Suzuki Alto 1.1 féltengelyt védő gumiharang mind két oldat szakadt. Mind a két féltengely egyenletesen elkophatott pár hónap alatt?
"A belekerült por,és mocsok ,lekoptatta a forgó alkatrészeket?"
Igen, az edzett acél alkatrészek (mert olyanok vannak ott) semmivel sem ellenállóbak a rozsdának, mint a sima vas..
És ha bemegy a víz, meg a por, ami olyan mint a smirgli, ráadásul hiába van kiszakadva, nem vagy nehezen szárad ki
ezzel egy nyirkos mikroklíma marad ott.
Na ott akkor semmi jó sem történik....
Elsőkerékhajtás.....
Amint észleled hogy szakadt a gumiharang,rögtön cseréld,és ne az ezer forintos unixosra hanem a drágább minőségire mert az pár hónap után ugyanúgy elszakad.
Az Alto egy kis autó,sajnos a benne felhasznált anyagok sem a legjobb minőségűek,valamint nincsenek túlméretezve,ez az igazság sajnos.
Ha a szerelő alatt a gumis műhelyet érted, akkor megnyugtatlak, őket kutyául nem érdekli, hogy neked milyen állapotban vannak a gumiharangjaid. Nekik csak az a lényeg, hogy a kerék jó legyen (centírózás, tömítés, és felcsavarozás). Lehet nem is ért hozzá, vagy nem veszi észre, ha meg észre is veszi, az csak a jó indulatán meg emberségességén múlik, hogy jelzi neked mit látott. "Nem vagyok én autószerelő, és különben sem az én kocsim, csináljon vele a tulaj azt amit akar". Hogy ott spórolsz ahol tudsz szép dolog (én is ezt a kerék cserélősdit játszom. olcsóbb megoldás és a gumikat is kímélem vele, nem kell annyit le meg fel teszegetni 1 felnire), nincs is ezzel baj, csak legközelebb erre jobban oda kell figyelni és nem lesz baj. Ha havonta csak 1x nézel alá, már azzal is nagymértékben csökkented annak a lehetőségét, hogy még1x így járjál.
Ami a mechanikáját illeti.:
Kiszakad a gumi (ha a gumi kiszakad az mindig bajjal jár) :D belemegy a kosz, por és mocsok és szépen elkezdi lekoptatni a fogaskerekek tetejét hegyesről, domborúra. Ezáltal a motor nem tudja tökéletesen átadni a hajtást a kerekeknek, mert a fogaskerék "ugrik", amit egyfajta kattogó hang (amit már megtapasztaltál) kíséretében könnyedén észre lehet venni.
A tanulópénz mindig drága. Legközelebb majd jobban odafigyelsz a járművedre. :)
A szervizek többségénél az átvizsgálás ingyenes, vagy a díja beszámítható a szerelésbe.
A gumiharangokat és a gumifékcsöveket idejében ki kell cserélni, ha hajszálrepedések láthatók a felszínén, így megelőzhető a komolyabb költség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!