Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autó vásárlás előtt állok,...

Autó vásárlás előtt állok, első autó. Mire érdemes figyelni, hogyan vásároljak, mekkora plusz költség érhet?

Figyelt kérdés
Nyáron, vagy jövő tanév eleje felé szeretnék venni egy BMW E46-ot, vagy a 316 vagy a 318-as modellt. Részletfizetésre szeretném venni, mit ajánlotok ilyen téren? Jövő tanévtől kinti gyakorlaton leszek, amiből tudnék havi 20ezret fizetni, de emellett ha arról lenne szó, elmennék mellette dolgozni. Átiratás, stb mennyibe kerül? A kocsik ilyan 1-1.3MFt körül vannak. Ha asztriából venném még milyen költségem lenne? F17, vásárlás körül már 18.
2013. ápr. 11. 21:08
 1/8 anonim ***** válasza:
Kell neked olyan szar BMW? mondjuk 1-1,3 millióért már kapsz normálisat de 1.6-os motorral bűn lenne. 20 ezer forintot? mire haver?- annyit kéne tankolni bele kb. :D
2013. ápr. 11. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Azt, hogy érted, hogy havi 20ezer? az még 1 tank benzin sincs és akkor még semmi szerviz meg részlet fizetés. Annyira nem vágom a papír dolgot de olyasmibe gondolkozz, hogy veszel 1 kocsit osztrákiában de nem papírozod át, majd rásózod valakire, mert az idősebb kocsik meg ezek az EURO1-2 meg még rosszabb besorolás az nagy bukó a regadónál.
2013. ápr. 11. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Konkrétan az érdekel, hogy milyen konstrukciók léteznek? Nyílván nem 0%-al akarok törleszteni, hanem nyáron összemelózom egy részét. Tankoláson felül gondoltam, az egy másik dolog, az már ki van számolva.
2013. ápr. 12. 00:03
 4/8 anonim ***** válasza:

Ne haragudj kedves kérdező, de lebeszélnélek az E46os BMWről. Jó autó, de mégis...


Miért?:


Drágább, mint sok más típus, amiket fiatalabb kiadásban is megvehetsz. Mondjuk az E46 kompakt az olcsóbb, mint a touring, vagy a coupe.

A kisebb motorral is olcsóbb, viszont kb. úgy megy, mint a többi 1.6-os autó (pl. Astra G).

A 318-ból a 143 lóerős már egész fürge (de ritkább, inkább a 320d-ket hozzák külföldről), a teljesítmény adója elég magas (19610 ft), és a biztosítás is magasabb lesz, mint az 1.6osé.

Az átírási költség egy 2000-es évjáratú 318as esetén kb. 200 000 ft, az átírás kb. 90 ezer.

Amit annyiért veszel meg kint, hogy megérje behozni, azon biztos, hogy javíttatni kell ez-azt, azaz nem árt, ha van félretéve erre a célra kb. 200 000 ft. Castrol olaj kell ezekbe a típusokba, kb. 4 és fél liter, az kapásból 16e, plusz szűrő, egyéb dolgok árai. Gumikat kell venni rá, mert biztos nem vadiúj gumikkal fogják odaadni, ami 16" méretben nem lesz olcsó mulatság, 100 000 minimum a 4 gumi, és ez még csak 1 garnitúra. Míg ha olyan autót veszel, amire 15" gumi kell, az olcsóbb.

Persze, megteheted, hogy megveszed és úgy, ahogy van, jársz vele, aztán ha hamar elromlik, szitkozódsz.

Mennyiért vennéd meg Ausztriában (vagy máshol) azt az autót? Ha belekalkulálod a fenti költségeket, akkor talán kapsz valami roncs állapotút.

A külföldi vásárlásról lebeszélnélek, mert ugyan a közhiedelemben az él, hogy ott kint csoda jó állapotban vannak az autók és rengeteget költenek rájuk, a valóságban ennek éppen az ellenkezője igaz. Olyan korú autó, amit megvennél ezért a pénzért, szinte 100%, hogy más a sokadik gazdáját nyögi. Míg az első gazda anno elhordta a márkaszervizbe, a második, vagy harmadik tulaj már nem.

Ugyanez igaz Németországra is.

Ráadásul kint nem biztos, hogy meg tudod oldani, hogy elvidd állapotfelmérésre.

Inkább az országban keresgélnék.

