Valakinek csinált már ilyent az autója?
1.7-es, Opel Corsa CDTI C, 2004-es, ha magas fordulatszámról visszaesik hirtelen alacsonyra, pl fékezésnél, üresbe tevésnél, leáll a motor. Utána újra indul egyből, de ezt kb mindig eljátssza. Diagnosztika nem mutat semmit, minden adata tökéletes, átnézésnél sem találnak hibát, a szerelő is tanácstalan. A legnagyobb gond az, hogy múlt héten vettem, kipróbáltuk, látta szerelő, akkor semmi baja nem volt, kb 200 km után kezdett szórakozni.
Valakinek valami tipp???
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__412..
Itt vannak olyan tanácsok, amelyeket esetleg Te is tudsz hasznosítani!
Szűrőt tegnap cseréltek benn, elég koszos volt, de ma reggel el sem tudtam vele indulni. Ahogy indítottam felugrott a fordulatszám ahogy kell, aztán vissza és puff le is fulladt!
Végül is ha a mostani idő hidegnek számít, akkor igen hidegben kezdte el, múlt csütörtökön. Előtte ugye jobb idő volt 10-13 fok, de akkor már napközben sem volt több 2-3 foknál. Addig semmi gond nem volt vele, ment, mint a golyó.
Több szerelő látta már a napokban, mikor legelső alkalommal feltették diagnosztikára üzemanyagpumpa és porlasztó hibát mutatott, ez volt pénteken, tegnap be akarták mérni, hogy hány százalékos a meghibásodás, de akkor meg már nem mutatott semmi hibát, 4 laptopon nézték 3 szerelő, egyik kimondottan oplese. :(
Én 2 dolgot nem értek:
- indításnál miért kerül a motor magas fordulatszám tartományba?! Egy normál alapjárat 800 körül van, hidegen sűrítéssel esetleg 1000-1100 max.
- minek veszel ki egy autót üresbe magas fordulaton?!
Persze nem azt mondom, hogy amit a kocsi csinál normális, de nem értem, hogy hogy fordulhat elő a hiba...
A magas fordulatot úgy értettem, hogy az alapjárat fölé ugrik indításnál, max 1500-ra, onnan esik vissza a normál tartományba.
Lehet nem túl érthetően írtam le, de mondjuk ha megyek vele és kereszteződés előtt állok meg, én még megállás előtt kiveszem sebességből, olyankor kb 2000-2500 -as fordultról esik vissza. Na ezek azok a pillanatok amikor megadja magát. De tök mindegy ha nem veszem ki sebességből és nem szépen lassan állok meg vele akkor is leáll.
Nem hinném, hogy a vezetéstechnika lenne a gond. :))
Kiderült a hiba, gondoltam leírom, nem túl gyakori dolog lehet, de hátha valakinek majd segít, hogy ezt se felejtse el átnézetni!
Tegnap a szerelőt nem hagyta nyugodni a dolog, úgyhogy este még szétkapta a fél kocsit, aztán este negyed tízkor hívott, hogy menjek, mert mutatna valamit! Szétszedte a fedélzeti komputert, és igencsak meglepődött mikor meglátta, hogy a százlábú csatlakozó egyik kitört lábát egy odaforrasztott réz dróttal pótolta valaki! Valószínű ez megzavarta a komputert, és ezért nem jelzett ki hibát, úgyhogy tovább nem is keresett, de azt mondta, hogy így a tünetek alapján befecskendezési hibája van. Azt mondta, hogy nem újkeletű a dolog, mert oxidálódott már a forrasztás, lehet az előző tulaj sem tudta, aki 2 évet használta a kocsit.
Hát ez van, most próbáljuk visszacsinálni az adásvételt!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!