Opel astra F. Miért nem megy alapjáraton egy henger?
92 es, opal astra f em van. 1.4 benzin. c14nz
Az az uj produkciója, hogy alapjáraton csak 3 henger megy. De amint picit pöccintek a gázon már mind a 4 jó. hallani is, és menet közben is tapasztalom, hogy 4 henger megy.
Elosztófedél, kábelestől, gyertyapipástól minden 1 éve cserélve vatta újra, új rotort, és 4 új gyertyát pedig egy hónapja vettem.
Szétszedtem csatlakozokat, érintkezőket megcsiszoltam minden, összeraktam ugyanez a helyzet.
Forgattam az elosztófedélen ami ugye némi gyujtásbeállítást eredményez, de nem lett jobb a helyzet.
Egy szerelő cimborám szerint vagy kicsi a kopmresszió az első hengerben (ami nem megy alapjáraton), vagy a szelepülések el vannak tömítődve.
nagy fordulaton látható jele van, hogy eszi az olajat az autó, kék füstöt ereget, 100 e km rel került hozzánk, most van az autóban 250 e km. lassan 11 éve nálunk a kocsi.
hallani a hangján, lecsökken az alapjárat, és mintha fulladozna a motor.
onnan tudom egyébként biztosan, hogy ugye alapjáraton haladtam sorba és leszedtem mindig egy egy gyertyapipát.
és már az elsőnél ki is derült, hogy azt leszedem akkor nem változik a hang, a motorjárás, semmi. azonban ha a másik 3 közül szedem le bármelyiket, majdnem azonnal leáll az autó.
gyujtást kap, mert áthuz az ív az 1 es gyertyapipából is. (jól meg is rázott...)
franc. bár várható volt.
egyenlőre használjuk így, ha jön kis jóidő, meg lesz időm haverral szétbombázzuk.
1 órás meló a levétel ha minden lazul,semmi nem szakad.
Vizet nem eszi? Ha esetleg bedolgozik vmelyik hengernél hasonló a jelenség,de azt meglátod amint leveszed a hengerfejet,az a dugó tető szép tiszta lesz:)
De ha olyan látványos a kék füst ahogy mondod szerintem nincs miről beszélni..
nemhinném hogy eszi, legalábbis nem fogy belőle :D
magas fordulaton eregeti a kéket jah....
akkor gyűrűzés vagy mit lehet csinálni vele?
Ha szerencséd van akkor csak a szelepülékeket kell becsiszolni, és esetleg szelepszárszimmeringet kell cserélni. Ugyanis a gyenge kompressziót okozhatja az hogy kicsit kitámaszt valamelyik szelep (nem zár tökéletesen) és ott egy hangyafasznyi levegő elszökik, pont annyi hogy alapjáraton már ne járjon tökéletesen.
Majd mikor leveszitek a hengerfejet, akkor öntsetek egy kis benzint a szívó és kipufogócsatornákba, és nézzétek meg hogy mennyire szivárog a szelepülékeknél.
De lehet még úgy is szerencséd hogy csak az egyik gyűrű törött el, de semmi rendellenes kopás nincs azon kívül. Ilyenkor elég annak a hengernek a gyűrűit cserélni.
Gyűrűproblémát úgy tudtok legegyszerűbben ellenőrizni, hogy egy gyűszűnyi olajat beöntötök a gyertyanyíláson, és utána rögtön leméritek a kompressziót. Ha növekedett (netán közelébe ért a többi hengernek) akkor nagy a valószínűsége hogy a gyűrűkkel van bibi.
hu, köszi szépen a hasznos infókat!
így fogjuk csinálni akkor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!