Viszont kevés Magyarországon először üzembehelyezett példányt lehet kapni. Az E46-okat a nepperek (vagy az ezzel mellékest kereső magánszemélyek) általában külföldről hozzák be, ezzel csak az a gond, hogy ekkor már egyre csökken az esélye a lenyomozhatóságnak (de Magyarországon is a legtöbb szerviz pénzért adja ki az autó előéletét), a nepperek, akik ezeket behozzák, eleve az olcsóbbakat veszik meg, hogy olcsón is tudják eladni őket, de ennek az a hátránya, hogy eléggé leharcoltak, nagyon sok km-el, természetesen a magyar vevő már kiglancolva, visszatekerve kapja meg.

Nem rosszindulatból írtam ezeket a sorokat, csak sajnos ez a valóság.

2013. ápr. 12. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Elírás történt:

"Az átírási költség egy 2000-es évjáratú 318as esetén kb. 200 000 ft, az átírás kb. 90 ezer. "

Tehát, a regadóra inkább olyan 300 000 forinttal kalkulálnék 2000-es évjárat esetén, az átírás viszont valóban 90e körül van.


Regadó kalkulátor:

[link]


Átírási költség kalkulátor:

[link]


Teljesítményadó kalkulátor:

[link]


Egyéb díjak (rendszámtábla ára, merthogy azt is ki hozzá kell számolni a költségekhez):

[link]


Eredetiségvizsga ára:

[link]


Műszaki vizsga (+zk) 16e - 20e forint körül alakul.

2013. ápr. 12. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

A vásárlási tudnivalókról már tájékoztattak mások, ezért csak a hitellel kapcsolatos gondolataimat írom le.


Nem tudom, hogy mennyid van rá már most, mennyit akarsz nyári munkával hozzá tenni és még mennyi hitelt akarsz felvenni.

Leegyszerűsítve:: hogy hitelt adjanak, ahhoz igazolni kell azt, hogy van állandó munkahelyed /ami már adott ideje megvan/ és annyi kereseted, amiből biztonsággal tudsz törleszteni. De ez áthidalható úgy, hogy valamelyik régi munkaviszonnyal rendelkező rokon veszi fel a hitelt és tartja a hátát, ha valami történik.

A másik gond az, hogy azt az autót ebből a típusból, amit 1millió környékén meg tudsz venni, nem fogja finanszírozni egy autóhitelek nyújtásával sem foglalkozó hitelintézet, mert ahhoz túl régien gyártották az ebbe az anyagi keretbe beleférő ilyen típusú autókat /ahogyan látom 2000 körüli gyártmányok vannak 1-1.3M ft-ért és 2005-nél régebbit nem nagyon finanszíroznak/.

Fel lehet venni személyi hitelt is, de ott magas a thm, sokkal többet kell visszafizetni, meglehet a havi törlesztő magasabb lesz,mint 20ezer.



Többiek ne bántsátok. Ilyen idős koromban egy régi Porschét akartam megvenni. Aztán főiskolára jártam és inkább tandíjra költöttem a pénzt és Porsche helyett Trabantot vettem, ami szintén tetszett a csajoknak /hunyorítva, messziről nézve volt is valami hasonlósága a Porschéval/, amelyiknek nem jött be az úgyis csak az autó miatt lett volna velem, jó szűrő volt. Jobb is hogy egy olcsó kisautót vettem meg, mert még csak száradt a jogosítványomon a festék, ennek ellenére azt hittem hogy nagyon jól tudok vezetni de néhány alkalommal megtörtem, ezért utólag örülök, hogy Trabanttal kezdtem.

2013. ápr. 12. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat.

Az Mo-n lévő vásárlás mellett maradok valószínüleg, 1.3M körül néztem egy 1.8-ast este, nyilván mire eljutok addig, lesznek is és tűnnek is el a kínálatból. 2000-elnél nagyobb motorral semmiképp sem terveztem vásárolni. Igen, én is rájöttem, hogy ilyen árban már fele ennyi idős kocsit is találni (pl: golf 5), nem tudom, tetszik nagyon a BMW E46 Coupé, de ha nem ezt venném, mindenképp kicsi autót szeretnék, valami sportosat, lehetőleg Coupét. A német kocsikat előnyben részesítem, esetleg még mit ajánlanátok?

2013. ápr. 12. 14:49
 8/8 anonim ***** válasza:
Akkor a VW Golf a Te autód!
2013. ápr. 19. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!