Ha azt mondja mindenki, hogy nyomatékból gyorsulunk, nem lóerőből, az mit mond erre? (Videóval)
A minap szerencsém volt kipróbálni egy Toyota Corolla TS-t
adatai: 192lóerő, 180Nm, 1260kg, 6.9s-7.1s 0-100-ra és végsebesség 230-35km/h
A nyomatéka tulajdonképpen átlag alatti, de megy mint a hülye, lóerőből dolgozik. Ezt mivel magyarázzátok?
Sok vita volt már a nyomaték - lóerő tábor hívei között. Ez butaság. A teljesítmény (lóerő, tudományosabban kilowatt) a nyomaték (newton - méter) és a fordulatszám (egész pontosan szögsebesség ) szorzata. Nincs olyan, hogy jobb vagy rosszabb a magas fordulatú motor, mint az alacsony fordulatszámon magasabb nyomatékkal rendelkező (többnyire a dízelek ilyenek). Egy belsőégésű motornál eléggé behatárolt az a fordulatszám tartomány amin belül működik. Ebben a tartományban az adott motorra jellemző jelleggörbének megfelelően változik a nyomaték.
A kérdésben szereplő kocsi - nekem Hondám van, hasonló a karakterisztikája, bár gyengébb valamivel - egy pörgős, magas fordulatú motorral rendelkezik, alacsony viszonylag a nyomatéka, de mégis "megy". Mert a nyomatékot széles fordulatszám tartományban, magas sebesség mellett (azaz a magas sebességnél jellemző menetellenállások ellenében) is produkálja. Miért képes erre? Mert nagy a teljesítménye.
Egy modern turbódízel pl. 120 lóerős, és mondjuk 300 Nm - t tud, de nem forgatható csak max. kb. 4500 - ig, odáig, ahol pl. az én Hondám épp elkezd gyorsulni. Robbanékonyabb a dízel, de hamarabb kell váltani.
Egy kamion pl. 420 - 460 (létezik 750 - es is) lóerős, de max. 2000 körül forog. Adott teljesítmény mellett, alacsony fordulat, de iszonyú nyomaték hiszen, kamionnál épp erre van szükség.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!