Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel Astra F 1.4i (GL felszere...

Opel Astra F 1.4i (GL felszereltségű bár ez nem számít), C14NZ motrokódú, központi benzinbefecskendezéses 44 kw-os (60 LE) motort hogyan lehet picit izmosítani?

Figyelt kérdés
75 paciig fel lehet izmosítani? A sportlégszűrő mennyit emelne rajta? Hát a sportkipufogó? Esetleg a katalizátorlevétel? Nagyobbat nyitó vezérműtengely felejtős: aránytalanul sokkal többet eszik mint amennyivel erősebb. A gyújtáselosztót le lehet DIS-gyújtásra ezeken cserélni? Javulna a teljesítménye vagy a motor hatásfoka valamit ettől? Klímát ebbe a típusba macerás berakni? Olcsóbb, egyszerűen kivitelezhető, észszerű, és nem aránytalanul sokkal nagyobb fogyasztással és nem a motor gallyravágásával járó megoldási ötleteket, továbbá NEM elrugaszkodott hülyeségeket várok! Motorcsere, nemérdemesrákölteni, vegyélerősebbetnagyobbat stb. válaszokat köszi de ne is írjatok, nem akarom lecserélni, a meglévőből akarok kihozni többet, így azt hiszem, világosabb.

2013. ápr. 9. 14:43
 1/7 anonim ***** válasza:

Ez egy jó öreg nyolcszelepes "bácsimotor", az élettartama a világvége+két nap. Pont emiatt a faékegyszerűség miatt hálás: nem eszi az olajat, nagyon megbízható, stb.

Tényleg nem kéne belenyúlni.

2013. ápr. 9. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
c14se átépítés, vagy c16se csere ;)
2013. ápr. 9. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Nem tudsz belenyúlni ....

Hidd el ha bármi "okostojás" vagy szakbarbár tanácsát megfogadod ,akkor nemcsak a pénzed fogod bánni hanem azt is ,hogy bedőltél a hülyeségnek .. :)

2013. ápr. 9. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 T5- ***** válasza:

Hát, pedig ebből a meglévőből nem sok mindent lehet kihozni. Ez valóban egy igen megbízható, túlbiztosított, motor. És ezzel minden jó tulajdonságát elmondtuk. Munkás autónak gyenge, előzni, gyorsulni csak képzeletben. Krúzolni, nyugisan elmászkálni tökéletes.

75 ló? Mindent lehet, de azt tudni kell, hogy valamit valamiért. Erről majd később.

A sportszűrő jó dolog, direktebb gázreakció, kicsit rugalmasabb, de mérhető teljesítményt egy ilyen 60 lovas motornál nem hoz. Ha már a szívó oldalon nyitottunk, az önmagában nem sokat ér. Sportrendszer. Jójó, egy komoly rendszer nem is olcsó mulatság, abban már nyilván nincs katalizátor sem, de ez sem egy olyan nagy szám, bár a kettő együtt a semminél több. Viszont a fülnek orgazmus, a versenyautó-illúzió tökéletesen megvan, ahogy elöl horkol a torok, hátul meg dörmög a pufó. De ez csak illúzió. DIS modulba bele se kezdj önmagában, mert nem fogod tudni megoldani, viszont lesz még szó róla.

Klímát minden típusba macerás utólag berakni, olyannyira, hogy egy F Astránál nincs értelme belefogni, mert nem fog annyival többet érni, mint amennyit anyagot és munkaórát beleölsz. Egy járható út van, ha veszel egy donorautót, amiben van klíma, és szépen átlegózol mindent, az utolsó alátétig. De ahhoz, a fél autót szét kell szedni. Meg amúgy is most teljesítményt növelünk, versenyautóban nincs klíma, az csak fogja. Szóval mint látod, próbállak lebeszélni a motortuningról, MERT, el lehet kezdeni tuningolni, nagytengely, könnyített lendkerék, baltásított főtengely, nagy karbi gyártott szívósorral, hengerenkénti leömlő, felfúrni, stb stb, csak, ez mind mind elvesz az élettartamból, sokkal szervízigényesebb, nem beszélve arról, hogy mennyi pénz. Ja, és a motor így is úgy is kikerül az orrából, több-kevesebb időre.


