Tönkrement az akkumulátor?
Történt nemrég, hogy be akartam indítani az autót, és nem csinált semmit, még az 5W-os belső világítás se égett, csontig lemerült az akksi, magától. Kivettem, 11,8V feszültséget mutatott, egy napig töltöttem, 12,7V-nál nem ment feljebb a feszültség, vissza raktam a kocsiba, minden hiba nélkül üzemelt, mentem vele pár kört, minden rendben volt. Három napig nem használtam a kocsit, ma megint menni akartam vele, és ismét nem volt semmi, mikor ráadtam a gyújtást. A beltéri 5W-os izzó, épp, hogy vak sötétben nagyon gyengén, narancssárgán világított, kivettem az akksit, és 2,8V (!!) feszültséget mértem. Most újból rádugtam a töltőre, kíváncsi vagyok mi lesz..
Szerintetek tönkrement az akksi, vagy csak valami fogyasztó leszívja? Hogyan tudnám kideríteni?
Ha már 2,8V-ig alámerült, akkor valószínű kuka.
Ha leállítás után leveszed a negatív sarut, és pár nap múlva megint le lesz merülve, akkor rossz az akksi, ha levett saruval nem merül le, akkor valami fogyasztó szívja le. Ezt úgy is észre veszed, hogy amikor felteszed a sarut szikrázik..
leállítod a motort,gyújtást leveszed,lekapcsolsz minden fogyasztót leveszed a negatív sarut majd hozzáérinted az aksi negatív pólusához,ha szikrázik akkor valami viszi az áramot.
vagy feltöltöd az aksit,leveszed a sarukat és vársz 3 napig majd megpróbálsz indítani.
vagy feltöltés után felkapcsolod a tompítottat 30 percre és utána indítasz.
Szervizben kiderítik 2 perc alatt műszerrel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!