MZ TS 125 Fesz. Szabályzó beállítás hogyan? Többi lent!
Hát akkor ott valami nagyon rossz. Nekem 1000-es a fordulatszámom alapjáraton, és 1500-nál már kuplungolok, ha nem sietek, 70-nél 3-3,2 literrel eljárok. A feszszabályzó kuka. Nekem elektronikus van, és azzal maximálisan meg vagyok elégedve. Évente 2-3-szor kell az akkumulátorra tölteni vizet (nem éri el a minimum szintet). Az a baj, hogy a mecahnikus feszszab vagy helyzetjelzővel működik 7,2 - 7,4 V-al, és akkor tompítottal leesik 6,5-6,6 V-ra, vagy tompítottal jó, de akkor helyzetjelzővel felmehet akár 8-8,5 V-ra. Két rezgőnyelv van (ezért hívják rezgőnyelvesnek). Asszem a jobboldali a visszáram kapcsoló, ami akkor kapcsol be, amikor a dinamó már nem fogyasztó. A baloldali pedig a szabályzó. Baloldalit akkor kell bántani, ha a dinamón kisebb feszültség van, mint az akkumulátoron és mégis behúz. Ha feszültség szinttel van probléma, akkor pedig a jobb oldalit kell állítani. De lehet hogy csak beégtek pogácsák, amit körömreszelővel lehet óvatosan segíteni rajtuk. Feszszab állításhoz legalább 3000-es fordulat kell, végsőhöz pedig minimum 3500.
Nekem ha jól emlékszem 16 A-es van, ami ha kiég akkor baj van. Utógyújt? Inkább vidd szerelőhöz... Előgyújtás kell neki, ha minden igaz 3,6 mm a felső holtpont előtt. Alacsonyabb fordulaton is stabilabb lesz.
jobb oldalon össze érnek és elég kormosak a pogácsák és lehet akkor össze égtek ? probáltam állitgatni most jelenleg nincs utógyújtás rugásnál jelentkezett de elinditottam tolásra és megszünk. akkor a probléma azokkal a pogácsákkal lehet ? eddigi segítséged köszönöm!
Jobb oldalt azaz az áramkapcsolónál nem szerencsés ha kormos/égett, mert azon folyik a dinamó árama, ami 10-12 A lehet, és ott komoly feszültségesés lehet. Azt mindenféleképpen érdemes megtisztítani körömreszelővel, vagy valamilyen finom reszelővel, de csak nagyon óvatosan, mert a lemez által képviselt rugós erő befolyásolja, hogy mikor kapcsol be. Ha túl későn, akkor alacsonyabb fordulat nem fog tölteni, ha túl korán akkor a dinamó meríti az akksit.
Utógyújtás alatt mi értesz? Mert én azt, hogy a felső holtpont után gyújt a motor. Kettőnek nincs köze egymáshoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!