Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fullszintetikuis olaj vagy...

Fullszintetikuis olaj vagy félszintetikus, de gyakoribb cserével?

Figyelt kérdés

Melyik a jobb,ha árban kb ugyan ott van a két "módszer".


Motorkerékpárról van szó,a legtöbben félszint olajat használnak a típusba,de sokat hallom,hogy megéri a drágább fullszint olajat tenni bele.


2012. okt. 13. 08:02
 1/3 anonim ***** válasza:

Olajcserénél minden gépjárműnél a szervízkönyv/használati útmutató a irányadó.

Olajat elsősorban a jellemzők alapján választunk és csak utána jön a márka.


Én pl Repsolt, Motult, és Castrolt használtam a motoromban.

Full szintetikust. Miért? Azért mert csak ezen osztályú olajok érték el azt az minőségi szintet ( Pl API minősítést ) amit megkövetelt a gyártó. Nem vagyok olajmérnök, de egy magasfordulatszámú motorban ( 16e környékén tilt az elektronika ) ami nagyteljesítményű is - egy ásványi vagy félszintetikus olaj nem tud védőfilmet képezni abban az igénybevételi tartományban. Ha nem vagy biztos a dolgodban akkor kérdezz meg egy szakszervízt vagy keresgélj a motoroddal foglalkozó fórumon.

2012. okt. 13. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ!A kézikönyve sajnos csak a viszkozitást és a minimális minősítést adja meg,azt,hogy szinetikus vagy félszintetikus azt nem.
2012. okt. 13. 20:12
 3/3 anonim ***** válasza:

"Négyütemű motorkerékpároknál még nagyobb előnye van a teljesen szintetikus olajoknak a többivel szemben! Ennek három oka van. Az első az, hogy a sebességváltó fogaskerekei elnyírják az ásványolajban viszkozitásiindex-javító hosszúláncú polimeradalékokat, így az olaj viszkozitását veszti. A szintetikus olajokban nincsenek ilyen adalékok, mert ott maga az alapolaj, adalékok nélkül biztosítja a magas viszkozitási indexet, tehát nincs mi elnyíródjon. A második ok, hogy a léghűtéses motorok esetében a hő elszállítása az olaj feladata, amit a szintetikus olaj jobban el tud látni, a homogén molekulaszerkezet miatt. A harmadik pedig, hogy az ásványi olaj magas viszkozitása (főleg hideg időben) a tengelykapcsoló leragadását okozhatja, a szintetikus olajoknak viszont eleve alacsonyabb a viszkozitásuk, tehát ilyen probléma kevésbe jelentkezhet. A félszintetikus olajokat külön nem részletezem, de a felsorolt tulajdonságok tekintetében az ásványinál jobb, a teljesen szintetikusnál viszont rosszabb teljesítményt mutatnak. "


Forrás:

[link]

2012. okt. 13. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!