó pasztát veszel, akkor 600-ig elég, felette nincs számottevő változás. De a csiszolásnak rendesen kell történnie, azaz nem egy húzás 150-essel, aztán még egy 280-assal és mehet a 600-as, hanem mindegyikkel addig kell csiszolni, amíg szép egyenletes nem lesz a felület. Gondolom ha ilyenre akarsz vállalkozni, akkor csiszoltál már fémet, így tudod mire vállalkozol.

Szóval több lépcsőben, rendesen, bő vízzel 600-as szemcseméretig csiszolni, hogy sima és egyenletes felületet kapj, utána pedig jöhet a polír.

2013. ápr. 13. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Egyébként tényleg nem muszáj olyan finommal csiszolni, ha a köszörűből épített nagy polírozót használom, én sem megyek 600-800 fölé. Csak a flexre, fúróra kapható korongok minősége mikor milyen és sokszor nehéz is velük rendesen dolgozni (ha oda is fér a sarokba, nem lehet normálisan erőt kifejteni). Ezért célszerű inkább az előkészítést erőltetni, mert csiszolni kézzel is jól lehet, akármilyen hülye formájú a felni, de a rongy- és filckoronggal sokszor nagyon nehéz jó munkát végezni.
2013. ápr. 13. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Amennyi szopás van vele, jobban jársz ha rábízod olyanra aki megcsinálja neked rendesen. Én elkezdtem egyszer de 5 perc után földhöz basztam az egészet, beraktam a kocsiba és elvittem egy műhelybe, 2 nap múlva mentem érte és ragyogott a felni mint a Dáriusz töke
2014. ápr. 24. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!