Ralye autokban hogy mukodik a valto? Mert valami speci valtonak nezem, es ott hogy vannak a sebessegek elhelyezve?
Raliautókon - ha az adott kategória szabályai engedik - mindig egyenesfogazású váltókat használnak. Ezeknek két fő típusa terjedt el. Az egyik a hagyományos, H-kulisszás, kapcsolókörmös váltó, amit a köznyelv helytelenül "tolós" vagy "tolókerekes" váltó néven emleget. Itt a fokozatok ugyanúgy H-alakban vannak, mint a hagyományos váltókon, de a kiosztás néha különbözik. Gyakori az ún. "dog leg" kiosztás: itt balra előre van a hátramenet, balra hátra az 1. fokozat. Így a 2. és 3. fokozat egymás alá kerül, lassú kanyarokban gyorsan lehet 2-esből 3-asba kapcsolni (vagy épp előtte 3-asból 2-esbe).
Ebben a Fiestában viszont pont a másik nagy klasszikus van: a szekvenciális váltó. Ez is egyenes fogazású, de itt a kapcsolókarral nem lehet közvetlenül fokozatot választani, csak egyet felfelé vagy lefelé kapcsolni. Vagyis a kar folyamatosan középen áll, előretolva egyet kapcsol felfelé, hátrahúzva egyet kapcsol vissza. A hátramenet meg a karra épített reteszelő kallantyú meghúzása után kapcsolható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!