Akkumulátor gond lehet? Mivel kímélhetném (még ennél is) jobban? A leírásban érthetőbb lesz a gondom.
Van egy 2008-as Chevrolet Aveo-m, 2009-ben vettük a szalonból. Nagyon szeretem, nincs vele semmi problémám, de 2 hete amikor készültem munkába, nem indult be. Lemerült az akku, mert meg se nyikkant, semmi nem ment, a duda is rekedt hangú volt. Felraktam 20 percre töltõre, utána ment simán megint. Ma viszont ismét mikor indultam volna haza munkából csak harmadik próbálkozásra indult el a motor, pedig hagytam idõt az elektromosságnak a gyújtás elõtt.
Nem megyek hosszú távokat vele, 2-3 km-t megyek, aztán leállítom a mortort. Munka után, vagy az ügyeim intézése után ugyanezt az utat megteszem hazáig, van amikor még megállok bevásárolni, vagy elveszem a gyereket a suliból. Lehet, hogy azért vacakol, mert nem megyek sokat egyhuzamban? Habár nem hiszem, hogy minden autós 10-20 km-eket megy naponta. Soha nem felejtem úgy a lámpákat se semmit, mert kímélem ahogy csak tudom. Ha van valakinek ötlete, hogy mi lehet a baj, akkor írjon valami tippet, hogy mivel óvhatom az akksimat jobban.
1. ne 20 percre rakd fel, hanem minimum 12 órára!
2. egy indításhoz minimum 10km-t kell menni hogy a generátor visszatöltse azt amit levett az indítás, és ez a 10km ez úgy van hogy csak egy fogyasztót kapcsolsz be vagy egyet sem, az is csak a világítás, de lakotterületen nem szükséges!
3. igen ez a 2-3 km 2-3 indítással nem túl jó neki!
-vagy csak simán le van merülve,
-vagy a végét járja,egy 4 éves akku ,meg is halhat ilyen korban,
Az, hogy 2-3 km-es távokon közlekedsz, néha több megállással tarkítva igénybe veszi az akkut: a generátor nem biztos, hogy vissza tudja tölteni azt az energiát, amit az önindító indításkor felvesz. Főleg esős, hideg időben, mikor megy az ablaktörlő, a hátsó ablak fűtése, pörög a fűtőventillátor, világítanak a lámpák, tehát sok a fogyasztó. Városi üzemben az alacsony fordulaton pörgő generátor teljesítménye sem valami nagy, hiába van feszültségszabályzó.
A töltőt pedig - ahogy előttem is írták - nem 10-20 percre kell rátenni, hanem célszerű kis áramerősséggel teljesen feltölteni az akkut - igaz, ehhez 10-12 óra kell. A rövid töltögetés nem sokat ér, ha viszont rendesen feltöltöd, egy darabig megint nem lesz vele bajod.
De ez nem azt jelenti, hogy innentől örökéletű lesz az akkud: ha jól számolom, 4 vagy 5 éves, ez azt jelenti, hogy pár éven belül eléri az élettartama végét. Általában 5-6 évet szoktak kibírni a gyári akkuk, bár néhány szerencsés darab ennél tovább húzza. Valószínűleg a tiéd sem 100%-os már, az öregedés miatt nem olyan acélos, mint új korában. Ezért is jött most elő az indítási probléma. No meg azért, mert az akkuban kémiai reakció zajlik, aminek az intenzitása függ a hőmérséklettől is: a hideg akku kapacitása kisebb, mint a melegé. Márpedig mostanában nem volt nagyon meleg.
Célszerű töltőre tenni, feltölteni teljesen, ha ettől sem javul meg, akkor csereérett. Egyébként meg olyan nagyon nem tudod kímélni: ilyen használat mellett nem lehet csodát tenni.
Köszönöm az eddigi válaszokat, számomra hasznosak nagyon!
Sajnos, vagy nem sajnos, nincs hosszabb utam, viszont az idõm nagyon be van osztva, ezért megyek mindig kocsival.
A másik dolog: én nem nagyon értek a mechanikai dolgokhoz, édesapámnak telefonáltam amikor a probléma adódott (párom épp külföldön dolgozott, úgyhogy nem tudott segíteni), õ mondta, hogy 20 perc elég lesz tölteni, mert nem tesz jót, ha sokat hagyom rajta. Megfogadtam a tanácsot, de úgy néz ki nem jól tudta akkor.
Köszönöm még egyszer mindannyiótoknak!
" ősszel vehetsz bele ujjat"
Minek ujj egy autóba?
Talán újat!?
Kedves Kérdező!
A kocsi azért van, hogy igényeink szerint használjuk. Ki, mennyit.
Sajnos néha segíteni kell a járgánynak, hogy tökéletesen kiszolgéljon. Ilyen például a rövid utaknál a külső töltés...este felnyitod a motorházat, és egy jópofa led kijelzős töltőt polaritásnak megfelelően rácsíptetsz az akksira. A ledek megmutatják, hogy mennyi az annyi...pár óra minimum kell.. hetente nem árt megismételni.
aztán: tanácsos híg, 0W30 as olajat tölteni a motorba, az szintetikus, jobban bírja a strapát, és könnyebben indít az indítómotor...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!