Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A 2t motorok miért nem pofázna...

A 2t motorok miért nem pofáznak vissza minta 4t társai?

Figyelt kérdés
endurora gondolok pl mikor hegyről jössz le meg jegyzem 4t ktm exc 525 tel tolom csak furcsa hogy a 2t nem pofázik vissza .. vagy a keverék miatt lenne a 2t nél hogy nem ? :)
2013. márc. 7. 15:02
 1/6 A kérdező kommentje:
0:35 nél erre gondolok [link]
2013. márc. 7. 15:03
 2/6 anonim ***** válasza:
utogyújtás az a hang
2013. márc. 7. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
81%

A két- és négyütemű motorok hengerében és kipufogójában egészen másak az áramlási viszonyok. A négyüteműnél a kipufogó egy közel állandó keresztmetszetű cső, ami a kéményekhez hasonlóan húzza kifelé a kipufogógázt a hengerből, ezzel javítva a töltést. Ennek aztán az a vége, hogy - főleg motorfékezésnél - néha a friss keveréket is sikerül magával vinnie, mert a felgyorsult kipufogógáz által keltett huzat nem válogat, azt szívja ki a hengerből, ami ott van és ha ott éppen friss keverék van, akkor belép a kipufogóba, majd a forró fémfelületeken bepukkan.

A kétüteműek kipufogója jóval bonyolultabb: kúpos és hengeres csőszakaszokból áll, van benne konfúzor és diffúzor. Néha nem csak egyszerű kúpokról van szó, hanem több kúpból összeállított alakzatokról. Ezt a jellegzetes, "hasas" kipufogót hívják rezonátornak. Ez is igyekszik kihúzni az elhasznált keveréket a hengerből, de a konfúzor révén ellenirányú nyomáshullámokat is kelt, amik a kipufogógáz nyomában kifelé tóduló friss keveréket visszagyömöszölik a hengerbe. Éppen ezért kétüteműnél sokkal ritkábban fordul elő, hogy motorfékezésnél durrogna a kipufogó, mivel a rezonátor szépen szabályozza a keverékáramlást. Meg mondjuk az is igaz, hogy kétüteművel nem szokás motorfékezni, ezért ez a helyzet (hirtelen bezáruló fojtószelep, zárt fojtószelep mellett alapjáratinál lényegesen magasabb fordulatszám) nem is jön elő.

2013. márc. 7. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
köszi szépen :) most már értem :D de van egy simom is a kezdő motorom amit csak utcán használok rohangálós motornak már csak mert ki nyugdíjatam :P a-b el jutni leg jobb és ezen kéne valahogy ezt a szép durrogás meg csinálni csak nem tudom hogy hogy mert nagyon tetszik mert csinálja mikor a meg szakító el mászik csak akkor meg semmi erő benne mert ugye a gyújtásnak sok köze van az erőhöz .... :)
2013. márc. 7. 17:02
 5/6 anonim ***** válasza:

Ha túl késői a gyújtási időpont, akkor durrog. Ekkor ugyanis az üzemanyag nem a hengerben ég el (nincs rá ideje), hanem a kipufogóban. Ennek a hanghatás mellett a teljesítményre is van hatása: az égésből keletkező nyomás nem a dugattyút taszajtja lefelé, hanem a kipufogót nyúzza, ezért a motor teljesítménye csökken.

Én a helyedben inkább nem erőltetném a dolgot, mert egy "járkálós" Simsonnak tök felesleges durrognia, a kipufogó meg nem örül neki. A menet közben állítható előgyújtás kiépítése meg bőven bonyolultabb annál, hogy megérje egy Simsonon vesződni vele.

2013. márc. 7. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
akkor marad így ahogy van elég az mikor a Ktm vissza durrog néha várom várom adom neki a gáz fröcsöt semmi majd vissza 1 és beeeng szól olyat mint egy sörétes puska csak sorozatba :)
2013. márc. 7. 17:31

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!