Miért kell az egyébként nem üzemelő motornál kinyomni a kuplungot, hogy sebességbe rakja az ember?
Egyreszt mert ugy konnyebb, masreszt, hogy kialakuljon benned a reflex, hogyha a valtohoz nyulsz, akkor a kuplungra is lepsz.
Es akkor nem fogsz fogaskereket daralni, mint a mamik akik egy honapban egyszer ulnek autoba.
Álló motornál tudsz váltani kuplungolás nélkül is. Nem tesz kárt.
Két autón is most kipróbáltam, szerintem semmivel nem könnyebb kinyomott kuplunggal.
Autóknál a kuplung a főtengelyen van, ennek meghosszabbítása a sebességváltó 1. tengelye. Ha álló motornál kapcsolgatod a sebességfokozatokat, előfordul, hogy némelyik fogaskerék pont nem áll össze a párjával. Olyankor nem veszi be, vagy nehezen veszi be az adott fokozatot. Ilyenkor a tengelykapcsolóval szétválasztom a sebváltó 1. tengelyt a mozdulatlan főtengelytől, ezáltal könnyebben tud annyit moccanni, hogy a fogak összekapcsolódjanak.
Kuplungolás nélkül erőltetve legrosszabb esetben enged valami, például elhajlik a rudazat vagy megnyúlik/elszakad a bowden, de általában mégiscsak beugrik az adott fokozat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!