A legegyszerűbb okosítás az, hogy lesíkoltatsz a hengerfejből, kinyit nyomatékosabb lesz, ezáltal kicsit dinamikusabb, de más érdemleges tuning nincs ami neked is ínyedre lenne.


Szóval kezdünk oda jutni, hogy ezt a motort ki kéne hajítani az orrából, és valami komolyabb után nézni. Mondjuk olyan után ami kevesebbet eszik, de erősebb is. És lehetőleg gyári. Merthogy a gyárban az a "pár" mérnök nem azért dolgozott, hogy egy szar motort lökjenek össze, hanem próbálták optimalizálni. Vagyis jót, de tartósat gyártani. És ugye mi is ezt szeretnénk. 75 ló? Gondolom, nem véletlen ez az általad kitűzött szám. A szavaidból ítélve, azért van fogalmad arról, hogy mivel állsz szemben.

Voltak ilyen motorok. Konkrétan:

C16SZR

C16NZ

C16SZ (mondjuk ez csak 71 ló)


meg érdekesség képp' a 14NV (igen V azaz karburátor, ezen egy pierburg 2e3 karbi volt fent, bár ez inkább amolyan kadett hagyaték. És csak a gyártás első évében volt kapható, de nem nagyon fogyott. Lényegében ez egy 14NZ motor csak karbival)


Na igen, az 1,6-os motorok. Tudsz válogatni, hogy központi injektorost vagy hengerenkéntist szeretnél, egyik sem egy rossz választás. A teljesítményt elsősorban azzal a 200 köbcentivel nyerték, továbbá ezek a motorok növelt kompresszió viszonnyal dolgoznak, duplaszikrás trafóval szerelték őket, stb. Egyet kell tudni, hogy mindegyikhez szükséged lesz egy ECU-ra és egy kábelkorbácsra. Ja meg a motorra. És lehetőleg egy autóból legyenek. Ha immós akkor azt is hozd el mert kelleni fog.

Szóval mégis csak az maradt, hogy motorcsere. Miért? Relatív kevés munkával és lényegében 0 tervezéssel látványos eredmény, és ami a legfontosabb, hogy OEM! Nem kötnek bele, és ez mindenkinek jó, de főleg neked.


Bocs, ha terjengősre nyúlott, de a lényeg röviden, hogy vagy 1,6-ost bele, vagy hagyd békén.

2013. ápr. 9. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm a "névtelenek" tényleg velős válaszát (igen, rendkívül megbízható és tényleg ítéletnap+ 2 napig fogja bírni, pláne ahogy én bánok vele;-), az olajat sem eszi, 21 éves de még a gyári előírt 0,075 l/100 km olajat sem eszi meg, a felét durván! lehet, hogy tényleg nem piszkálom...bár jó lett volna...) és T5-nek külön köszönet a tételesen kifejtett, lehetséges, kifejezetten ezt a típust célzó tuningolási lehetőségeket, látom, nem csak messziről ismered ezt a gépet.:-) Igen, túlbiztosított, ezért valóban nagyon sokáig elmegy a megfelelő karbantartással! (amit az autósok többsége minél idősebb az autója annál kevésbé tesz meg!). A 75 lovat azért írtam, hogy érzékeltessem azt, hogy NEM elrugaszkodott szó szerint agyontuningolt teljesítményt akarok mert tudom, az élettartam, a pénztárcám, az idegeim stb. rovására menne. De igen, tudtam, hogy vannak 75 lovas motorjaik az Opeleknek, az 1.6-os 8-szelepes stb. De őszinte leszek: vezettem több autót már, (F 1.4 16V, és H 1,4 16V 90 lovasát is és siralmas...lomha, erőtlen, 4000-nél, 4500-nál érezni hogy megindulna aztán 5000-nél vége is, erőlködés és üveghang jön, tehát szerintem a papírra azt írják amit ők akarnak merthogy az nincs 90 ló az tuti. Vezettem egy VW Golf III-ast, 1,6 8V 75 LE-s de még a 101 lovas Astrákat is lenyomja, nyomatékban, gyorsulásban és érzékelhető erőben is. Igen, a váltóáttételezés is bejátszik, azt is tudom... Ilyen szempontból rettenetesen haragszom az Opelre, közel sem valósak a teljesítményadataik...tudom, főtengelyen mérik stb. tudom...de akkor sem igazak az adataik! Közük nincs a valósághoz. És ezt sajnos a vevőknek el kell hinniük, ellenőrizni nem tudod.

