Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szintetikus vagy félszintetiku...

Adler Gábor kérdése:

Szintetikus vagy félszintetikus? Ti milyen motorolajat használtok? Melyiket éri meg megvenni a tapasztalataitok alapján?

Figyelt kérdés

2013. ápr. 10. 12:15
 1/8 anonim ***** válasza:
Olyat használok, ami előírás az autóhoz. Az én esetemben ez 0W30 és 5W30 ( most 5W30 van benne ).
2013. ápr. 10. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Ha 2t akkor csak is szintetikus.

4t-nél is érdemesebb a szintetikus megvenni,bár ott figyelembe kell venni hogy mit ír a gyári könyve a gépnek mert lehet hogy félszintetikus olajat ajánl mert olyan a gép.

2013. ápr. 10. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
félszint
2013. ápr. 10. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

vicces hogy egymás után van mástól ugyanaz a kérdés. MINDIG szintetikust, a motor csak a viszkozitást követeli meg! (szintetikusból is van 15w ha az kell esetleg)

az ásványi instabilabb, nehezbben tűri a hőváltozást, meleget, és gyorsan elhasználódik. félszint meg ilyen "tescós" megoldás. mint a 4 évszakos gumi. a kettő között van, de igazából egyikre se jó...

2013. ápr. 10. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Mindig szintetikus olaj kell, akármilyen gépről legyen szó, függetlenül attól, hogy 2T, vagy 4T.
2013. ápr. 10. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Viszkozitásban meg nyugodtan le lehet menni, üzemmelegen alapjáraton is meglesz a szükséges olajnyomás. A melegoldali viszkozitás legyen meg, és nem lesz baj.

200 000 km feletti B-Corsa is 15W40 ásványolajat kért a "gépkönyv szerint" (gépkönyv fetisiszták kedvéért), de 5W40 szintetikussal lecsökkent az olajfogyasztás és szinte megszűnt a kartergáz (és ezzel együtt az alapjárati léptetőmotor rendszeres olajtakonytól pucolása).


Most Suzuki van, csak 100 000 körüli motor, és vígan eljár 0W40-el ( Castrol Formula RS ). Télen még kevesebbet is fogyaszt mint a 10W40 "előírás szerinti" olajjal, és hamarabb felkapja, hamarabb kialszik az olajsnyomás jelző. Nyári fogyasztás is jobb, de az alig észrevehető.

2013. ápr. 10. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

autótól függ ez. nemrég én is beszéltem a szerelőmmel erről, mesélt ő is pár dolgot például a régi E34-es BMW-be muszáj 15w40et tenni mert a vékonyabbat eszi, a régi motorok ilyenek, más kialakításúak. de az valótlan hogy a motorkopás ellen vastagabbat kell.

beszélt arról is hogy a "gyári" olaj se a legjobb, például a BMW LL04, ami újrahasznosított, azért olyan marha olcsó, mégha szabványos is. kuncsaft E39 528i-vel szenvedett mert gyárival full csere után zörgött zajongott, ette stb, ment bele minőségi Liqui Moly toptec ami 1,5x drágább is és máris megjavult azonnal. motor és márkafüggő! ki kell tapasztalni.

2013. ápr. 10. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

...japó autóba gyárilag ENEOS 0W20-at töltenek. utána 0W30 a javasolt, szintén ENEOSból...


én ezt csinálom...az ára? nem mindegy?

2013. ápr. 11. 05:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!