Ha leáll a motor, a kormányzár működésbe lép?
Érdemes felkészülni a jelenségre, akkor nem ér meglepetésként éles helyzetben. Egyszer egy rövidebb, több derékszögű kanyarral tarkított úton tettem meg ezt (helybélieknek: Bp. II. Pusztaszeri út, KKKI-tól a Daubner cukrászdáig). A betonkemény "kétlábas" fékpedálon és a kétkezes izmozós kormányzáson kívül semmi különös, teljesen kezelhető és biztonságos volt a helyzet.
Ha csak tönkremegy a benzinszivattyú vagy elmegy az elektromos rendszer és/vagy a gyújtás, Otto-motoros kocsin ameddig sebességben van és forog a főtengely, lesz fékszervód, mert a szívócsőben vákuum van. Csak üresbe ne vedd ki ilyenkor.
Ahogy a 6-os válaszadó írta, amíg nem teszed üresbe addig lesz fék és kormány rásegítés.
Nekünk anno KRESZ-en úgy tanították hogy ha vontatni kell az autót akkor is be lehet tenni legnagyobb sebességi fokozatba és úgy menni, így lesz rásegítés.
(persze ha nincs rá szükség akkor felesleges még jobban terhelni a vontatást végző autót)
Pontosítom az előttem szólót: kormányrásegítés nem volt, mert elektromos szervó van, csak járó motornál (nem elég ha forog, gyújtás is kell neki) működik.
Régebbi hidraulikus szervók úgy tudom teljesen mechanikusak, azok működnek ha van meghajtás.
" Pontosítom az előttem szólót: kormányrásegítés nem volt, mert elektromos szervó van, csak járó motornál (nem elég ha forog, gyújtás is kell neki) működik.
Régebbi hidraulikus szervók úgy tudom teljesen mechanikusak, azok működnek ha van meghajtás."
Annyira nem ismerem a szervók működösét, szóval hiszek neked :D
Akkor érdemes elolvasni, videót megnézni:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!