Hogy kell beállítani egy Malaguti F12 karburátort?
Figyelt kérdés
Az van, hogy ha nagy gázt adok akkor visszaugrik alacsony fordulatra és lefullad de ha elérem a 40-et felröpül 60ig pillanatok alatt full gázzal VAGY az, hogy gyorsan gyorsul de ha eléri a 30-40 km/h-t akkor egyszerűen nem hajlandó normálisan gyorsulni és amíg el nem érem a 60km/h-t addig nem gyorsul normálisan. Ezt a 2 karbi beállítást találtam eddig...egyik se nagyon tetszik. Malaguti F12 50ccm LC-m van! hogy tudom beállítani a karburátort, a keveréket és az alapjáratot is? Mert most jelenleg nincs alapjárat... Előre is köszönöm, kellemes ünnepeket.2013. ápr. 1. 18:14
1/9 anonim válasza:
Neked nem karbit kéne beállítani, hanem görgőt cserélni, ez okozza a gyorsulásban a hibát.
2/9 A kérdező kommentje:
Karburátor csere előtt semmi probléma sem volt, 1 hét alatt és ~30km alatt meghibásodott a görgő?
2013. ápr. 1. 18:37
3/9 anonim válasza:
Érdemes ránézni, a gyorsulási hiba teljesen görgő kockásodást jelez. Attól még lehet a karbi is rosszul beállítva.
4/9 A kérdező kommentje:
Karburátor tisztítás* bocsánat.
2013. ápr. 1. 18:41
5/9 A kérdező kommentje:
Esetleg el tudod mondani, hogy kell beállítani?:/
2013. ápr. 1. 18:41
6/9 anonim válasza:
Elsőként, áruld el, mit tekergettél el rajta. Főfúvókát cseréltél? Légszűrőt takarítottál, gyári-e, vagy vmi direktszűrő? Milyen karbi? Gyári 12es Dellorto autómata szivatóval? Nagyvonalakban előre azért mondom, hogy amit két csavart tudsz tekergetni rajta kívűlról, abból egyik az alapjárat, másik az alapjárati levegő. Tehát ezek menet közben nem számítanak, kizárólag alapjáraton. Benzin-levegő arányt a megfelelő főfúvókával, megfelelő úszószinttel és a suber tű magasságával tudsz szabályozni.
7/9 A kérdező kommentje:
Dellorto szivató:D de ha máshogy viselkedik az állításnál az a szűzanya csodája miatt van?:D csak van valami, hogy máshogy csinálja azt amit csinál.
2013. ápr. 1. 21:48
8/9 A kérdező kommentje:
Elsőként, áruld el, mit tekergettél el rajta. Mind a kettő csavart, hogy legalább haza tudjak jönni a nagy hidegben Főfúvókát cseréltél? nem Légszűrőt takarítottál? cseréltem gyári-e, vagy vmi direktszűrő? gyári Milyen karbi? Gyári F12 50ccm, nem tudom pontosan más nem volt ráírva.
2013. ápr. 1. 21:49
9/9 NNCH válasza:
Nagyon nem aktuális már a kérdés, de hátha valakinek segít, meg amúgy se birom mikor az emberek tapasztalat nélkül beszélnek. A karburátor beállítás igenis NAGYON FONTOS! Persze, ha egyszerűbb, érdemes először a görgőket ellenőrizni, de viszont ha tudjuk hogy még újak benne, akkor felesleges. A legelső dolog karbi beállításnál, a súbertű. A súbernek a zégerjét felülről a második bemarásba helyezzük, innentől állítgathatjuk magákat a csavarokat, azon belül is a benzin/levegőarányt. Betekerjük teljesen, majd a gyári utasítás szerint 1 + 1/4 (egynegyed)-et tekerünk kifelé. Nekem egyébként az 1 + fél vált be jobban. Ilyenkor én úgy szoktam, hogy beindítom a motort, és már egy jó alapjáratot keresek (fontos, a motornak üzemmelegnek kell lennie, mert külömben a szivató belepofátlankodik a benzin+levegőbe). Ha röcög a motor egy egészen jó alapjárattal, vigyük ki egy jó tesztkörre, 40es tempónál elengedjük a gázt, és ha nem halljuk hogy gyújtana a motor, akkor negyed fordulatot tekerünk még kifele a benzin/levegőnkön. Ezt addig folytatjuk amég 40es tempónál folyamatosan nem gyújt a motor. Ha ezis megvan, akkor pedig beállítjuk faszára az alapjáratot, és készen is vagyunk!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!