Hegesztett difinél ha lecsavarozom az egyik féltengelyt lesz valami nagyobb eltérés mintha rendes differenciálmű lenne a kocsiban? ( BMW e21 )
Ha ez ilyen egyszerűen működne, az autókban a mai napig nem lenne differenciálmű. Gondolj csak bele: fixen meghajtják az egyik kereket, nem kell az a nagy és nehéz vasdarab, sőt, a túloldali féltengelyt is meg lehet spórolni. Ezek a hülye autógyárak meg szívatják magukat a differenciálművel, nem is értem...
Ha csak egy kereket hajtasz meg, az autó az életben nem fog egyenesen menni. Egyenes úton, egyenletes tempónál a bal hátsó kerék (maradjunk ennél a példánál) tolja, a jobb hátsó fékezi, az elsők úgyszintén. Nem lesz szimmetrikus az erők eloszlása, jobbra fog húzni az autó, te meg tekerheted balra a kormányt, hogy be ne ess az árokba. Gyorsításnál ez még intenzívebb, motorfékezésnél meg balra menne az autó. Kanyarból kifelé pedig valószínűleg az árokba: jobbkanyarban kigyorsításnál az életben nem térne vissza egyenesbe az autó, balkanyarból meg azonnal egyenesbe áll. Ráadásul onnantól a gumik is össze-vissza kopnak: a bal hátsót rettenes tempóban fogja fogyasztani az autó.
Egyébként meg igazán kár az E21-ekért. Jó vonalú, hangulatos, használható oldtimer lehetne belőlük, ha annak idején nem ruppótlan falusi keménycsávókhoz kerültek volna, akik pénz, szakértelem és ízlés híján fakezű mekkmesterekkel karöltve tették tönkre szinte mindet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!