Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Akkumulátor gond lehet? Mivel...

Akkumulátor gond lehet? Mivel kímélhetném (még ennél is) jobban? A leírásban érthetőbb lesz a gondom.

Figyelt kérdés

Van egy 2008-as Chevrolet Aveo-m, 2009-ben vettük a szalonból. Nagyon szeretem, nincs vele semmi problémám, de 2 hete amikor készültem munkába, nem indult be. Lemerült az akku, mert meg se nyikkant, semmi nem ment, a duda is rekedt hangú volt. Felraktam 20 percre töltõre, utána ment simán megint. Ma viszont ismét mikor indultam volna haza munkából csak harmadik próbálkozásra indult el a motor, pedig hagytam idõt az elektromosságnak a gyújtás elõtt.

Nem megyek hosszú távokat vele, 2-3 km-t megyek, aztán leállítom a mortort. Munka után, vagy az ügyeim intézése után ugyanezt az utat megteszem hazáig, van amikor még megállok bevásárolni, vagy elveszem a gyereket a suliból. Lehet, hogy azért vacakol, mert nem megyek sokat egyhuzamban? Habár nem hiszem, hogy minden autós 10-20 km-eket megy naponta. Soha nem felejtem úgy a lámpákat se semmit, mert kímélem ahogy csak tudom. Ha van valakinek ötlete, hogy mi lehet a baj, akkor írjon valami tippet, hogy mivel óvhatom az akksimat jobban.



2013. ápr. 9. 18:19
 1/9 anonim ***** válasza:
70%

1. ne 20 percre rakd fel, hanem minimum 12 órára!

2. egy indításhoz minimum 10km-t kell menni hogy a generátor visszatöltse azt amit levett az indítás, és ez a 10km ez úgy van hogy csak egy fogyasztót kapcsolsz be vagy egyet sem, az is csak a világítás, de lakotterületen nem szükséges!

3. igen ez a 2-3 km 2-3 indítással nem túl jó neki!

2013. ápr. 9. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

-vagy csak simán le van merülve,

-vagy a végét járja,egy 4 éves akku ,meg is halhat ilyen korban,

2013. ápr. 9. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Az, hogy 2-3 km-es távokon közlekedsz, néha több megállással tarkítva igénybe veszi az akkut: a generátor nem biztos, hogy vissza tudja tölteni azt az energiát, amit az önindító indításkor felvesz. Főleg esős, hideg időben, mikor megy az ablaktörlő, a hátsó ablak fűtése, pörög a fűtőventillátor, világítanak a lámpák, tehát sok a fogyasztó. Városi üzemben az alacsony fordulaton pörgő generátor teljesítménye sem valami nagy, hiába van feszültségszabályzó.

A töltőt pedig - ahogy előttem is írták - nem 10-20 percre kell rátenni, hanem célszerű kis áramerősséggel teljesen feltölteni az akkut - igaz, ehhez 10-12 óra kell. A rövid töltögetés nem sokat ér, ha viszont rendesen feltöltöd, egy darabig megint nem lesz vele bajod.

De ez nem azt jelenti, hogy innentől örökéletű lesz az akkud: ha jól számolom, 4 vagy 5 éves, ez azt jelenti, hogy pár éven belül eléri az élettartama végét. Általában 5-6 évet szoktak kibírni a gyári akkuk, bár néhány szerencsés darab ennél tovább húzza. Valószínűleg a tiéd sem 100%-os már, az öregedés miatt nem olyan acélos, mint új korában. Ezért is jött most elő az indítási probléma. No meg azért, mert az akkuban kémiai reakció zajlik, aminek az intenzitása függ a hőmérséklettől is: a hideg akku kapacitása kisebb, mint a melegé. Márpedig mostanában nem volt nagyon meleg.

Célszerű töltőre tenni, feltölteni teljesen, ha ettől sem javul meg, akkor csereérett. Egyébként meg olyan nagyon nem tudod kímélni: ilyen használat mellett nem lehet csodát tenni.

2013. ápr. 9. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Az ahogy autózol nem kíméli az akkumulátort, inkább gyilkolja! (2-3 km, indítás, 2-3 km, indítás) Az akkud kezd meghalni, vegyél egy másikat. A következőt pedig - ha továbbra is így használod az autót - tedd fel mondjuk havonta egy-egy éjszakára töltőre!
2013. ápr. 9. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm az eddigi válaszokat, számomra hasznosak nagyon!

Sajnos, vagy nem sajnos, nincs hosszabb utam, viszont az idõm nagyon be van osztva, ezért megyek mindig kocsival.

A másik dolog: én nem nagyon értek a mechanikai dolgokhoz, édesapámnak telefonáltam amikor a probléma adódott (párom épp külföldön dolgozott, úgyhogy nem tudott segíteni), õ mondta, hogy 20 perc elég lesz tölteni, mert nem tesz jót, ha sokat hagyom rajta. Megfogadtam a tanácsot, de úgy néz ki nem jól tudta akkor.

Köszönöm még egyszer mindannyiótoknak!

2013. ápr. 9. 19:41
 6/9 anonim ***** válasza:
most akkor kiszerelted a kocsiból az akkut vagy benne töltötted? de a telet nem fogja kibírni ez az akku ősszel vehetsz bele ujjat
2013. ápr. 9. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

" ősszel vehetsz bele ujjat"


Minek ujj egy autóba?


Talán újat!?

2013. ápr. 9. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Nem szereltem ki a kocsiból, ott helyben rákapcsoltam (amint már említettem, édesapám utasításai szerint, mert egyedül voltam itthon).
2013. ápr. 10. 00:37
 9/9 anonim ***** válasza:

Kedves Kérdező!

A kocsi azért van, hogy igényeink szerint használjuk. Ki, mennyit.


Sajnos néha segíteni kell a járgánynak, hogy tökéletesen kiszolgéljon. Ilyen például a rövid utaknál a külső töltés...este felnyitod a motorházat, és egy jópofa led kijelzős töltőt polaritásnak megfelelően rácsíptetsz az akksira. A ledek megmutatják, hogy mennyi az annyi...pár óra minimum kell.. hetente nem árt megismételni.


aztán: tanácsos híg, 0W30 as olajat tölteni a motorba, az szintetikus, jobban bírja a strapát, és könnyebben indít az indítómotor...

2013. ápr. 10. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!