Nem indul a Simson Schwalbe, segítene valaki?
Elfelejtettem megnyitni a benzincsapot indulásnál, úgy mentem vele, de persze 200m után leállt. Rengeteg próbálkozás után betolással elindult, de csak kuplunggal, vagy üresben pöfög a motor, ha elindulnék vele, a kuplung engedésekor elvész minden ereje és leáll.
Hogyan kellene elindítanom, mit kellene csinálnom? Gondolok itt a benzincsapra, gyújtásra, szívatóra, gyújtás előtti rugdosásra stb.
Elösszőr van simsonod? :)
Bemelegedésig szivat6ót kell neki húzni.
A másik pedi bekéne állítani a karburátor benzin-levegő keverési arányát(ezt úgy tudod hogy megkeresed levegőcsavarnál hogy mikor pörög a legtöbbet majd ehhez állítod az alapjárati csavart)kezdésnek a levegőcsavart tökig betekered majd 1-1,5fordulattal kitekered és onnan tekergeted.
Ha nem megy akkor karbi-gyertya-légszűrő tisztítás,ellenőrzés.
A neten nagyon sok jellegzetes hibát és a megoldásukat lehet olvasni - de a kétüteműeknél legjobb tanítómester az Isten háta mögött szerelés, hogy haza tudj érni. Onnan veszed észre hogy már értesz hozzá, hogy nem kell szerelned árokparton meg egyéb helyeken, hanem mindenhonnan hazavisz. :)
Először nyisd meg a benzincsapot, húzd rá a szivatót, gyújtás nélkül rúgj rá egyet finoman (max. kettőt), után kapcsold be a gyújtást és úgy használd a berúgókart. Még elég hűvös van, én ilyenkor egy fél percig szoktam járni hagyni a kétüteműimet egyhelyben hogy melegedjenek. Mondjuk már nincs olyan nagyon hideg, úgyhogy a szivatót ennek megfelelően használd, nem kell annyi ideig húzni mint -5 fokban. Szóval ha ez a fél perc melegítés megvolt és normálisan jár, akkor próbálj meg elindulni vele, lehetőleg normálisan kezelve a kuplungot. Ha tényleg erőtlen, akkor én elsőre a benzinellátásra tippelnék, azaz karbi- és benzincsaptakarítás.
Attól hogy egyszer elfogyott a benzin nem valószínű hogy bármi tönkremenne. Ha a karburátorhoz nyúlsz, akkor csak nyugodtan, óvatosan, mivel láthatóan kezdő vagy: a karbi (ha nincs szétkopva) nem állítódik el magától, tehát ha eddig jól volt beállítva, akkor a beállításokat nem kell piszkálni. Elég leszedni az úszóházat és a fúvókákat kivenni, kitakarítani - de ennek olvass utána, lehetőleg ne dróttal, fúróval meg reszelővel takarítsd, mert nem úgy kell. :)
Esetleg azt megpróbálhatod, hogy ha ráhúzott szivatóval (melegen is 1/3-ig vagy félig) hajlandó menni, akkor a benzin kevés, tehát várhatóan dugulás van valahol.
Mivel valószínűleg alacsony fordulatszámoknál próbáltad, ezért én az alapjárati fúvókára tippelnék - ugye a karbi működéséből adódik, hogy abban a tartományban főleg az alapjárati fúvóka szabályozza a keveréket (a fordulatszám-tartomány kb. alsó 1/4-edében).
Beindult, miután 2-3-at rárúgtam szívatóval, gyújtás nélkül, nyitott benzincsappal. Kb 2 percig szívatóval járt üresben, kicsit pörgettem is a motort finoman, beraktam 1-esbe (szívató nélkül), el is birok vele indulni, de kb 5 méter után leáll.
Nagyon füstölt, mikor üresben járt, mikor kicsit rápörgettem akkor meg még jobban, de tényleg nagyon!
---
Szívatóval nem próbáltam meg vele elindulni, mert kijött az egyik szomszéd hogy ne hangoskodjak vasárnap délután, mert pihenne....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!