Mi a neve, és hogy működik az a váltó, amit pl: a "Halálos Iramban" filmekben használnak az import autókban?
"A neve : sebességváltó vagy nyomatékváltómű, kinek hogy tetszik. Ugyanúgy működik mint a többi, kuplungot kinyomni, sebességet betolni, kuplungot ráengedni."
Ironizálhatsz, de attól még hülyeséget beszélsz.
Abban a filmben úgy váltanak mint a profi sofőrök a való életben. Dupla kuplunggal!
Tehát egy váltás között üresben felengedik a kuplungot, majd kinyomják, és utána sebességbe. A váltás így néz ki 1-N-2-N-3-N-4-N-5...
Ez simább váltást és jobb gyorsulást eredményez.
Maga a váltó lehet egy teljesen normál manuális váltó. Ez csak egy módszer.
(Ma már vannak automata duplakuplungos váltók mint pl. VW-éknél a DSG)
# 3 Én beszélek hülyeséget ? Te vagy egy kicsit eltájolva... A kérdésben szó nincs a dupla kuplungolásról !
Miért lenne jobb gyorsulás ha duplán kuplungolsz ? Most viccelsz ? XD nagyot nevettem :D
Egyébként meg teljesen felesleges a mai szinkronizált váltókkal szerelt autókon a dupla kuplung használata. A régi, egyenes fogazású, asszinkron váltokhoz kellett, amilyenek ma max. a traktorokon és régi teherautókon vannak, és nem azért, mert így jobban húzott, hanem mert így lehetett egyező fordulatra hozni, és közben kímélni is a fogaskerekeket.
Igen a Subaru WRX is egész traktoros:)
http://www.youtube.com/watch?v=0j-3xIZK-Bk
Na mindegy nem vitatkozok veled:) Úgysincs értelme:)
3-as válaszolónak: amit linkeltél videó, abban kisebb sebességi fokozatba kapcsolásnál duplakuplungol a srác, felváltásnál normálisan vált. A videó címe is az hogy duplakuplung visszaváltásoknál...
Gyorsításnál miért lenne ez gyorsabb megoldás? Ne beszélj már hülyeségeket...
Nagyobb sebességi fokozatba kapcsolás esetén csökkenni fog a váltó behajtó tengelyének fordulatszáma. Kisebb sebességi fokozatba kapcsolásnál pedig nő a fordulatszáma, sokszor nem is kevéssel.
Szinkrongyűrűvel hamarabb lelehet fékezni a behajtó tengelyt, mint felgyorsítani akár a kétszeres fordulatára.
Ezért nem tudsz sima váltási módszerrel visszakapcsolni néha.
Na ezért kell a versenyautókban a duplakuplung, és amellé az hogy üresben nyomjon egy nagy gázfröccsöt a versenyző.
én igazából arra gondoltam, amit csak előre hátra tologatnak, és úgy vált/úgy rakja a sebességet az autómatika,
Ui.: Mielőtt bármelyik hülye azt hinné, ez amire én gondolok cseppet sem autómata
Ja, és a 16 sebességesnek üzenem, hogy egy b@lf@sz, és hogy előbb tájékozódjon, mint hogy hülyeséget ír.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!