Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem gyártanak 180Le...

Miért nem gyártanak 180Le crossokat vagy endurokat miért csak gyorsaságit?

Figyelt kérdés
pl ott a cr 500 azt mongyák kimotorozhatatlan.. jó 95 kg és 90Le de a gsxr 1000 is 160kg és 180Le meg hogy uton több hely van de akkor is mért nem? pályán igaz nem kell crosspályán 300 de 12 használnák? a többit meg uton persze ez enduro esetében a suly meg annyit hogy nem kell 180le elég mongyunk 130 de azt ki lehet hozni 600ccmből is.de a cr 500 a legerősebb az endurók és crossok közt is 90 le mért nem csinálnak erősebbet ? ha a gsxr 1000 nem erős az sem lenne kérlek ugy irj választ ha végig olvastad

2013. márc. 5. 17:37
 1/4 anonim ***** válasza:
Az a helyzet, hogy már CR500-ast sem gyártanak, még azt a 90 lovat is sokallták. Én sem értek egyet ezzel, ha nem is kell 180 lovas cross, de egy 120-130 lovast csinálhatnának azért. Szerintem egy tapasztalt motoros simán mer egy kétütemű 250-es crossnak nyélgázt húzni. És ha ezt a teljesitményt ki tudja motorozni, már nincs hova feljebb lépjen, mert már 500-asokat sem gyártanak. Ez igy valóban nincs jól.
2013. márc. 5. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

Azért, mert a krosszpályán 100 lóerőnél többet nem lehet kimotorozni. Képtelenség. Egyszerűen nem lehet akkora tempót elérni, ami 160-180 lóerős teljesítményt igényelne. Nem csak azért, mert olyan a pályák vonalvezetése: egyszerűen nem is lenne biztonságos egy 200 fölött száguldó krosszmotor. A magas súlypont és a terephez hangolt felfüggesztés nem alkalmas rá, hogy ilyen tempó mellett is az úton tartsák a motort.

Krosszpályán persze nem lényegtelen a teljesítmény, mert a mély sárban is fel kell mászni a dombon, de sokkal fontosabb a nagy és széles tartományban ébredő nyomaték. Óriási előny, ha a kanyarból kigyorsításnál nagyot tol a gép és ehhez nem kell állandóan a váltón szteppelni, hanem széles fordulatszám-tartomány van, amiben csak megcsavarod a gázt, azt' gyön a kakaó. Éppen ezért egyhengeres a legtöbb krosszmotor: egy egyhengeres 650-es MX3-gép közel sem pörög annyit, mint egy négyhengeres 600-as gyorsasági motor, de alacsony fordulaton elég csak elcsavarni a gázt és felszántja a pályát, míg a soros négyes 600-ason vissza kellene kapcsolni 3 fokozatot és 10.000 fölött forgatva nyúzni, hogy legyen kellő ereje.

Krosszpályán az ilyen karakterisztikájú motor használhatatlan lenne, márpedig ahhoz, hogy akkora fajlagos teljesítményt lehessen kihozni egy motorból, mint a gyorsasági gépek esetén, magas fordulatra kell hangolni őket, amitől alul kénytelen-kelletlen módon nyomatékszegények lesznek. Ez aszfalton nem gond, ott ebből nincs ilyen baj, de a krosszozást lehetetlenné teszi.

(arról nem beszélve, hogy a krosszmotorokon rendesen tornázni kell, aztán nem mindegy, hogy egy keskeny egyhengeres, vagy egy széles sornégyes erőforrást kell közben kerülgetni)

2013. márc. 5. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
12 használnák? -> 1-2 sebességet**
2013. márc. 5. 18:16
 4/4 anonim ***** válasza:
Ne a teljesítményt (kW, azaz Nm/s) hasonlítsd össze, hanem a forgatónyomatékot! (Nm) A teljesítmény ugyanis - mint ahogy a mértékegységéből látszik - azért nagy az aszfaltmotoroknál, mert magas a fordulatszám, de ami előre visz az a motor forgatónyomatéka. Az endúró jellegű motorokat más karakterisztikájú hajtóművel szerelik - nem kell mondanom miért, de forgatónyomatékban nem maradnak el.
2013. márc. 6. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!