DIS-modul: azért ne kezdjek bele mert én nem tudom megcsinálni vagy mert macerás, tehát a DIS-nek vannak más, a C14NZ-ben nem megtalálható jeladók és ezért? A DIS-t igazából nem is a teljesítménynövelés miatt kérdeztem hanemt puszta kíváncsiságból mert tudom, van amelyikben az van és nyilván valamivel jobb mint a gyújtáselosztós megoldás, ezért rakják az újakba, szóval csak ezért érdekelt.:-) Sportkipufogó klíma "összeférhetetlenséghez" annyit: a kettő miért zárná ki egymást? Aztán: a sportkipufogóval sem kifejezetten versenyautót akarok építeni (mint írtam más szavakkal: NEM versenyezni szeretnék vele!) épp ezért nem zárja ki a klímát nem?:-) Igen, az alábbiak miatt lebeszéltél a tuningról.:-)

Könnyített lendkerék: ezt akárki találta ki (hallotta már erről a dologról), nagyon Teleshopos fazon lehetett: a lendkeréknek pont megvan a szerepéhez mért súlya, ha azt megkönnyítik, de a többi dolgot nem igazítják hozzá, akkor lóf.szt sem fog érni szerintem.:-) Innentől meg már megint azt írhatnám: nem akarom szétkapni a motort, sem felfúrni, sem baltásított főtengelyt nem fogok bele tenni, a karburátoros (egyik környékbeli csávó megcsinálta, valami Weber karbi, de többtorkút rádobott, néhány kábel csak lóg, az elektronika vészprogramon fut, vezérműtengely akkorát nyit, hogy szinte be se zár :-D és 23!!! litert eszik...de állítása szerint 150 LE-s. Amit nem hiszek. De ha úgy is lenne: 2,5-szeres erőért, 150 lóért ha így jobban tetszik majd 4-szeres fogyasztás??? Irreálisan marhaság ilyen tuning! És azt hiszem, az egy C16NZ-s (1,6-os 8 szelepes) motor, nem 1,4-es.:-) Mondjuk a csávó kicsit hangyás.:-D

Visszatérve az 1,4-esünkhöz...még abban bíztam, ha rádobok egy 16 szelepes hengerfejet, ami azért mégsem feltétlenül jár teljes motorszétdöntéssel mint egyéb tuningmegoldások) (hengerenkénti befecskendezővel és nyilván az ezzel dukáló szívó- és kipufogócsonk cserével) eredményképp megkapom az 1,4-es 16 szelepes 90 packóját de haverom azt mondja, hogy a 16 szelepes hengerfej pont eltakarja a motorszámot (és műszakin nem árt ha látják ugyebár) valamint a szívó-kipufogócsonkok lyuk vagy furatkiképzése ovális, közel kör alakú míg a hengerfej meg négyszögletes...igaz ezt azt hiszem, az eredeti, 8 szelepes hengerfejre értette. Ez ügyben mi a véleményed? Megvalósítható-e a hengerfej és injektor és szívó-kipufogócsőcsere vagy a 16 szelepesnek is vannak olyan jeladói egyéb madzagjai ami a 8 szelepesnek nincs és ezáltal nem lehet 16 szelepessé átalakítani?:-) Köszi ha írsz.

2013. ápr. 11. 14:37
 6/7 A kérdező kommentje:

Pontosítok: a "...Teleshopos fazon lehetett" részhez: Teleshopos mert a könnyített lendkerék kicsit a hámozott lufi illúzióját sugallja nekem, ezért írtam Teleshopos megoldást rá.:-D

A másik pontosítanivalóm: "...a szívó-kipufogócsonkok lyuk vagy furatkiképzése ovális, közel kör alakú míg a hengerfej meg négyszögletes..." részhez mármint a hengerfejen kialakított szívó- és kipufogórések szögletességét értem azalatt.:-D Igaz, a hengerfej is alapvetően szögletes formájú.:-D

2013. ápr. 11. 14:48
 7/7 T5- ***** válasza:
Ment privát.
2013. ápr. 11. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!