Hogyan kell szándékosan kicsapni/megúsztatni a kocsi farát, valamint hogyan kell visszahozni belőle (akár direkt akár véletlenül történt)?
Egy helyen azt olvastam, hogy a kanyarban gáz elvételre a kocsi kicsapja a hátulját, más helyen viszont azt olvastam, hogy ha már megindult a fara, akkor lehet gáz elvétellel visszahozni.
Tulajdonképpen adja magát a kérdés, hogy mi is pontosan az alul és a túlkormányzás és melyikből milyen helyzetbe lehet kerülni.
Az érdekelne, hogyan kell lekezelni ezeket a helyzeteket első, hátsó és négy kerék meghajtású kocsival.
hátsó
elsővel nehezebb, mert ott nem forognak ki a hátsó kerekek
Sok lóerős kocsi esetén fog csak kimenni a hátulja kanyarban gázadásnál. Gyengébbeknél kézifékkel szokták megindítani (első kerék meghajtásúnál is).
Visszahozni hátsó meghajtásnál: gázelvétel, motorféket kihasználva. Első meghajtásnál: gázadás.
4x4-nél valaki tudja hogyan van ez?
Én is úgy tudtam, hogy első kerekesnél ha megindul a hátulja, akkor gázt kell adni, de találkoztam olyan véleményekkel (pl.:valami rövid vezetés technikai videóban is), hogy az csak ront a helyzeten.
Na most, akkor mi a jó megoldás?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!